    From: "Vituniu" <v...@p...fm>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wybor malpy w kieszen
    Date: Tue, 21 Apr 2009 16:48:13 +0200

    Ze sie tak wtrace:

    > - idealnie tryb RAW + JPG badz sam RAW, jesli nie ma to pkt nizej
    > (...)
    > Domyslam sie, ze korekte ekspozycji I temu podobne drobiazgi ma
    > dzis kazda malpka, wiec nawet nie wymieniam.

    Tendencja jest dokladnie odwrotna. RAW i tryby manualne sa
    teraz "profi". Trzeba (czasem sporo) doplacic, zeby je miec.
    Ot - taki sposob na dywersyfikacje rynku ;)

    > Budzet na aparat powiedzmy "zdroworozsadkowy",
    > czy to bedzie 500 czy 700zl (...)

    RAW, priorytet przyslony czy migawki, i szeroki kat
    (28mm) ma na przyklad Panasonic DMC-LX2 za jedyne 1300,-

    Maja je takze Canon SX1 oraz G10, ale one sa jakby mniej
    kompaktowe i znacznie drozsze.

    I to chyba tyle.

    Albo zrezygnuj z RAW, albo pozostaje Ci "ruski" soft do
    Canonow: http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK

    Ja bym wybral mydelniczkowego A590 (bo tani),
    ale jesli wolisz cos mniejszego, to bierz jakegos Ixusa.
    Lista obslugiwanych przez CHDK modeli jest na stronie,
    ktora podalem.

    pozdrawiam,
    Vituniu.