  • Data: 2010-07-15 08:04:55
    Temat: Re: Wspolczucia kotleciarzom filmowym
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz [mr.] pisze:
    > No właśnie - też zauważyłem (z dużym smutkiem, bo odwołałem zakupy)
    > tę nową modę (u4/3, a teraz Sony) - niby stałka, skoro już tracić wygodę
    > zooma, to człowiek oczekiwałby nieosiągalnej dla zooma jakości, a tu...
    > raczej cienko (a pewnie i tak jeszcze poprawiają to softwarem). Pewnie
    > trochę za przyczynę robi tu naleśnik - minimalizacja wymiarów i wagi, a
    > normalnych, żyletkowych stałek wciąż brak (oraz zoomów przekraczających
    > barierę eq. 28 mm w jednym pakiecie z normalnymi ogniskowymi).

    Naleśniki ze względu na ograniczenia wymiarowe mają zwykle budowę
    posttessarowską, a tam rzeczą naturalną były kłopoty z rogami na małych
    przysłonach. Przyzwyczailiśmy się do stałek ''gaussowskich'', gdzie przy
    2,8 była już żyleta, ale zapominamy że i było z czego domykać do tych
    2,8, i że niby to stałka, a jednak swój wymiar posiada...
    W ogóle naleśniki to duży mit, to się kupuje dla wymiarów, a nie dla
    jakości.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl