  • 31. Data: 2013-05-17 12:31:03
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Wed, 15 May 2013 11:08:41 -0700 po głębokim namyśle boryspower rzekł:

> [...]
    >
    > "Programuję" (raczej bawię się) od około 15 lat w różnych językach, lecz
    > wciąż nie mogę się odnaleźć... Tak wiem - głupie to strasznie...
    > Chciałbym w końcu zakorzenić się przy jednej technologii i zacząć
    > realizować moje pomysły, których mam wiele. Mam nadzieję, iż z Waszym
    > doświadczeniem moglibyście mi coś poradzić - pchnąć w odpowiednim
    > kierunku.
    >
    > Zaczynałem od BASICa na Spectrumie, później Pascal, Turbo Pascal, C,
    > C++, assembler, Java, Delphi, VHDL, HTML, PHP, Ruby, Free Pascal,
    > Python, C#, ostatnio znów trochę Java... [...]

    A co chciałbyś w tych językach pisać?

    > Ps. Tylko proszę nie mieszajcie mnie z błotem za pytanie na które
    > teoretycznie mógłbym odpowiedź wygooglować - uwierzcie mi, że
    > szukałem... długo i bezskutecznie szukam a teraz liczę na Was, że pod
    > mój konkretny przypadek coś mi doradzicie :)

    Myślę, że znając tyle języków z tego kilka dobrze z dowolnym sobie
    poradzisz. Ale co z tym odnalezieniem się to nie wiem, może
    przestań robić GUI (taka byłaby moja intuicja), albo przynajmniej
    spróbuj.

    --
    Edek

  • 32. Data: 2013-05-17 22:12:15
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu piątek, 17 maja 2013 02:37:50 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

    > Akurat niekoniecznie. Zalezy do sterowania czego. Jest w koncu
    > standard Real Time Java i jakies implementacje...

    Tak, to bardzo częsta teoretyczna odpowiedź. Jest *standard* RTJ. Nawet jakieś
    implementacje.

    A czy ktoś tego użył *w praktyce*? Poważnie pytam. Różne rzeczy do sterowania
    widziałem, ale systemu w RTJ jeszcze nie, więc chętnie poznam, zwłaszcza wnioski -
    czy platforma spełniła stawiane jej oczekiwania, czy warto było, czy zespół zrobiłby
    to jeszcze raz mając wolny wybór, itd.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 33. Data: 2013-05-17 23:13:53
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/05/2013 11:26, Edek wrote:

    > Nie, nie "to samo". Przykład pierwszy z brzegu:
    > mutex1.lock();
    > mutex2.lock();
    > mutex1.unlock(); // jak to zrobić blokami "synchronized"?

    Chodzi o to, że synchronized broni cię przed niektórymi głupotami? To
    prawda, myślałem w porównaniu o czymś takim jak scoped locks w C++.

  • 34. Data: 2013-05-17 23:38:32
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 5/17/2013 12:26 PM, Edek wrote:
    > Dnia Fri, 17 May 2013 07:33:00 +0100 po głębokim namyśle Andrzej Jarzabek
    > rzekł:

    > Nie, nie "to samo". Przykład pierwszy z brzegu:
    > mutex1.lock();
    > mutex2.lock();
    > mutex1.unlock(); // jak to zrobić blokami "synchronized"?

    Idealny przyklad kodu ktory jest kandydatem do deadlocku.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 35. Data: 2013-05-18 03:34:04
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Niestety, nie rozumiem.

    Mozna prosic o szczegoly?...

    A.L.

  • 36. Data: 2013-05-18 06:33:49
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Fri, 17 May 2013 23:38:32 +0200 po głębokim namyśle Marek Borowski
    rzekł:

    > Idealny przyklad kodu ktory jest kandydatem do deadlocku.

    Tak samo, jak używanie new jest kandydatem do wycieku pamięci.

    Powyższe to zwykły Pattern - używa się go wtedy, kiedy dla przykładu
    pierwszy mutex chroni zmiany strukturalne kolekcji a drugi element
    kolekcji. Często nie można trzymać locka na całej kolekcji podczas
    operacji tylko na jednym elemencie, a jednocześnie mieć możliwość
    usuwania i dodawania elementów co się robi trzymając pierwszy lock
    (i przy każdej operacji pobierającej element).

    Jak unikać tego typu deadlocków wymyślił już Dijsktra (i znam
    parę osób w tym siebie, które same na to wpadły), rozwiązanie
    jest trywialnie proste.

    Tak przy okazji - nie wiem co jest w programie studiów dzisiaj.
    Rozumiem, że są drzewka, sortowania itd., a powyższego nie ma?

    --
    Edek

  • 37. Data: 2013-05-18 06:38:25
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Fri, 17 May 2013 22:13:53 +0100 po głębokim namyśle Andrzej Jarzabek
    rzekł:

    > Chodzi o to, że synchronized broni cię przed niektórymi głupotami? To
    > prawda, myślałem w porównaniu o czymś takim jak scoped locks w C++.

    Jakimi głupotami? Tu "chroni" przed zupełnie naturalnym użyciem. Fakt,
    że przy dowolnym wyjściu z bloku (wyjątek?) działa jak scoped lock,
    to nawet fajnie - ktoś kto nie zna podstaw pisania kodu wątkowego
    zrobi mniej błędów. Co nie znaczy, że w Javie się nie potnie paroma
    innymi cechami, przed którymi język już nie chroni.

    --
    Edek

  • 38. Data: 2013-05-18 15:11:38
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu piątek, 17 maja 2013 02:35:50 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
    > On Wed, 15 May 2013 23:29:02 -0700 (PDT), boryspower
    >
    > boryspower wrote:
    >

    > Troche zaczynasz "od konca". Na ogol jest tak ze sie chce cos zrobic i
    >
    > szukasz najlepszego narzedzia. Ty studiujesz narzedzia dla narzedzi,
    >
    > nie majac jasnej koncepcji co chcesz zrobic.

    Wiem co chcę robić... Myślałem, że widać po moich "wymaganiach", iż nastawiam się
    raczej na tworzenie aplikacji GUI niż np pisanie gier...

    > Jezyki programowania to narzedzie i "lepszosc" jednych wzgledem
    >
    > drugich da sie ocenic tylko w kontekscie problemu do ktorego sa
    >
    > uzywane.

    Oczywiście - dlatego starałem się opisać na czym mi konkretnie zależy a nie pytałem w
    stylu "który lepszy". W dodatku myślę, że moje dotychczasowe doświadczenie może
    również mieć wpływ na Wasze rady, więc w skrócie opisałem co dotychczas robiłem...

    > Przy okazji: nasz miszmasz terminologiczny. JEZYK PROGRAMOWANIA to
    >
    > jesyk. Do tego dochodzi kompilator. Programy oisze sie w odpowiednim
    >
    > srodowisku wspierajacym edytowanie tekstu programu i korzysta z
    >
    > bibliotek. Ty zas wrzucasz wszystko do jednego worka, twierdzac ze
    >
    > "kolorowanie sytnaksu" jest czescia "jezyka programowania".

    W żadnym wypadku nie wrzucam wszystkiego do jednego worka - pisałem o języku
    programowania/technologii, gdzie przez "technologię" rozumiem również wszelkie
    narzędzia/edytory/biblioteki umożliwiające/ułatwiające programowanie w danym języku.
    Tak naprawdę sam język programowania, bez całej tej "narzędziowej" otoczki byłby
    użyteczny jak łyżka zamiast wiosła - coś tam by się dało zrobić, ale nie tyle ile
    przy użyciu odpowiednich narzędzi.

    > Wiec nei jest jasne czego szukasz. Jezyka, kompilatoar, edytora,
    >
    > bibliotek czy czegos innego. Bo to moga byc zupelnie osobne
    >
    > poszukiwania

    Wszystkiego razem.... nie obrażę się, jeśli ktoś przedstawi swoje argumenty bym zajął
    się C++'em korzystając z QT, a ktoś inny przekonywałby mnie do C++'a z wykorzystaniem
    .NETa i VS.

    > P.S> Jakbys naciskal klawisz ENTER od czasu do czasu to twoje posty
    >
    > byloby latwiej czytac.

    Ps. Przydałaby Ci się jakiś edytor z podkreślaniem błędów - strasznie wiele ich
    robisz :)

    --
    Pozdrawiam!
    Przemek

  • 39. Data: 2013-05-18 22:13:20
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2013-05-16 10:38, wloochacz pisze:
    > http://www.embarcadero.com/products/delphi/starter
    > Cena to 199 EUR z licencją komercyjną.

    4. Prosta obsługa baz danych (minimum MySQL i jakieś bazy lokalne a'la
    SQLite)

    Delphi Starter Edition is a great way to get started building
    high-performance applications for Windows without database connectivity.

    Czy to ja czegoś nie zrozumiałem?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 40. Data: 2013-05-19 06:05:06
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/05/2013 02:34, A.L. wrote:
    > On Fri, 17 May 2013 07:33:00 +0100, Andrzej Jarzabek

    > Niestety, nie rozumiem.
    > Mozna prosic o szczegoly?...

    Po pierwsze, fakt istnienia w Javie synchronized i notify nie chroni
    przed problemami z wątkami. I tak trzeba wiedzieć, które obiekty są
    dostępne z wielu wątków i trzeba sobie zaprojektować co ma być
    synchronized, w jaki sposób wątki się powiadamiają i tak dalej.

    Ponadto - co prawda użycie synchronized i notify eliminuje część
    możliwych kombinacji z mutexami i condition variables (ale nadal beez
    gwarancji, że takie nie wystąpią, bo jawne mutexy też przecież w Jaie
    są), to wiedząc jak działają, ten sam efekt można w innych językach
    łatwo (przynajmniej w C++ łatwo) uzyskać przy pomocy mutex i condition
    variable. Szczegółowo mam opisać jakbym taki odpowiednik zaimplementował
    w C++, czy nie ma takiej potrzeby?

    Z tego co przeczytałem zresztą, to wygląda jakby C# oferował tę samą
    funkcjonalność przez klasę Monitor, polecenie lock i anotację
    [MethodImpl(MethodImplOptions.Synchronized)]. Mimo to OP przy wymaganiu
    o łatwej obsłudzę wątków wymienia swoje problemy z C# właśnie.