  • 81. Data: 2011-08-18 07:47:05
    Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Feromon napisał(a):
    > A na dwupasmówce to wolno po prawym pasie wyprzedzać?
    Tam jest jezdnia dwukierunkowa która posiada dwa pasy ruchu
    przeznaczone jazdy w tym samym kierunku.

    A odpowiedz znajdziesz tu art. 24 ustawy prawo o ruchu drogowym.
    --
    Krzysiek

  • 82. Data: 2011-08-18 09:33:10
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 22:50:24 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Chodzi o zysk polegający z zakłócenia pracy tempomatu
    A mój tempomat to niby w czym gorszy, że mojego pracę zakłócać wolno? :->
    Pal sześć mój tempomat, ale dlaczego taki buc naraża moje zdrowie czy
    życie.

    --
    - bo zaburza naturalną kolejność czytania.
    - dlaczego?

  • 83. Data: 2011-08-18 09:51:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MHM,

    Thursday, August 18, 2011, 7:32:25 AM, you wrote:

    > Acha.... fajnie. Co oznacza Twoim zdaniem istotna zmiana predkosci ?
    > Hamulec w podloge czy wystarczy zdjac noge z gazu ?
    > W razie dupowzjazdu jak sie bedziesz tlumaczyl ? "Panie wladzo, jade sobie
    > grzecznie 220km/h, a ta lajza mi sie nagle werżnęłna na lewy pas. Ledwo mi
    > te 200m starczyło na zwolnienie do 100km/h".

    A skąd od razu 220? Wystarczy całkiem legalne 140 na autostradzie,
    żeby zmiana prędkości ze 140 do 90 była istotna a wyjazd TIRa był
    wymuszeniem pierwszeństwa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 84. Data: 2011-08-18 09:55:48
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-08-18 00:38, Feromon pisze:

    > A na dwupasmówce to wolno po prawym pasie wyprzedzać?

    A można wyprzedzać gdy auto nas poprzedzające sygnalizuje zamiar
    wyprzedzania/zmiany pasa/zmiany kierunku ruchu ?

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 85. Data: 2011-08-18 10:23:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    > A mój tempomat to niby w czym gorszy, że mojego pracę zakłócać wolno? :->

    Twój tempomat to on ma gdzieś, bo to nie on musi palcem ruszyć w celu zmiany
    nastawów w nim.

    > Pal sześć mój tempomat, ale dlaczego taki buc naraża moje zdrowie czy
    > życie.

    Już odpowiedziałeś - bo jest bucem.
    Inaczej zresztą miałby jakąś sensowną pracę (pomijając pasjonatów tego
    zawodu).

  • 86. Data: 2011-08-18 10:24:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A można wyprzedzać gdy auto nas poprzedzające sygnalizuje zamiar
    > wyprzedzania/zmiany pasa/zmiany kierunku ruchu ?

    Chyba za dużo rzeczy włożyłeś do jednego worka.

  • 87. Data: 2011-08-18 10:43:39
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 18-08-2011 07:32, MHM pisze:
> [...]
    > grzecznie 220km/h, a ta lajza mi sie nagle werżnęłna na lewy pas. Ledwo mi
    > te 200m starczyło na zwolnienie do 100km/h".

    Kończą się argumenty i lecisz w absurdy. Zmiana prędkości ze 140 do 80
    jest istotną zmianą. Ujmując to mniej abstrakcyjnie - jestem ciekawy czy
    będziesz tak pobłażliwy, gdy co jakiś czas ktoś będzie cię przyhamowywał
    ze 100 do 40 tylko dlatego, że ma taki kaprys.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 88. Data: 2011-08-18 10:53:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Kończą się argumenty i lecisz w absurdy. Zmiana prędkości ze 140 do
    >80 jest istotną zmianą.

    Czas panowie, czas. Jakby tak bylo, to by ciezarowki nie mogly na
    droge wyjechac, bo co z tego ze zrobily to 2km przed toba, skoro
    zmusily cie do zwolnienia ze 140 do 80. A wystarczylo zdjac noge z
    gazu.
    No dobra, nie ma w Polsce drog po ktorych mozna jechac 140 i nie maja
    wiecej niz jeden pas ruchu, 90/70 to i ty uznasz za "nieistotne" ... a
    niekoniecznie, bo chyba moze to wymagac ostrego hamowania - choc
    musialbym przeliczyc czy jest jakis sensowny przyklad.

    No ale sa traktory i inne ciagniki wolnobiezne, sa drogi o wzniosie
    10% i 40t ciezarowki.

    >Ujmując to mniej abstrakcyjnie - jestem ciekawy czy będziesz tak
    >pobłażliwy, gdy co jakiś czas ktoś będzie cię przyhamowywał ze 100 do
    >40 tylko dlatego, że ma taki kaprys.

    Ale to z innego artykulu niz wymuszenie predkosci.

    J.

  • 89. Data: 2011-08-18 11:06:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 18-08-2011 10:53, J.F pisze:
    > Czas panowie, czas. Jakby tak bylo, to by ciezarowki nie mogly na droge
    > wyjechac, bo co z tego ze zrobily to 2km przed toba, skoro zmusily cie
    > do zwolnienia ze 140 do 80. A wystarczylo zdjac noge z gazu.

    A MÓJ czas to co? To że nie popierdalam kilkudziesięcioma tonami
    żelastwa wypełnionego po sufit w mandarynkami, oznacza iż mój czas jest
    mniej ważny?
    Co do samego manewru "wyprzedzania", powiedz mi dlaczego nie mogą tego
    zrobić nieco wcześniej czy nieco później tym bardziej, że w promieniu
    2km nie widać innych samochodów?

    Pisałem niekoniecznie o autostradzie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 90. Data: 2011-08-18 15:22:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >A MÓJ czas to co? To że nie popierdalam kilkudziesięcioma tonami
    >żelastwa wypełnionego po sufit w mandarynkami, oznacza iż mój czas
    >jest mniej ważny?

    Mowimy o czasie na wykonanie zwolnienia. 140 do 80 w trzy sekundy to
    jest ostre hamowanie - czyli zapewne nieudzielenie pierwszenstwa.
    W 30s to nawet nogi z gazu nie trzeba zdejmowac :-)

    >Co do samego manewru "wyprzedzania", powiedz mi dlaczego nie mogą
    >tego zrobić nieco wcześniej czy nieco później tym bardziej, że w
    >promieniu 2km nie widać innych samochodów?

    Moga, ty tez mozesz dopasowac predkosc do warunkow i
    zwolnic/przyspieszyc te 2 km wczesniej :-)

    Zarzut do tirmanow jest raczej taki ze oni wyprzedzaja bez spojrzenia
    w lusterka, no i wtedy jest to juz ostre hamowanie. I nie sama zmiana
    predkosci jest tu decydujaca.

    Z tym ze to im sie zdarza stosunkowo rzadko ... no ale tez stosunkowo
    za czesto - czyli tak powiedzmy co 200km jest szansa takiego spotkac.

    Tfu - wymuszenie pierwszenstwa mialo byc.

    >Pisałem niekoniecznie o autostradzie.

    Tak czy inaczej - inny artykul. Nie wymuszenie pierwszenstwa (bo jakie
    jak jedzie przed toba), tylko jazda z predkoscia utrudniajaca.

    Np 50/40 - takiemu to opony przestrzelic :-)

    J.