eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 56

  • 21. Data: 2014-04-15 10:03:33
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w
    <534b8dc8$0$2230$65785112@news.neostrada.pl>, FEniks <x...@p...fm>
    napisał(-a):

    > W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
    > > Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    > >> Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
    > >> potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
    > >> prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
    > >> również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
    > >> rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
    > >> skrzyżowanie znacznie szybciej.
    > > Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
    > > glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
    > >
    > > Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
    > > zwalniania ciezarowek.
    >
    > Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
    > Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.

    To? http://goo.gl/maps/mxMHx
    Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
    którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi

    Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
    września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
    http://goo.gl/maps/RU0ID


  • 22. Data: 2014-04-15 15:47:45
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-04-15 10:03, r...@k...pl pisze:
    > Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w
    > <534b8dc8$0$2230$65785112@news.neostrada.pl>, FEniks <x...@p...fm>
    > napisał(-a):
    >
    >> W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
    >>> Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    >>>> Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
    >>>> potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
    >>>> prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
    >>>> również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
    >>>> rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
    >>>> skrzyżowanie znacznie szybciej.
    >>> Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
    >>> glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
    >>>
    >>> Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
    >>> zwalniania ciezarowek.
    >> Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
    >> Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
    > To? http://goo.gl/maps/mxMHx
    > Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
    > którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi

    Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)

    >
    > Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
    > września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
    > http://goo.gl/maps/RU0ID

    No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na
    tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane
    na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty.

    Ewa


  • 23. Data: 2014-04-15 16:02:05
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-04-15, FEniks <x...@p...fm> wrote:
    >>>>> Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
    >>>>> potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
    >>>>> prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
    >>>>> również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
    >>>>> rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
    >>>>> skrzyżowanie znacznie szybciej.
    >>>> Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
    >>>> glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
    >>>>
    >>>> Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
    >>>> zwalniania ciezarowek.
    >>> Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
    >>> Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
    >> To? http://goo.gl/maps/mxMHx
    >> Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
    >> którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi
    >
    > Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)
    >
    >>
    >> Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
    >> września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
    >> http://goo.gl/maps/RU0ID
    >
    > No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na
    > tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane
    > na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty.

    No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
    Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
    zmieścić.


    --
    WildS


  • 24. Data: 2014-04-15 22:28:41
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-04-15 16:02, WildS pisze:
    > On 2014-04-15, FEniks <x...@p...fm> wrote:
    >>>>>> Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
    >>>>>> potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
    >>>>>> prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
    >>>>>> również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
    >>>>>> rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
    >>>>>> skrzyżowanie znacznie szybciej.
    >>>>> Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
    >>>>> glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
    >>>>>
    >>>>> Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
    >>>>> zwalniania ciezarowek.
    >>>> Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
    >>>> Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
    >>> To? http://goo.gl/maps/mxMHx
    >>> Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
    >>> którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi
    >> Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)
    >>
    >>> Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
    >>> września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
    >>> http://goo.gl/maps/RU0ID
    >> No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na
    >> tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane
    >> na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty.
    > No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
    > Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
    > zmieścić.

    To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
    zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.

    Ewa


  • 25. Data: 2014-04-15 22:50:03
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):

    >> No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
    >> Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
    >> zmieścić.
    >
    > To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
    > zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.

    Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. I ma mniej
    punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
    nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

    A to konkretne rondo całkiem nieźle się sprawdza w tym miejscu, pominąwszy
    ślepych (nie dalej jak wczoraj jakiś emeryt stwierdził, że jego ustąpienie
    pierwszeństwa nie dotyczy).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl


  • 26. Data: 2014-04-15 23:28:20
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-15 10:03, r...@k...pl pisze:
    > (...)
    > Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
    > września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
    > http://goo.gl/maps/RU0ID
    >

    Super :)
    Normalnie Time Machine ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 27. Data: 2014-04-16 09:05:57
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>


    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:1vigl8jvn16xe$.9tm6dm7qghav$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):
    >
    >>> No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
    >>> Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
    >>> zmieścić.
    >>
    >> To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
    >> zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.
    >
    > Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. I ma mniej
    > punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
    > nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

    W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia
    dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula.
    My, zawsze mamy swoje dziwne pomysły i uważamy, że tak jest najlepiej, tylko
    potem przez 15 lat setki osób będzie się zastanawiać, jak zmienić pas na
    mikro-rondzie i kto w kogo wjechał.

    Aygul


  • 28. Data: 2014-04-16 09:17:47
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:
    > Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):
    >
    >>> No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
    >>> Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
    >>> zmieścić.
    >> To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
    >> zrobić skrzyżowanie równoległe

    równo_rzędne_ - oczywiście.

    >> i też będzie podobnie działało.
    > Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie.

    Na normalnym rondzie tak, ale na tym nie za bardzo. Tu podobnie jak na
    zwykłym skrzyżowaniu.

    > I ma mniej
    > punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
    > nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

    Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?

    >
    > A to konkretne rondo całkiem nieźle się sprawdza w tym miejscu, pominąwszy
    > ślepych (nie dalej jak wczoraj jakiś emeryt stwierdził, że jego ustąpienie
    > pierwszeństwa nie dotyczy).

    Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo,
    które honoruje tylko ten, kto akurat chce/zmieści się/pamięta
    (niepotrzebne skreślić).
    A tak na marginesie - dlaczego koło Stadionu Olimpijskiego, na
    skrzyżowaniu Różyckiego i Paderewskiego, nie ma ronda z
    podporządkowaniem, chociaż konstrukcja tego skrzyżowania sama się o to
    prosi? I tam się ludzie z kolei mylą w drugą stronę.

    Ewa


  • 29. Data: 2014-04-16 11:19:26
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-16 09:17, FEniks pisze:
    > W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:
    >>(...)
    >> I ma mniej
    >> punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
    >> nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).
    >
    > Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?
    >
    (...)

    Tam, gdzie najczęściej przebywam, jest na "blokowiskach" sporo
    skrzyżowań równorzędnych. Jaja się zaczynają, jak równocześnie z kilku
    stron podjadą "blondynki" płci dowolnej - można czekać kilka minut :(


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 30. Data: 2014-04-16 17:50:58
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks <x...@p...fm> wrote:

    >Można przecież
    >zrobić skrzyżowanie równoległe

    Może lepiej prostopadłe? ;)


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: