  • 1. Data: 2010-01-09 21:53:24
    Temat: 2-letnie opony ?
    Od: "luis" <j...@i...pl>

    Witam
    Ostatnio pojawiło się sporo ofert wyprzedaży nnieużywanych opon zimowych z
    roczników 2007-2008 w atrakcyjnych cenach. Jak sądzicie, czy jest sens w to
    wchodzić ? Opony przeciątnie wystarczają mi na 2-3 sezony. Czy
    przechowywanie opony przez np 4 lata wliczjąc okres użytkowania na tyle
    pogorszy parametry gumy, że w istotny sposób zmienią sie jej właściwości?

    Pozdr
    luis

  • 2. Data: 2010-01-09 23:01:25
    Temat: Re: 2-letnie opony ?
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

> [...]
    > przechowywanie opony przez np 4 lata wliczjąc okres użytkowania na tyle
    > pogorszy parametry gumy, że w istotny sposób zmienią sie jej właściwości?

    a pytasz o nieużywane czy używane opony?Bo jak przez 4 lata były sezonowo
    używane to nie polecałbym.
    NIEużywane - jak najbardziej jeśli były dobrze przechowywane

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 3. Data: 2010-01-09 23:07:11
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ostatnio pojawiło się sporo ofert wyprzedaży nnieużywanych opon zimowych z
    > roczników 2007-2008 w atrakcyjnych cenach.

    Brac i sie nie zastanawiac. Guma parcieje po 8-10 latach.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 4. Data: 2010-01-09 23:25:44
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Brac i sie nie zastanawiac. Guma parcieje po 8-10 latach.

    Pewien pan wulkanizator chcial mi wczoraj sprzedac jakies Continentale -
    wygladaly jak nowe. 90zl sztuka. Zapytalem o date produkcji - 1993 rok.
    Wysmialem go i oddalilem sie.
    Dzis za 70zl/sztuka kupilem Goodyear Ultragrip 7 z 2006 roku, tez w swietnym
    stanie. To sie nazywa zimowa opona! Po ich zalozeniu czuje sie jakby wrocilo
    lato ;)

  • 5. Data: 2010-01-10 00:13:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    luis wrote:

    > Ostatnio pojawi?o sie sporo ofert wyprzeda?y nnieu?ywanych opon zimowych
    > z roczników 2007-2008 w atrakcyjnych cenach. Jak s?dzicie, czy jest sens
    > w to wchodziae ? Opony przeci?tnie wystarczaj? mi na 2-3 sezony. Czy
    > przechowywanie opony przez np 4 lata wliczj?c okres u?ytkowania na tyle
    > pogorszy parametry gumy, ?e w istotny sposób zmieni? sie jej
    > w?a?ciwo?ci?

    Nie napisałeś jakie i za ile, więc ciężko coś powiedzieć. Generalnie
    jeśli chodzi o letnie, to brać i się nie zastanawiać, jeśli o zimowe, to
    już zależy.

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-01-10 09:18:11
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Dzis za 70zl/sztuka kupilem Goodyear Ultragrip 7 z 2006 roku, tez w swietnym
    > stanie. To sie nazywa zimowa opona! Po ich zalozeniu czuje sie jakby wrocilo
    > lato ;)

    nie zapomnij napisać tutaj po wjechaniu w czyjs zadek o urokach "lata"
    przy minusowej temperaturze.

  • 7. Data: 2010-01-10 09:37:41
    Od: Adam Franik <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2010 21:53:24 +0100, luis napisał(a):

> [...]
    > przechowywanie opony przez np 4 lata wliczjąc okres użytkowania na tyle
    > pogorszy parametry gumy, że w istotny sposób zmienią sie jej właściwości?

    Mówimy o zimówkach? NIE brać. Kupilem kiedys nowe zimówki. Przez pierwsze 2
    lata były rewelacyjne, wyciągałem z zasp inne auta. Od trzeciej zimy na
    nich sam zacząłem uważać, żeby nie pakowac się w głębszy śnieg, bo to
    wróżyło problemy. To tak w skrócie. Teraz znów mam prawie nowe i znów mogę
    jeździć bez zastanawiania się czy ten śnieg nie jest aby za głęboki.
    --
    pozdrawiam,
    Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

  • 8. Data: 2010-01-10 12:19:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Jan 2010 21:53:24 +0100, luis wrote:
> [...]
    >przechowywanie opony przez np 4 lata wliczjąc okres użytkowania na tyle
    >pogorszy parametry gumy, że w istotny sposób zmienią sie jej właściwości?

    ADAC twierdzi ze owszem - w niektorych wypadkach pogarsza istotnie.

    J.

  • 9. Data: 2010-01-10 12:21:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Jan 2010 23:25:44 +0100, bartekkr wrote:
> [...]
    >stanie. To sie nazywa zimowa opona! Po ich zalozeniu czuje sie jakby wrocilo

    To teraz kup jeszcze nowki UG7 i porownaj :-)

    P.S. Czyzbys do wczoraj wyznawal zasade ze zimowki sa niepotrzebe ?
    :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-01-10 14:14:31
    Od: "aro333" <a...@g...pl>

    Ok czyli dla zimowki większy wplyw ma ich wiek niż wyjezdzone kilometry?
    Oczywiście roządnie wyjezdzone bo i 50tys zima można stuknąć jak komus auto
    do d...y przyrosło.