  • 1. Data: 2011-05-04 20:15:54
    Temat: Re: Wplyw otwarcia drzwi balkonowych na odbior SAT - ciekawostka
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    | HD nie ma najmniejszego wplywu na jakosc sygnalu - SNR
    | (nie mowie o jakosci obrazu).
    | Odbiornik satelitarny odbiera caly transponder.

    W tej chwili odbieram w Szczecinie, przepiekny obraz
    z kanalu angielskiego "Channel 4 UK":
    Eurobird 1 ; 28.5E, 12607 V ; 27500 ; FEC=3/4 ; QPSK
    DVB-S2; MPEG-4/HD

    -=-=-=-=-

    Na antenie ! 45 cm ! mam sygnal:
    SNR = 9.10 dB; AGC = 99 %; BER = 0

    Dla DVB-S, QPSK, FEC=3/4, do dobrego odbioru
    wystarczy SNR ~5.5 dB, czyli dla DVB-S2 okolo ~4.5 dB.

    [SNR, BER, AGC w obrazkach]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/snr/

    Wiec, mam w zapasie okolo 4-5 dB - niezla chmura.
    Moge tez zmniejszyc antene do 30 cm!

    [Proste obliczenia satelitarne]
    [Wybrane parametry anteny satelitarnej]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/bw.html

    -=-=-=-=-

    Dla Kolegow z "pl.rec.telewizja".

    Kanal ma podpisy (subtitles) po angielsku: dla odbiorcy
    slyszacego normalnie i widza nieslyszacego.

    Ma tez sciezki dzwiekowe: normalana i dla "widzow"
    niewidomych.

    Pzdr.J.P.

  • 2. Data: 2011-05-05 06:14:56
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > Na antenie ! 45 cm ! mam sygnal:
    > SNR = 9.10 dB; AGC = 99 %; BER = 0

    Jak/czym to mierzysz?

  • 3. Data: 2011-05-05 19:08:14
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    On Thu, 5 May 2011, Bartłomiej Zieliński wrote:

    | Jak/czym to mierzysz?

    Do pomiarow uzywam odbiornikow DM 600 PVR i DM 800 HD PVR:
    http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-600-pvr
    http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-800-hd-pvr

    Opisalem to czesciowo na stronach:
    [SNR, BER, AGC w obrazkach]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/snr/

    [Proste obliczenia satelitarne]
    [Wybrane parametry anteny satelitarnej]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/bw.html

    a takze w watku [logging SNR]
    na Forum "www.i-have-a-dreambox.com"
    http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?thr
    eadid=93358

    Poniewaz zainteresowanie bylo umiarkowane, to tez
    sie zbytnio nie rozpisywalem, natomiast jest podana
    w skryptach szczegolowa idea pomiaru, np. dla SNR mamy:

    # get SIGNAL main info, using DVBSNOOP -> /usr/bin/dvbsnoop -h|more
    xx=`dvbsnoop -pd 5 -hideproginfo -s signal -n 1|grep Sig:`

    # normalize and print SNR [%]
    x=$(($(($xx*100))/65535))

    # normalize to dB and print { SNR [dB] * 100 }
    x=$(($(($xx*10-390750))/175 ))

    a na wykresach podano niektore wyniki, ktore sa
    wyjatkowo zgodne (np. SNR vs. FEC) z wyznaczonymi,
    np. w ksiazce:

    Walter Fischer
    Digital Video and Audio
    Broadcasting Technology
    A Practical Engineering Guide
    Third Edition
    s. 282 + inne tabele

    Mierze juz kilka ladnych sezonow okresowe zaklocenia
    Sat przez Slonce i wychodza bardzo ciekawe wyniki.

    Pzdr.J.P.

  • 4. Data: 2011-05-06 06:14:25
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > Do pomiarow uzywam odbiornikow DM 600 PVR i DM 800 HD PVR:

    Dzięki, a na innych linuxowych tunerach też tak będzie? (np. AB IPBox)

  • 5. Data: 2011-05-06 18:41:29
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam ponownie.

    On Fri, 6 May 2011, Bartłomiej Zieliński wrote:

    > na innych linuxowych tunerach też tak będzie? (np. AB IPBox)

    Trzeba sprawdzic czy w systemie juz jest lub tez mozna doinstalowac
    "dvbsnoop", np.:
    -=-=-
    root@dm800:~# find / -name dvbsn*

    /usr/bin/dvbsnoop
    /usr/lib/opkg/info/dvbsnoop.list
    /usr/lib/opkg/info/dvbsnoop.control
    -=-=-

    nastepnie:

    -=-=-
    root@dm800:~# dvbsnoop -help
    dvbsnoop - a dvb/mpeg2 stream analyzer tool
    Version: 1.4.51/api-3 (Jul 21 2010 18:04:36)
    http://dvbsnoop.sourceforge.net/
    (c) 2001-2007 Rainer Scherg (rasc)

    Usage: dvbsnoop [opts] pid
    -s type: snoop type or mode <type> [-s sec]
    stream type: sec, pes, ps or ts
    or special scan type:
    pidscan = transponder pid scan,
    bandwidth = data rate statistics for pid
    signal = signal rate statistics
    feinfo = frontend information
    stream type or pidscan
    -demux device: demux device [/dev/dvb/adapter0/demux0]
    -=-=-
    -=-=-

    Jezeli tak, to nie powinno byc problemu z dostepem do rejstrow
    z informacja o wielkosci AGC, SNR, czy BER:

    -=-=-=-=-
    root@dm800:~# dvbsnoop -pd 5 -hideproginfo -s signal -n 1
    -----
    Transponder/Frequency signal strength statistics...
    max cycle count: 1
    -----
    Sig: 65535 SNR: 13824 BER: 0 UBLK: 0 Stat: 0x1f [SIG CARR VIT SYNC LOCK ]
    -=-=-=-=-
    -=-=-=-=-

    Wtedy nalezy w skrypcie wyodrebnic, znormalizowac
    i przeskalowac wyniki, przykladowo dla SNR:
    -=-=-
    # print SNR = SNR: "55446"
    xx=`sed -e 's/.*SNR: //' -e 's/ BER.*$//' temp_x`
    x_all=$x_all$xx';'

    # normalize and print SNR [%]
    x=$(($(($xx*100))/65535))
    x_all=$x_all$x';'

    Napisz co otrzymales.

    Pzdr.J.P.

  • 6. Data: 2011-05-06 18:46:11
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > Trzeba sprawdzic czy w systemie juz jest lub tez mozna doinstalowac
    > "dvbsnoop", np.:
    [...]
    > Napisz co otrzymales.

    Na razie dopiero rozważam zakup tunera z linuxem :-)
    Tak czy inaczej dzięki za dokładne instrukcje. :-)
    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2011-05-06 18:59:11
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    > Na razie dopiero rozważam zakup tunera z linuxem

    ja to bym nie rozwazal
    mnie wydatki na edukacje sie stokrotnie zwracaly ;-)
    pomyśl o nowym DB 7020 HD

    > Tak czy inaczej dzięki za dokładne instrukcje

    moze sie komus , kiedys przydadza

    jp :-)

  • 8. Data: 2011-05-09 09:06:33
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > ja to bym nie rozwazal

    Niestety są potrzebniejsze wydatki :-(

    > pomyśl o nowym DB 7020 HD

    Na razie mam dwóch kandydatów: AB IPBox 9900 HD Plus oraz Clarke-Tech
    ET9000. Ten 7020 to zdaje się zupełna nowość :-)
    Co do IPBoxa to będzie miał wyższy WAŻ* dzięki kwiatkom na obudowie ;-)
    No i jest o połowę tańszy od ET9000, ale ma wyraźnie mniej pamięci i
    słabszy procesor. Ponieważ jednak w temacie tunerów linuxowych nie mam
    jeszcze doświadczenia, nie wiem, jak to się w praktyce będzie przekładać
    na walory użytkowe.

    *) Współczynnik Akceptacji Żony

  • 9. Data: 2011-05-10 20:50:43
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    > Ten 7020 to zdaje się zupełna nowość :-)

    Ma sie ukazac latem 2011. Pokazaly sie nowe info.

    Niestety ostatnio planowana cena wysoka, 699 euro.
    Procesor BCM 7405, taki jak w DM 800se, dosyc dobry, szybki
    (1100 DMIPS). Az 1 GB Flash.
    Chyba chwilowy nastepca DM 8k, wiec sadze, ze cena DM 8k spadnie.

    -=-=-=-
    > Na razie mam dwóch kandydatów: AB IPBox 9900 HD Plus

    IPBox jest polaczeniem DM 600 i DM 800 HD.
    Procesor wolny (STi7101 - 266MHz), demodulator od DM800 (CX24116),
    koncepcja raczej nie nowa, opinie nienajlepsze:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1678839.html#8
    125480

    > Clarke-Tech ET9000

    Wyglada bardzo interesujaco, procesor Broadcom 7413, bardzo
    nowy.

    -=-=-=-
    Przyjrzyj sie tez VU+ DUO TWIN HDTV:
    http://www.hollex.pl/odbiorniki-linux/odbiorniki-lin
    ux-hd/1671-odbiornik-vu-duo-twin-hdtv

    Ma dosyc dobra opinie, ciekawe rozwiazania; Enigma 2.
    Procesor tez Broadcoma, BCM7335:
    http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/dow
    nload/Number/65857/filename/BCM7335.pdf

    zawiera podwojny demodulator (tuner) + pełen procesor sygnalu.
    Wiec wystarcza dodatkowo LNA/Splitter i mamy odbiornik dwuglowicowy
    w jednej kostce.

    Cała satelita w jednym cipie.

    -=-=-=-
    Zapisz sie na forum:
    http://dvhk.to/index.php
    jezeli nie masz jeszcze tam konta.

    Sporo info, spory ruch, atmosfera zyczliwa, tez dla poczatkujacych,
    sa dzialy poswiecone tym odbiornikom.

    Pzdr.J.P.

  • 10. Data: 2011-05-11 05:40:26
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > Procesor BCM 7405, taki jak w DM 800se, dosyc dobry, szybki
    > (1100 DMIPS). Az 1 GB Flash.

    No i właśnie tego też dotyczy moja wątpliwość, bo pojemność Flash'a jest
    bardzo różna w różnych tunerach - od kilkudziesięciu MB do 1 GB. Nie
    chciałbym, żeby zabrakło, ale nie chcę przepłacać tzn. kupować czegoś,
    czego nie będę w stanie wykorzystać przez kilka najbliższych lat.

    > IPBox jest polaczeniem DM 600 i DM 800 HD.
    > Procesor wolny (STi7101 - 266MHz), demodulator od DM800 (CX24116),
    > koncepcja raczej nie nowa, opinie nienajlepsze:

    Na korzyść IPBox'a przemawia cena oraz posiadanie wyjścia 0/12V, dzięki
    czemu będę mógł podłączyć do obecnej instalacji bez zmian - a potem
    kombinować z DiSEqC'em 1.1 :-)

    > Wyglada bardzo interesujaco, procesor Broadcom 7413, bardzo
    > nowy.

    Właśnie, i do tego szybko się włącza :-) Podobno szybciej niż DB ;-)

    > Przyjrzyj sie tez VU+ DUO TWIN HDTV:
    > http://www.hollex.pl/odbiorniki-linux/odbiorniki-lin
    ux-hd/1671-odbiornik-vu-duo-twin-hdtv

    Też o nim myślałem, ale w Satkurierze 9/2010 czytałem, że są kłopoty z
    kartami TnK, której obecnie używam. Być może poprawili już soft.

    > zawiera podwojny demodulator (tuner) + pełen procesor sygnalu.
    > Wiec wystarcza dodatkowo LNA/Splitter i mamy odbiornik dwuglowicowy
    > w jednej kostce.

    Nie bardzo to rozumiem, czym się to różni od ET9000 czy IPBoxa?

    > Cała satelita w jednym cipie.

    Chyba w jednej ;-)

    > Zapisz sie na forum:
    > http://dvhk.to/index.php

    Dotychczas korzystałem głównie z forum Satkuriera i Satclub (dawniej
    SkySunSat), a także z elektrody, ale nie znalazłem za wiele opinii
    użytkowników.

    Dzięki i pozdrawiam,