  • Data: 2010-04-09 09:39:03
    Temat: Re: Wolny dysk.
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <1jgykbkxwvod1$.lrplzxw1i1ap$.dlg@40tude.net>, Jacek napisał(a):

    > Witajcie.
    > Satellite L300, Win XP.
    > HDD Tune pokazuje min 0,2MB/s, max 2,2MB/s.
    >
    > Padl dysk, czy cos innego?

    W biosie zmień tryb IDE na SATA.
    W trybie IDE dysk jest tak wolny. W SATA ma kilkadziesiąt MB/s.

    Niestety, zmiana trybu spowoduje, że system nie wystartuje i potrzebna
    będzie raczej reinstalacja jego.
    Natomiast ponieważ instalator XP nie wykryje sterowników do SATA
    oraz laptop nie ma stacji dyskietek, dlatego musisz przygotować
    płytę startową (ze zintegrowanymi sterownikami SATA) np: przez nLite.

    Ja tak przygotowałem i SATA działa poprawnie, a dysk ma pełną szybkość.

    Jacek