  • 21. Data: 2013-05-16 16:55:28
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 08:36:25 UTC+2 użytkownik boryspower napisał:

    > Właśnie - ukrycie kodu źródłowego to jedna z tych rzeczy o których
    > zapomniałem wspomnieć, że przydałaby się :) Ale przecież java "kompiluje"
    > się do *.class a te później pakuje się w JARy... z class'ów chyba nie da się
    > kodu wyciągnąć?
    Z tego co wiem, a także z kilku prób które zrobiłem, da się odzyskać kod.
    Jedyne różnice to zamiana pętli for na while :)

    Znajomy mi mówił (wykłada Javę na uczelni) że widział eksperyment z
    jakimiś narzędziami do utrudniania procesu odzyskiwania kodu. Jednak
    też udało mu się odzyskać kod i jak powiedział "był jeszcze łatwiejszy
    w czytaniu". Więc te narzędzia raczej nic nie dadzą. Są jeszcze jakieś
    kompilatory javy do kodu natywnego. Kiedyś jakiś sprawdzałem, po
    skompilowaniu czas wykonania wzrósł 2-3 krotnie i już nie chciało mi
    się sprawdzać, czy w pliku naprawdę są instrukcje maszynowe.

    > Co do ultra wydajności - jakiś czas temu na wykopie było AMA
    > programisty który w Javie właśnie pisze hiper-szybkie aplikacje
    > na giełdę... więc się da ;)
    To prawda. Java jako język i zestaw dostępnych narzędzi daje możliwość
    tworzenia wydajnych aplikacji. Jednak C/C++ jest jeszcze lepszy pod
    tym względem.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2013-05-16 18:52:55
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 15:46:48 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    > U�ytkownik "boryspower" napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > Mo�e Lazarus? Wersja 1.08 naprawd� nie�le dzia�a.

    Ostatnio Lazarusa używałem ponad rok temu... albo i dawniej... versja była chyba 0.8
    - był bardzo obiecujący... i tak jak w Delphi - błyskawicznie kompilował :) OK -
    zaczynam ściągać i testować :)

    --
    Przemek

  • 23. Data: 2013-05-16 19:13:36
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "boryspower" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > chyba 0.8 - był > bardzo obiecujący... i tak jak w Delphi - błyskawicznie

    Wesja 1 w porównaniu do 0.9.x mi się dużo więcej podoba. Na przykład jest
    import z Delphi z mośliwością ustawienia że ma kompilować równiez pod Delphi
    (może używać dfm) więc można zrobić nawet źródła przenośne.
    Delphi<->FreePascal

  • 24. Data: 2013-05-17 02:35:50
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 15 May 2013 23:29:02 -0700 (PDT), boryspower
    <b...@g...com> wrote:

    >Dzięki :) lecz trochę mam już dość "prymitywnej" zabawy w różnych językach -
    chciałbym w którymś
    >osiągnąć trochę wyższy stopień zaawansowania i w końcu ukończyć jakiś większy
    projekt, opublikować >
    >go i mieć satysfakcję z obserwowania licznika pobrań oraz feedbacku od userów :)

    Troche zaczynasz "od konca". Na ogol jest tak ze sie chce cos zrobic i
    szukasz najlepszego narzedzia. Ty studiujesz narzedzia dla narzedzi,
    nie majac jasnej koncepcji co chcesz zrobic.

    To troche tak jak z moim znajomym ktory ma takie hobby ze gromadzi
    narzedzia stolarskie. Godzinami potrafi rozprawiac nad wyzszoscia
    heblarki Bosh nad heblarka B&D. Pytany po co mu te narzedzia, mowi ze
    jak tarfi na wlasciwe, bedzie robil antyki w stylu Ludwika
    jakiegostam. Poki co nei zbudowal nawet karmnika dla ptakow.

    Drugi znajomy na pile krajzege, wlasnorecznie zrobiony hebel, mlotek i
    dluto. I rzeczywiscie robi antyki w stylu Ludwika jakiegostam

    Jezyki programowania to narzedzie i "lepszosc" jednych wzgledem
    drugich da sie ocenic tylko w kontekscie problemu do ktorego sa
    uzywane. Nie da sie ich oprawic w ramki, powiesic na scianie i
    podziwiac

    Przy okazji: nasz miszmasz terminologiczny. JEZYK PROGRAMOWANIA to
    jesyk. Do tego dochodzi kompilator. Programy oisze sie w odpowiednim
    srodowisku wspierajacym edytowanie tekstu programu i korzysta z
    bibliotek. Ty zas wrzucasz wszystko do jednego worka, twierdzac ze
    "kolorowanie sytnaksu" jest czescia "jezyka programowania". Nie, nie
    jest. Jest czescia edytora. Jest multum edytorow ktore mozna uzywac do
    pisania programow w tym samym, konkretnym jezyku.

    Podobnie z bibliotekami.

    Wiec nei jest jasne czego szukasz. Jezyka, kompilatoar, edytora,
    bibliotek czy czegos innego. Bo to moga byc zupelnie osobne
    poszukiwania

    A.L.

    P.S> Jakbys naciskal klawisz ENTER od czasu do czasu to twoje posty
    byloby latwiej czytac.

  • 25. Data: 2013-05-17 02:37:50
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 15 May 2013 21:16:54 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:

    >Takie pchnięcie kogoś może okazać się po jakimś czasie że było w
    >złym kierunku. Można natomiast dyskutować o samych językach i
    >dostępnych narzędziach. Wtedy masz podstawę do tego aby samemu na
    >coś się zdecydować.

    >Polecam właśnie Javę, jest najbliżej mojego ideału. Java to bardzo dobry
    >język który nadaje się do większości zastosowań. O ile się nie mylę, o
    >ma jedynie problemy w zastosowaniach do sterowania.

    Akurat niekoniecznie. Zalezy do sterowania czego. Jest w koncu
    standard Real Time Java i jakies implementacje...

    A.L.

  • 26. Data: 2013-05-17 02:44:57
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 16 May 2013 07:55:28 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >skompilowaniu czas wykonania wzrósł 2-3 krotnie i już nie chciało mi
    >się sprawdzać, czy w pliku naprawdę są instrukcje maszynowe.

    Komercjalne "obfuscatory" sa dosyc trudne do zlamania

    A.L.

  • 27. Data: 2013-05-17 02:46:29
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 16 May 2013 06:47:09 +0100, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >variables. Teoretycznie wbudowane w język synchronized i notify trochę
    >upraszaczają pisanie programów,

    Dlaczego "teoretycznie"?...

    A.L.

  • 28. Data: 2013-05-17 08:33:00
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/05/2013 01:46, A.L. wrote:

    > Dlaczego "teoretycznie"?...

    Może nie najszczęśliwiej dobrane słowo. Chodzi o to, że to to samo, co
    mutex i condition variable. Główny problem z użyciem tych konstruktów
    jest poprawny projekt, a w tym temacie synchronized/notify nie pomaga.

  • 29. Data: 2013-05-17 12:22:24
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Thu, 16 May 2013 19:44:57 -0500 po głębokim namyśle A.L. rzekł:

    > Komercjalne "obfuscatory" sa dosyc trudne do zlamania

    Na tyle trudne, żeby nikomu się nie chciało?

    --
    Edek

  • 30. Data: 2013-05-17 12:26:08
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Fri, 17 May 2013 07:33:00 +0100 po głębokim namyśle Andrzej Jarzabek
    rzekł:

    > Może nie najszczęśliwiej dobrane słowo. Chodzi o to, że to to samo, co
    > mutex i condition variable. Główny problem z użyciem tych konstruktów
    > jest poprawny projekt, a w tym temacie synchronized/notify nie pomaga.

    Nie, nie "to samo". Przykład pierwszy z brzegu:
    mutex1.lock();
    mutex2.lock();
    mutex1.unlock(); // jak to zrobić blokami "synchronized"?

    Dopiero pakiet concurrent uzupełnia tego typu braki. Najciekawsze jest
    to, że bajtkod Javy umożliwia zakodowanie powyższego.

    --
    Edek