  • Data: 2014-04-23 11:56:40
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 23 April 2014 11:08:49 UTC+2, tolek wrote:
    > Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są
    > takie jak cała ue...
    > Po co mozolnie układać tą kostkę (przez kostkę szybciej woda wsiąka w
    > podłoże i zimą szybciej rozsadzi rondo i znowu będzie do remontu - ktoś
    > nieźle to wykombinował) skoro można na środku ronda zrobić większe zielone
    > koło o promieniu takim jak obecne małe kółko+kostka. Na to samo wyjdzie. Tak
    > jak tu już było napisane kostka jest ułożona wyżej niż nawierzchnia
    > asfaltowa i skręcający TIR jest dodatkowo odchylony na zewnątrz okręgu jaki
> [...]

    Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego
    przez lód, więc twoja teoria jest tu błędna. O TIRach masowo przewracających się na
    tych rondach też jakoś reżimowe media nie donoszą, tak więc są chyba ok. W takim
    Kwidzynie takie ronda są już od wielu lat, specjalnie po to aby umożliwić TIRom
    dojazd do fabryki. Jakoś protestów społecznych akcji 'ratujmy TIRy' nie słychać, więc
    ta Unia chyba ma czasem dobre pomysły.

    AdamK