-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!news.hig
hwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!news.astraweb.com!border6.a.newsro
uter.astraweb.com!not-for-mail
From: "tolek" <t...@n...spamu>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <534ae521$0$2365$c3e8da3$5b14842f@news.astraweb.com>
<lj3s2e$6sh$1@news.task.gda.pl>
<c...@g...com>
Subject: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Date: Wed, 23 Apr 2014 11:08:49 +0200
Organization: tolek
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 45
Message-ID: <53578320$0$35205$c3e8da3$ff958fdc@news.astraweb.com>
NNTP-Posting-Host: 1f3aea4a.news.astraweb.com
X-Trace: DXC=;hU049I3Qh:fB5aLm@JgR<L?0kYOcDh@:o?:C=;3CgU3H76m:RHF6<3L2jF:\3KF9=BdDOa<
5U7A9QP;A1BfV=37nBf4eW5d_m2:aWia<ZiQb1
X-Received-Bytes: 3597
X-Received-Body-CRC: 105136044
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2530975
[ ukryj nagłówki ]Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są
takie jak cała ue...
Po co mozolnie układać tą kostkę (przez kostkę szybciej woda wsiąka w
podłoże i zimą szybciej rozsadzi rondo i znowu będzie do remontu - ktoś
nieźle to wykombinował) skoro można na środku ronda zrobić większe zielone
koło o promieniu takim jak obecne małe kółko+kostka. Na to samo wyjdzie. Tak
jak tu już było napisane kostka jest ułożona wyżej niż nawierzchnia
asfaltowa i skręcający TIR jest dodatkowo odchylony na zewnątrz okręgu jaki
pokonuje, co stwarza większe ryzyko przewrócenia się od siły odśrodkowej,
która dodatkowo dochodzi do niekorzystnego odchylenia przy jeździe po
okręgu.
Przypomina to odwrotnielogicznie polskie pendolino bez wychylnego pudła.
Wnet będą łuki torów kolejowych budować nachylone w kierunku odwrotnym do
kierunku łuku, żeby pociągi szybciej wypadały i ze względów bezpieczeństwa
obniży się im dodatkowo prędkość...
Pierw się coś sp.... a potem do g.... dobiera się chore ideologie.
Zamiast wymyślić coś lepszego, sprawniejszego.
Ale gdzie tam dziś głupota święci tryumfy.
Bo 5 głupków w ciągu roku rozp... się na danym rondzie to ze względu na tych
5 przebudujemy całe rondo.
A tak to dobre rondo samoczynnie eliminowała głupków z użycia.
Czy nie można nadal budować takich rond
http://goo.gl/maps/rrCfl?
Stoi do dziś i wyśmienicie spełnia swoje zadanie. Jakoś nie widzę na
zielonym kole kolein po autach pokonujących rondo na "przestrzał" (typ trasy
"przełajowa") mimo, że na środku żaden unijny nie postawił kamiennego
rondla.
A obecnie przyjęto durnowatość, że to co działa dobrze w tym kraju trzeba
zawsze zepsuć i ktoś za zepsucie weźmie kasę.
Na podstawie tej chorej ideologii kamiennych mikro rond można wysnuć teorie,
że 98% kierowców to idioci i tylko 2% to mistrzowie kierownicy i dla tych
98% kierowców są robione te kamienne ronda aby im "pomóc"...
Bo gdyby nie te kamienne ronda to 98% kierujących poniesie śmierć na miejscu
przy próbie wjechania na niekamienne rond. Pozostanie na polskich drogach
tylko 2% mistrzów kierownicy.
W ogóle do mnie to nie trafia. Dla mnie taka sama głupota jak ślimak zwany
rybą.
Ponoć ma się budować coraz lepsze drogi dopuszczające wyższe prędkości, a
oni budują ronda których pokonanie zajmuje 3x więcej czasu niż rondo
wybudowane w latach 80-90.
Wybudowane, do dziś stoi, nie stwarza problemów i jakoś nie słyszę aby
codziennie dochodziło tam do dziesiątek stłuczek, bo nie ma kostki brukowej
i okrąg asfaltowy jest za szeroki.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.04.14 11:56 Adam Klobukowski
- 23.04.14 12:53 masti
- 23.04.14 22:36 WildS
- 25.04.14 13:15 tolek
- 25.04.14 13:23 masti
- 25.04.14 13:45 J.F
- 25.04.14 15:46 Adam Klobukowski
- 26.04.14 20:50 WildS
- 27.04.14 13:41 tolek
- 28.04.14 12:26 SW3
- 28.04.14 12:30 Andrzej Lawa
- 28.04.14 13:12 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=