-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wtargnięcie jednak jest możliwe!
Date: Sun, 29 Aug 2021 13:49:31 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <sgfs72$f85$1@news.icm.edu.pl>
References: <q...@4...com>
<1...@4...net>
<1...@4...net>
<61293742$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
<sgdqnl$dqd$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
<612a7da1$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
<612a812c$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<sge4vg$jdo$1$m4rkiz@news.chmurka.net> <sge9q0$39i$1@news.icm.edu.pl>
<sgefia$pec$1$m4rkiz@news.chmurka.net> <sgejjg$nrv$1@news.icm.edu.pl>
<sgflv8$dqh$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 29 Aug 2021 11:48:50 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="15621"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.13.0
In-Reply-To: <sgflv8$dqh$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696615
[ ukryj nagłówki ]W dniu 29.08.2021 o 12:02, m4rkiz pisze:
> W dniu 29.08.2021 o 02:16, ii pisze:
>> Co by to miało wnosić bo jakoś nie ogarniam. Przepis mówi o
>> niewchodzeniu "bezpośrednio przed jadący pojazd w tym także na przejściu
>> dla pieszych". Czas reakcji 1..1,5s, przy ograniczeniu 50km/h droga 20
>> metrów. Na reakcję, a pojazd musi się jeszcze zatrzymać.
>
> Z drugiej strony kierowca ma obowiązek zachować szczególna uwagę i
> "zbliżając się do przejścia dla pieszych [...] zmniejszyć prędkość tak,
> aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego [...] na nie wchodzącego i
> ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo
> wchodzącemu na to przejście.
No ale co to ma do wchodzenia bezpośrednio przed jadący pojazd? Pisałeś
"...miałbym spory problem w ocenie czy było to 'bezpośrednio' czy nie,
...". To Ci piszę, że to czy było bezpośrednio zależy od prędkości pojazdu.
>
> Jak dla mnie niespecjalnie można wywodzić że stojący przed przejściem
> pieszy musi dawać kierowcy czytelny sygnał MINIMUM 50 metrów (1,5*13,9
> reakcja, 20 hamowanie, 10 margines bezpieczeństwa bo te 20 metrów to
> taka dolna granica), bo to obowiązek kierowcy żeby ustąpić mu
> pierwszeństwa jeżeli jednak zdecyduje się przejść a domniemywać można że
> stojąc tam samotnie a nie na pogawędkach, przodem do przejścia jednak
> zdecyduje się przejść.
Więc właśnie wydaje się, że prędzej dochowanie niewchodzenia
bezpośrednio przed jadący pojazd ma znaczenie. Bo nic nie wskazuje by
sensem przepisu było przepuszczanie pieszych.
>
> Słowem - zachowanie maksymalnej dopuszczalnej prędkości w okolicy
> przejścia to słaby argument na niemożliwość ustąpienia i wtargnięcie.
Ja tam myślę, że ludzie już nie wiedzą co wymyślają. Ten przepis o
pierwszeństwie na przejściu po to jest, by osoby upośledzone ruchowo
miały szansę przejść a nie po to by mogły wymuszać pierwszeństwo.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.08.21 13:50 ii
- 29.08.21 15:34 adam
- 29.08.21 23:45 j...@i...pl
- 30.08.21 07:44 _Master_
- 30.08.21 13:39 J.F
- 30.08.21 17:28 Shrek
- 30.08.21 22:14 m4rkiz
- 31.08.21 09:32 _Master_
- 31.08.21 17:32 Shrek
- 31.08.21 21:50 Elo
- 07.09.21 00:20 r...@k...pl
- 10.09.21 19:15 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=