-
1. Data: 2010-08-21 17:55:24
Temat: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Czesc
Mam diesla z common rail. Ostatnio dymi i ma sporadyczny problem z
odpalaniem (acz jak odpali trudno sie do czegoś przyczepić jesli chodzi
o moc).
Podejrzewalem cisnienie na wtryskach jest za niskie bo ucieka bokiem
przez jeden. Faktycznie, zrobiłem probe przelewową i jeden leje (jakies
8x więcej niż sąsiednie wtryski). Winowajce niskiego cisnienia mam.
Ponieważ dymi zakładam dodatkowo że jeden z wtrysków leje równiez za
duzo do komory spalania. Teraz pytanie: na ile prawdopodobne jest, że
jesli wtrysk leje za duzo do przelewu to _jednoczesnie_ leje za duzo do
komory? Chodzi o to że wyrwanie gada wiąże się z kosztami, a w pierwszej
kolejności chce naprawić dymienie, ciśnienie na rampie już wiem że
pochodzi o lejącego wtrysku. Co prawda po wyrwaniu i regeneracji zapewne
przestanie również lać, ale skoro autko będzie stało w warsztacie to
może warto pozerkać czy przypadkiem jakiś inny element nie jest uwalony
przy okazji.
Wiec pytanie przmi: jesli wtrysk CR leje w przelew 8x za duzo to czy
prawdopodobne jest że leje również za duzo do komory spalania? Wtrysk Bosha.
-
2. Data: 2010-08-21 22:04:44
Temat: Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2010-08-21 17:55, Sebastian Biały pisze:
> Wiec pytanie przmi: jesli wtrysk CR leje w przelew 8x za duzo to czy
> prawdopodobne jest że leje również za duzo do komory spalania? Wtrysk
> Bosha.
Przed wymontowaniem wtryskiwacza bezwzględnie należy "podpiąć pod
komputer" i odczytać oraz wydrukować wszystkie parametry pracy -
korekcje dawek i wyprzedzenia i to dla wszystkich cylindrów, a nie tylko
dla podejrzanego.
Tak drastyczna różnica wskazuje na poważny problem we wtryskiwaczu - co
już wiesz. Może lać też do cylindra - ale trudno powiedzieć, w którym
miejscu wtryskiwacza nastąpiło uszkodzenie.
--
Wojciech Smagowicz
-
3. Data: 2010-08-21 22:28:18
Temat: Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2010-08-21 22:04, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
> Przed wymontowaniem wtryskiwacza bezwzględnie należy "podpiąć pod
> komputer" i odczytać oraz wydrukować wszystkie parametry pracy -
> korekcje dawek i wyprzedzenia i to dla wszystkich cylindrów, a nie tylko
> dla podejrzanego.
Zapytam bo nie wiem: czy *wtryskiwacz* podpina się pod komputer i czyta
z *niego* czy moze opisane parametry są trzymane w kompie samochodu? To
Renault i ma znaczenie taki szczegół (bez Clipa pewnie będzie się z tym
ciężko dogadać).
Na marginesie: serwis Renault robi probe przelewowa i *tylko* na tej
podstawie kwalifikuje wtrysk do wymiany ...
> Tak drastyczna różnica wskazuje na poważny problem we wtryskiwaczu - co
> już wiesz. Może lać też do cylindra - ale trudno powiedzieć, w którym
> miejscu wtryskiwacza nastąpiło uszkodzenie.
To zrobi ktoś kto będzie go testował (regeneracje zrobi solidna firma i
najpierw przetestują go na maszynie Bosha). Mi zależy tylko na
odpowiedzi czy jest duża szansa że jesli wtrysk leje to mam prawie 100%
że to jest powód dymienia. Skoro auto postoi chwile u mechanika to ktoś
mógłby profilaktycznie wyczyścić recylkulator spalin albo zerknąc na
przepływkę, ale to koszta. Dlatego poprosze o to jesli okaże się że to
niekoniecznie musi być ten wtrysk.
-
4. Data: 2010-08-21 22:47:21
Temat: Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2010-08-21 22:28, Sebastian Biały pisze:
> Zapytam bo nie wiem: czy *wtryskiwacz* podpina się pod komputer i czyta
> z *niego* czy moze opisane parametry są trzymane w kompie samochodu? To
> Renault i ma znaczenie taki szczegół (bez Clipa pewnie będzie się z tym
> ciężko dogadać).
Oczywiście, że komputer SILNIKA - przepraszam, nie napisałem jasno. W
samym wtryskiwaczu nie ma elektroniki - jest tylko elektromagnes
sterujący pracą.
> Na marginesie: serwis Renault robi probe przelewowa i *tylko* na tej
> podstawie kwalifikuje wtrysk do wymiany ...
>
Przy takich objawach.... :)
> To zrobi ktoś kto będzie go testował (regeneracje zrobi solidna firma i
> najpierw przetestują go na maszynie Bosha). Mi zależy tylko na
> odpowiedzi czy jest duża szansa że jesli wtrysk leje to mam prawie 100%
> że to jest powód dymienia. Skoro auto postoi chwile u mechanika to ktoś
> mógłby profilaktycznie wyczyścić recylkulator spalin albo zerknąc na
> przepływkę, ale to koszta. Dlatego poprosze o to jesli okaże się że to
> niekoniecznie musi być ten wtrysk.
Problem dymienia właśnie bardziej da się ustalić poprzez ANALIZĘ danych
z komputera silnika. Ale to już robota dla myślącego mechanika. Dlatego
najlepiej przed demontażem zrobić odczyty i wydruki.
Tutaj masz "małe co nieco" o silnikach z CR - chociaż konkurencyjnej
marki... http://chomikuj.pl/ZIWK/Citroen/HDi/HDI-lusnia.pdf
--
Wojciech Smagowicz
-
5. Data: 2010-08-21 22:49:26
Temat: Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-08-21 22:47, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
> Tutaj masz "małe co nieco" o silnikach z CR - chociaż konkurencyjnej
> marki... http://chomikuj.pl/ZIWK/Citroen/HDi/HDI-lusnia.pdf
>
Więcej tego "małego co nieco" jest na forum www.peugeot-klub.pl. Luśnia
to jeden z klubowiczów.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
6. Data: 2010-08-21 23:25:00
Temat: Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2010-08-21 22:47, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
> Oczywiście, że komputer SILNIKA - przepraszam, nie napisałem jasno. W
> samym wtryskiwaczu nie ma elektroniki - jest tylko elektromagnes
> sterujący pracą.
A to jest w ogóle troche zastanawiające, bo wszedzie piszą coś o tym że
komputer musi być poinformowany o numerze wtryskiwacza, dopasowuje się
je itp. Może to nie dotyczy dci, ale często to słyszę w okolicy haseł
"wymiana wtrysku".
>> Na marginesie: serwis Renault robi probe przelewowa i *tylko* na tej
>> podstawie kwalifikuje wtrysk do wymiany ...
> Przy takich objawach.... :)
Jeszcze ich nie znali. Jak mi powiedział koleś z serwisu - "zrobimy
przelew i jak jeden leje 2x więcej od pozostałych to na bank wymiana,
nie ma co szukać dalej". I 2.5kzł wpada ;)
> Problem dymienia właśnie bardziej da się ustalić poprzez ANALIZĘ danych
> z komputera silnika.
Wiem. Niestety w okolicy mechanicy specjalizujący się w turbo dieslach
od 20 lat diagnozujący silnik węchem i metodą "wymienimy element N a jak
nie to wymienimy element N + 1". Już o mały włos by mi jeden "polecany"
głowicy nie rozebrał, dobrze że się zorientowałem. Na razie boje się
oddać gdzieś samochód na samo wykręcenie wtrysku :/
> Ale to już robota dla myślącego mechanika. Dlatego
> najlepiej przed demontażem zrobić odczyty i wydruki.
Ba, ale gdzie go znaleźć. Sam bym na te dane zerknął, ale diagnoza
wymaga Clipa, serwis renault robi mi tylko zrzuty ekranu za 100zł na
których kompletnie nic nie widać. Taka bida z Renault. Jak by mogli to
by cały silnik mi zmienili zamiast myśleć nad cyferkami.
> Tutaj masz "małe co nieco" o silnikach z CR - chociaż konkurencyjnej
> marki... http://chomikuj.pl/ZIWK/Citroen/HDi/HDI-lusnia.pdf
Dzieki, szkoda że to na serwisie z wymogiem rejestracji.
-
7. Data: 2010-08-21 23:39:28
Temat: Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-08-21 23:25, Sebastian Biały pisze:
>> Tutaj masz "małe co nieco" o silnikach z CR - chociaż konkurencyjnej
>> marki... http://chomikuj.pl/ZIWK/Citroen/HDi/HDI-lusnia.pdf
>
> Dzieki, szkoda że to na serwisie z wymogiem rejestracji.
Adres w nagłówku masz realny?
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
8. Data: 2010-08-21 23:44:47
Temat: Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2010-08-21 23:39, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
> Adres w nagłówku masz realny?
Jak najbardziej. Dzięki z góry.
-
9. Data: 2010-08-22 00:01:59
Temat: Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2010-08-21 23:25, Sebastian Biały pisze:
> On 2010-08-21 22:47, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
>> Oczywiście, że komputer SILNIKA - przepraszam, nie napisałem jasno. W
>> samym wtryskiwaczu nie ma elektroniki - jest tylko elektromagnes
>> sterujący pracą.
>
> A to jest w ogóle troche zastanawiające, bo wszedzie piszą coś o tym że
> komputer musi być poinformowany o numerze wtryskiwacza, dopasowuje się
> je itp. Może to nie dotyczy dci, ale często to słyszę w okolicy haseł
> "wymiana wtrysku".
W numerze są zawarte informacje o charakterystyce danej sztuki i to
bierze pod uwagę komputer silnika sterując pracą. Gdyby była to by sobie
odczytał bez łącznika białkowego ;)
> Jeszcze ich nie znali. Jak mi powiedział koleś z serwisu - "zrobimy
> przelew i jak jeden leje 2x więcej od pozostałych to na bank wymiana,
> nie ma co szukać dalej". I 2.5kzł wpada ;)
Bo często wtryskiwacz wg. ASO jest już nierozbieralnym elementem.
>> Problem dymienia właśnie bardziej da się ustalić poprzez ANALIZĘ danych
>> z komputera silnika.
>
> Wiem. Niestety w okolicy mechanicy specjalizujący się w turbo dieslach
> od 20 lat diagnozujący silnik węchem i metodą "wymienimy element N a jak
> nie to wymienimy element N + 1". Już o mały włos by mi jeden "polecany"
> głowicy nie rozebrał, dobrze że się zorientowałem. Na razie boje się
> oddać gdzieś samochód na samo wykręcenie wtrysku :/
Znane motywy - oczywiście wszystkie wymiany odbywają się aż do
wyczerpania - możliwości finansowych lub cierpliwości klienta.
>> Ale to już robota dla myślącego mechanika. Dlatego
>> najlepiej przed demontażem zrobić odczyty i wydruki.
>
> Ba, ale gdzie go znaleźć. Sam bym na te dane zerknął, ale diagnoza
> wymaga Clipa, serwis renault robi mi tylko zrzuty ekranu za 100zł na
> których kompletnie nic nie widać. Taka bida z Renault. Jak by mogli to
> by cały silnik mi zmienili zamiast myśleć nad cyferkami.
Może użytkownicy Reni z Twojego rejonu Polski podadzą adresy, gdzie się
"stołują"?
>> Tutaj masz "małe co nieco" o silnikach z CR - chociaż konkurencyjnej
>> marki... http://chomikuj.pl/ZIWK/Citroen/HDi/HDI-lusnia.pdf
>
> Dzieki, szkoda że to na serwisie z wymogiem rejestracji.
:(
Niestety nie mam gdzie tego umieścić za free :(
Chyba, żebym Ci wrzucił na maila...
--
Wojciech Smagowicz
-
10. Data: 2010-08-22 08:15:07
Temat: Re: Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-08-22 00:01, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
> :(
> Niestety nie mam gdzie tego umieścić za free :(
> Chyba, żebym Ci wrzucił na maila...
>
Zrób paczkę ZIP i uploaduj na jakiś darmowy serwer, chociażby
www.uploaded.to (max 500MB)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis