eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWtargnięcie jednak jest możliwe!Re: Wtargnięcie jednak jest możliwe!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wtargnięcie jednak jest możliwe!
    Date: Sun, 29 Aug 2021 13:49:31 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <sgfs72$f85$1@news.icm.edu.pl>
    References: <q...@4...com>
    <1...@4...net>
    <1...@4...net>
    <61293742$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgdqnl$dqd$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <612a7da1$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <612a812c$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <sge4vg$jdo$1$m4rkiz@news.chmurka.net> <sge9q0$39i$1@news.icm.edu.pl>
    <sgefia$pec$1$m4rkiz@news.chmurka.net> <sgejjg$nrv$1@news.icm.edu.pl>
    <sgflv8$dqh$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 29 Aug 2021 11:48:50 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="15621"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.13.0
    In-Reply-To: <sgflv8$dqh$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696615
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 29.08.2021 o 12:02, m4rkiz pisze:
    > W dniu 29.08.2021 o 02:16, ii pisze:
    >> Co by to miało wnosić bo jakoś nie ogarniam. Przepis mówi o
    >> niewchodzeniu "bezpośrednio przed jadący pojazd w tym także na przejściu
    >> dla pieszych". Czas reakcji 1..1,5s, przy ograniczeniu 50km/h droga 20
    >> metrów. Na reakcję, a pojazd musi się jeszcze zatrzymać.
    >
    > Z drugiej strony kierowca ma obowiązek zachować szczególna uwagę i
    > "zbliżając się do przejścia dla pieszych [...] zmniejszyć prędkość tak,
    > aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego [...] na nie wchodzącego i
    > ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo
    > wchodzącemu na to przejście.

    No ale co to ma do wchodzenia bezpośrednio przed jadący pojazd? Pisałeś
    "...miałbym spory problem w ocenie czy było to 'bezpośrednio' czy nie,
    ...". To Ci piszę, że to czy było bezpośrednio zależy od prędkości pojazdu.

    >
    > Jak dla mnie niespecjalnie można wywodzić że stojący przed przejściem
    > pieszy musi dawać kierowcy czytelny sygnał MINIMUM 50 metrów (1,5*13,9
    > reakcja, 20 hamowanie, 10 margines bezpieczeństwa bo te 20 metrów to
    > taka dolna granica), bo to obowiązek kierowcy żeby ustąpić mu
    > pierwszeństwa jeżeli jednak zdecyduje się przejść a domniemywać można że
    > stojąc tam samotnie a nie na pogawędkach, przodem do przejścia jednak
    > zdecyduje się przejść.

    Więc właśnie wydaje się, że prędzej dochowanie niewchodzenia
    bezpośrednio przed jadący pojazd ma znaczenie. Bo nic nie wskazuje by
    sensem przepisu było przepuszczanie pieszych.

    >
    > Słowem - zachowanie maksymalnej dopuszczalnej prędkości w okolicy
    > przejścia to słaby argument na niemożliwość ustąpienia i wtargnięcie.

    Ja tam myślę, że ludzie już nie wiedzą co wymyślają. Ten przepis o
    pierwszeństwie na przejściu po to jest, by osoby upośledzone ruchowo
    miały szansę przejść a nie po to by mogły wymuszać pierwszeństwo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: