-
81. Data: 2011-08-18 07:47:05
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Feromon napisał(a):
> A na dwupasmówce to wolno po prawym pasie wyprzedzać?
Tam jest jezdnia dwukierunkowa która posiada dwa pasy ruchu
przeznaczone jazdy w tym samym kierunku.
A odpowiedz znajdziesz tu art. 24 ustawy prawo o ruchu drogowym.
--
Krzysiek
-
82. Data: 2011-08-18 09:33:10
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>
Dnia Wed, 17 Aug 2011 22:50:24 +0200, Cavallino napisał(a):
> Chodzi o zysk polegający z zakłócenia pracy tempomatu
A mój tempomat to niby w czym gorszy, że mojego pracę zakłócać wolno? :->
Pal sześć mój tempomat, ale dlaczego taki buc naraża moje zdrowie czy
życie.
--
- bo zaburza naturalną kolejność czytania.
- dlaczego?
- odpowiadanie na górze listu.
- co jest najbardziej irytujące w e-mailach?
-
83. Data: 2011-08-18 09:51:22
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello MHM,
Thursday, August 18, 2011, 7:32:25 AM, you wrote:
>>>> Podasz jakiś przepis PORD, który daje uprawnia ciężarowym do zjechania
>>>> na lewy i wymuszenie hamowania?
>>> Gwaltownego ? Owszem, ale jesli jest o hamowanie polegajace na sciagnieci
>>> nogi z gazu to mozesz mu nagwizdac.
>> Nagwizdać zawsze mogę. Jednak jeśli zmusza mnie do istotnej zmiany
>> prędkości jazdy, to jest to wymuszenie pierwszeństwa. Art. 2 pkt 23
>> PoRD.
> Acha.... fajnie. Co oznacza Twoim zdaniem istotna zmiana predkosci ?
> Hamulec w podloge czy wystarczy zdjac noge z gazu ?
> W razie dupowzjazdu jak sie bedziesz tlumaczyl ? "Panie wladzo, jade sobie
> grzecznie 220km/h, a ta lajza mi sie nagle werżnęłna na lewy pas. Ledwo mi
> te 200m starczyło na zwolnienie do 100km/h".
A skąd od razu 220? Wystarczy całkiem legalne 140 na autostradzie,
żeby zmiana prędkości ze 140 do 90 była istotna a wyjazd TIRa był
wymuszeniem pierwszeństwa.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
84. Data: 2011-08-18 09:55:48
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2011-08-18 00:38, Feromon pisze:
> A na dwupasmówce to wolno po prawym pasie wyprzedzać?
A można wyprzedzać gdy auto nas poprzedzające sygnalizuje zamiar
wyprzedzania/zmiany pasa/zmiany kierunku ruchu ?
--
Czas na odważne decyzje:
=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=
-
85. Data: 2011-08-18 10:23:44
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
news:wsdxx08e4rn2$.dlg@pooh.priv.pl...
> Dnia Wed, 17 Aug 2011 22:50:24 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Chodzi o zysk polegający z zakłócenia pracy tempomatu
> A mój tempomat to niby w czym gorszy, że mojego pracę zakłócać wolno? :->
Twój tempomat to on ma gdzieś, bo to nie on musi palcem ruszyć w celu zmiany
nastawów w nim.
> Pal sześć mój tempomat, ale dlaczego taki buc naraża moje zdrowie czy
> życie.
Już odpowiedziałeś - bo jest bucem.
Inaczej zresztą miałby jakąś sensowną pracę (pomijając pasjonatów tego
zawodu).
-
86. Data: 2011-08-18 10:24:21
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał w wiadomości
news:j2igi4$hi4$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2011-08-18 00:38, Feromon pisze:
>
>> A na dwupasmówce to wolno po prawym pasie wyprzedzać?
>
> A można wyprzedzać gdy auto nas poprzedzające sygnalizuje zamiar
> wyprzedzania/zmiany pasa/zmiany kierunku ruchu ?
Chyba za dużo rzeczy włożyłeś do jednego worka.
-
87. Data: 2011-08-18 10:43:39
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 18-08-2011 07:32, MHM pisze:
> Acha.... fajnie. Co oznacza Twoim zdaniem istotna zmiana predkosci ?
> Hamulec w podloge czy wystarczy zdjac noge z gazu ?
> W razie dupowzjazdu jak sie bedziesz tlumaczyl ? "Panie wladzo, jade sobie
> grzecznie 220km/h, a ta lajza mi sie nagle werżnęłna na lewy pas. Ledwo mi
> te 200m starczyło na zwolnienie do 100km/h".
Kończą się argumenty i lecisz w absurdy. Zmiana prędkości ze 140 do 80
jest istotną zmianą. Ujmując to mniej abstrakcyjnie - jestem ciekawy czy
będziesz tak pobłażliwy, gdy co jakiś czas ktoś będzie cię przyhamowywał
ze 100 do 40 tylko dlatego, że ma taki kaprys.
Pozdrawiam
Paweł
-
88. Data: 2011-08-18 10:53:14
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4e4cd0b9$0$2453$6...@n...neostrada
.pl...
W dniu 18-08-2011 07:32, MHM pisze:
>> Acha.... fajnie. Co oznacza Twoim zdaniem istotna zmiana predkosci
>> ?
>> Hamulec w podloge czy wystarczy zdjac noge z gazu ?
>> W razie dupowzjazdu jak sie bedziesz tlumaczyl ? "Panie wladzo,
>> jade sobie
>> grzecznie 220km/h, a ta lajza mi sie nagle werżnęłna na lewy pas.
>> Ledwo mi
>> te 200m starczyło na zwolnienie do 100km/h".
>Kończą się argumenty i lecisz w absurdy. Zmiana prędkości ze 140 do
>80 jest istotną zmianą.
Czas panowie, czas. Jakby tak bylo, to by ciezarowki nie mogly na
droge wyjechac, bo co z tego ze zrobily to 2km przed toba, skoro
zmusily cie do zwolnienia ze 140 do 80. A wystarczylo zdjac noge z
gazu.
No dobra, nie ma w Polsce drog po ktorych mozna jechac 140 i nie maja
wiecej niz jeden pas ruchu, 90/70 to i ty uznasz za "nieistotne" ... a
niekoniecznie, bo chyba moze to wymagac ostrego hamowania - choc
musialbym przeliczyc czy jest jakis sensowny przyklad.
No ale sa traktory i inne ciagniki wolnobiezne, sa drogi o wzniosie
10% i 40t ciezarowki.
>Ujmując to mniej abstrakcyjnie - jestem ciekawy czy będziesz tak
>pobłażliwy, gdy co jakiś czas ktoś będzie cię przyhamowywał ze 100 do
>40 tylko dlatego, że ma taki kaprys.
Ale to z innego artykulu niz wymuszenie predkosci.
J.
-
89. Data: 2011-08-18 11:06:52
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 18-08-2011 10:53, J.F pisze:
>> Kończą się argumenty i lecisz w absurdy. Zmiana prędkości ze 140 do 80
>> jest istotną zmianą.
> Czas panowie, czas. Jakby tak bylo, to by ciezarowki nie mogly na droge
> wyjechac, bo co z tego ze zrobily to 2km przed toba, skoro zmusily cie
> do zwolnienia ze 140 do 80. A wystarczylo zdjac noge z gazu.
A MÓJ czas to co? To że nie popierdalam kilkudziesięcioma tonami
żelastwa wypełnionego po sufit w mandarynkami, oznacza iż mój czas jest
mniej ważny?
Co do samego manewru "wyprzedzania", powiedz mi dlaczego nie mogą tego
zrobić nieco wcześniej czy nieco później tym bardziej, że w promieniu
2km nie widać innych samochodów?
> No ale sa traktory i inne ciagniki wolnobiezne, sa drogi o wzniosie 10%
> i 40t ciezarowki.
>> Ujmując to mniej abstrakcyjnie - jestem ciekawy czy będziesz tak
>> pobłażliwy, gdy co jakiś czas ktoś będzie cię przyhamowywał ze 100 do
>> 40 tylko dlatego, że ma taki kaprys.
> Ale to z innego artykulu niz wymuszenie predkosci.
Pisałem niekoniecznie o autostradzie.
Pozdrawiam
Paweł
-
90. Data: 2011-08-18 15:22:22
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4e4cd62a$0$3492$6...@n...neostrada
.pl...
W dniu 18-08-2011 10:53, J.F pisze:
>>> Kończą się argumenty i lecisz w absurdy. Zmiana prędkości ze 140
>>> do 80
>>> jest istotną zmianą.
>> Czas panowie, czas. Jakby tak bylo, to by ciezarowki nie mogly na
>> droge
>> wyjechac, bo co z tego ze zrobily to 2km przed toba, skoro zmusily
>> cie
>> do zwolnienia ze 140 do 80. A wystarczylo zdjac noge z gazu.
>A MÓJ czas to co? To że nie popierdalam kilkudziesięcioma tonami
>żelastwa wypełnionego po sufit w mandarynkami, oznacza iż mój czas
>jest mniej ważny?
Mowimy o czasie na wykonanie zwolnienia. 140 do 80 w trzy sekundy to
jest ostre hamowanie - czyli zapewne nieudzielenie pierwszenstwa.
W 30s to nawet nogi z gazu nie trzeba zdejmowac :-)
>Co do samego manewru "wyprzedzania", powiedz mi dlaczego nie mogą
>tego zrobić nieco wcześniej czy nieco później tym bardziej, że w
>promieniu 2km nie widać innych samochodów?
Moga, ty tez mozesz dopasowac predkosc do warunkow i
zwolnic/przyspieszyc te 2 km wczesniej :-)
Zarzut do tirmanow jest raczej taki ze oni wyprzedzaja bez spojrzenia
w lusterka, no i wtedy jest to juz ostre hamowanie. I nie sama zmiana
predkosci jest tu decydujaca.
Z tym ze to im sie zdarza stosunkowo rzadko ... no ale tez stosunkowo
za czesto - czyli tak powiedzmy co 200km jest szansa takiego spotkac.
>>> Ujmując to mniej abstrakcyjnie - jestem ciekawy czy będziesz tak
>>> pobłażliwy, gdy co jakiś czas ktoś będzie cię przyhamowywał ze 100
>>> do
>>> 40 tylko dlatego, że ma taki kaprys.
>> Ale to z innego artykulu niz wymuszenie predkosci.
Tfu - wymuszenie pierwszenstwa mialo byc.
>Pisałem niekoniecznie o autostradzie.
Tak czy inaczej - inny artykul. Nie wymuszenie pierwszenstwa (bo jakie
jak jedzie przed toba), tylko jazda z predkoscia utrudniajaca.
Np 50/40 - takiemu to opony przestrzelic :-)
J.