  • 11. Data: 2010-01-10 11:14:15
    Temat: Re: Wpadnięcie w poślizg a mandat
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Czy za wpadnięcie w poślizg Policja może nałożyć mandat karny?
    > Zakładam sytuację, gdzie kierujący wpadł w poślizg a potem z niego
    > wyjechał (wypadł) bez uderzania o cokolwiek, po prostu przez pewien czas
    > auto uczestniczyło w ruchu drogowym jadąc bokiem

    pewnie mogą,
    ja miałem kiedyś nieprzyjemne zdarzenie, jechałem ulicą jak na obrazku w
    załączniku,
    http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/
    policja.jpg
    panowie policmajstry zatrzymali do kontroli jakiegoś człowieka, ja jadąc w
    zakręcie nagle zobaczyłem radiowóz (bez włączonych kogutów), zacząłem
    hamować a że było nieco śniegu to zatrzymałem się jak na obrazku (w
    rzeczywistości radiowóz stał bardziej na ulicy) - nie wjechałem na wysepkę
    bo odpuściłem hamulec i pojechałem prosto (pod prąd) i właściwie szczęście
    tylko, że nic tamtędy nie jechało bo byłby dzwon - oczywiście z mojej winy
    :/
    wyskoczył policjant 'z mordą' "jak jeżdżę", ja równie wkurzony powiedziałem,
    żeby sobie poszedł na zakręt i zobaczył jak to wygląda z tamtej perspektywy,
    w efekcie mi sprawdzili dokumenty i puścili, a sami przestawili auto heh,
    brat

  • 12. Data: 2010-01-10 11:20:10
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]
    > wyjechał (wypadł) bez uderzania o cokolwiek, po prostu przez pewien czas
    > auto uczestniczyło w ruchu drogowym jadąc bokiem

    Wg mnie nie, chyba że faktycznie są bardzo złośliwi. Niedawno miałem kolizję
    z płotem - po prostu jadąc strasznie śliską boczną drogą na zakręcie
    wyrzuciło mnie i wjechałem komuś w płot. Policja wezwana na miejsce
    zdarzenia (właściciel domu wezwał) po obowiązkowym sprawdzeniu mnie
    alkomatem, tylko mnie spisała i poinformowała, że traktują to jako zwykłą
    kolizję, nawet nie wypadek i za takie coś nie należy się mandat.

  • 13. Data: 2010-01-10 11:28:21
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    ttt pisze:
    > kolizję, nawet nie wypadek i za takie coś nie należy się mandat.

    'Wypadek drogowy to nie dające się przewidzieć zdarzenie (...), którego
    skutkiem są spowodowane nieumyślnie obrażenia ciała (...)"

  • 14. Data: 2010-01-10 12:09:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 11:14:15 +0100, bratPit wrote:
> [...]
    >w efekcie mi sprawdzili dokumenty i puścili, a sami przestawili auto heh,

    A gdyby tam Wasza Matka z Kosciola wracala ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-01-10 12:17:28
    Temat: Re: Wpadniecie w po?lizg a mandat
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 10:31:46 +0100, Piotr Kompa wrote:

    >Kiedyś słyszałem tłumaczenia pana policjanta, iż np. palenie gumy i
    >ruszanie z piskiem też można podciągnąć pod "stwarzanie zagrożenia", bo
    >koła tracą przyczepność do nawierzchni :)

    w zasadzie to prawie wszystko jest stwarzaniem zagrozenia - i
    przekraczanie predkosci, i parkowanie na zakazie ..

    J.

  • 16. Data: 2010-01-10 13:05:07
    Temat: Re: Wpadnięcie w po?lizg a mandat
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > A gdyby tam Wasza Matka z Kosciola wracala ? :-)

    matka siedziała w domu ;p
    brat

  • 17. Data: 2010-01-10 13:58:18
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > w zasadzie to prawie wszystko jest stwarzaniem zagrozenia - i
    > przekraczanie predkosci, i parkowanie na zakazie ..

    ..i w ogóle wprowadzanie pojazdu w ruch.

    --
    PSYLO

  • 18. Data: 2010-01-10 14:25:39
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Arbiter pisze:
> [...]
    > (wypadł) bez uderzania o cokolwiek, po prostu przez pewien czas auto
    > uczestniczyło w ruchu drogowym jadąc bokiem

    http://www.prawko.pl/forum/viewtopic.php?t=10504

    Pozdr Shrek.

  • 19. Data: 2010-01-10 15:40:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 13:58:18 +0100, PSYLO wrote:

    >..i w ogóle wprowadzanie pojazdu w ruch.

    Ale wprowadzanie pojazdu w ruch zasadniczo jest dopuszczone ustawowo.

    Natomiast ustawo ograniczenia czesto maja na wzgledzie bezpieczenstwo
    ruchu.

    J.

  • 20. Data: 2010-01-10 19:00:48
    Od: "peter" <a...@F...pl>

> [...]
    > alkomatem, tylko mnie spisała i poinformowała, że traktują to jako zwykłą
    > kolizję, nawet nie wypadek i za takie coś nie należy się mandat.

    nie klam. za kazda kolizje jest mandat.