    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wspomnienia - Jacek Karpiński
    Date: Tue, 22 Nov 2016 10:33:06 +0100
    <s...@f...lasek.waw.pl> <o0vhlu$l59$2@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@a...przez.galaktyke.org>
    <o0vred$1kgj$1@gioia.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <o10v9g$62g$1@node2.news.atman.pl>

    On Tue, 22 Nov 2016 09:23:19 +0100, Piotr Wyderski
    > Tylko nikt
    > potem nie potrafi tego przenieść na skalę przemysłową i zrobić
    > na tym pieniądze. Ale to nie jest nauka, tylko zarządzanie.

    Nie wiem jak jest teraz w IV RP ale w III na uczelniach technicznych
    nie uczono ani nawet nie uczulano, że wiedzę tam zdobywaną należy
    przekuć na biznes, inaczej to strata czasu. Jeden semestr "podstaw
    zarządzania" litościwie przemilczę. Oczywiście są jednostki, które
    biznes czuja instynktownie ale nawet ci nie czują sprzyjającego im
    tam środowiska.
    Nikt na świecie nie tworzy i nie tworzył dóbr technicznych (od
    nakrętki po komputery) ku chwale ojczyzny czy misjanizmu. U nas
    kształci się ciągle "pod etat" w korporacji albo na uczelni.

    --
    Marek