eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania? › Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo
    do komory spalania?
    Date: Sun, 22 Aug 2010 10:40:09 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 50
    Message-ID: <i4qnpg$999$1@news.onet.pl>
    References: <i4ostj$m3i$1@news.onet.pl> <i4pbe5$6jn$1@inews.gazeta.pl>
    <i4pct9$rkf$1@news.onet.pl> <v...@4...com>
    <i4qmmq$75j$1@news.onet.pl> <c...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: chello089076168083.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1282466416 9513 89.76.168.83 (22 Aug 2010 08:40:16 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Aug 2010 08:40:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.11)
    Gecko/20100711 Thunderbird/3.0.6
    In-Reply-To: <c...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305566
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-08-22 10:30, J.F. wrote:
    >> przyspieszenie wału po detonacji (to sa milisekundy więc wieczność dla
    >> mikrokontrolerów).

    > Nie ma chyba wlasciwego czujnika ..

    Nawet w polonezie na wale była zębatka z kilkunastoma zębami więc dało
    by radę to ocenić ...

    > zmierzyc czas polowy obrotu walu. I nie wiadomo czy sa tam jakies
    > znaczace roznice.

    Jeśli czuć to jako szarpanie silnikiem na biegu jałowym to myślę że są.
    A w kolegi 1.9dci tak własnie było - szarpało a wtrysk podawał za mało.

    > No ale szable w dlon - co ci przeszkadza zrobic sobie taki analizator?
    > Wpiac sie do czujnika polozenia walu, podlaczyc pod jeden wtryskiwac
    > dla synchronizacji i wyciagac wnioski :-)

    Troche za dużo pracy, choć przyznaje że zastanawiałem się nad tym już.
    Próba przelewowa była łatwiejsza. Ponadto u mnie wtrysk *chyba* leje za
    duzo a nie za mało i to chyba ciężej złapać.

    > A tu nie wiem czy w cieczy nie powstaja zbyt duze przesuniecia fazowe.

    Dlatego pomiar jest nie w prost, tylko po uwzglednieniu rozchodzenia się
    cisnienia. nie mówie, że to się da zrobić na kolanie, wymaga to
    testowania i sporej matematyki/fizyki, ale wynik zapewne byłby użyteczny
    i w dodatku trywialnie łatwy do implementacji w software.

    A może jest rynek na taki sprzęt i trzeba zastanowic się nad produkcją w
    domu ;)

    >> a) podkładka miedziana - z nieznanej przyczyny kosztuje majątek
    > Nie sa dostepne z innych zrodel, 2szt/zl ? :-)

    Nigdy nie szukałem. Myślę, że machanicy już takie źrodło by znaleźli, na
    razie z tego co widzę nie, ale też mam na razie kontakt z diselowcami
    "panie, 20 lat naprawiam to wiem".

    >> b) magiczne *jednorazowe* śruby Renault dociskające go. 100zł/sztuka
    >> oficjalnie.

    > Bardzo magiczne ? Moze tez bez problemow mozna kupic sruby takiego
    > gatunku, drogo - bo 30zl/kg :-)

    Nigdy nie miałem w ręku wykręconej, nie wiem na czym polega jej
    magiczność. Oficjalnie serwis zawsze montuje nowe. Mechanicy natomiast
    łapią je na klej do gwintów. Przy czym *podobno* po paru razach nie ma
    już czego łapać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: