-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsfeed.straub-nv.de!feeder1-2.proxad.net!prox
ad.net!feeder1-1.proxad.net!198.186.194.247.MISMATCH!news-out.readnews.com!tran
sit3.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
From: to <t...@a...xyz>
Subject: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4db00c72$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<4db0796d$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
X-No-Archive: Yes
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 21 Apr 2011 23:14:56 GMT
Lines: 35
Message-ID: <4db0ba70$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
X-Trace: 1303427696 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2451 80.52.166.102:56616
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2363449
[ ukryj nagłówki ]begin Tomasz Pyra
> Tylko to są właśnie te subiektywne odczucia kierowcy. Oparte o komfort
> brania zakrętu, a nie faktyczne możliwości samochodów.
Co jest subiektywnego w tym, że tył auta jedzie w swoją stronę, a nie
tam, gdzie trzeba? ;)
> W praktyce różnice w prędkości pokonywania łuku na asfalcie, między
> szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są
> rzędu 10% jeżeli kierowca wykorzysta ich możliwości.
A jakieś źródło tych danych? 10% to zrobią raczej same opony...
> Bo to właśnie taka pułapka w tych lepszych samochodach - dużo bardziej
> "komfortowo" dają się podprowadzić pod prędkości przy których będą już
> zupełnie nie do opanowania, podczas gdy jakieś bujająco-skaczące
> zawieszenie daje sygnały ostrzegawcze dużo wcześniej.
Bo ja wiem? To lepsze auto po przekroczeniu granicy uślizguje się lekko
czterema kołami, co łatwo kontrolować. To gorsze robi najróżniejsze
rzeczy, najczęściej wyjeżdża przodem, ale czasem zarzuca tyłem, a przy
kontrze tak śmiesznie buja się na boki. ;)
> A różnice o których piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym łuku
> oznaczałyby różnicę przyczepności rzędu 225% - nierealne jeżeli chodzi o
> normalne samochody.
Trudno powiedzieć ile to było dokładnie, bo w grę mogły wchodzić różne
inne czynniki, ale nawet jeśli, to różnica i tak była bardzo duża. A to
gorsze auto to kompakt o przebiegu 100 tys. km, nie żadne Tico.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
Następne wpisy z tego wątku
- 22.04.11 08:37 Maciej Ciesielski
- 22.04.11 08:40 Tomasz Pyra
- 22.04.11 10:08 J.F.
- 22.04.11 12:10 Maciek
- 22.04.11 17:19 Tomasz Pyra
- 22.04.11 17:16 Adam Płaszczyca
- 22.04.11 19:10 J.F.
- 22.04.11 21:48 Krzysiek Kielczewski
- 22.04.11 21:51 Mario
- 22.04.11 21:51 Artur Maśląg
- 22.04.11 22:37 to
- 22.04.11 22:52 Tomasz Pyra
- 23.04.11 00:44 to
- 23.04.11 00:46 to
- 23.04.11 00:47 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=