eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWodorowe autka - produkcja wstrzymanaRe: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
    u!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-september
    .org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Date: Sat, 15 Jun 2019 16:02:43 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 1
    Message-ID: <qe3mdb$otd$1@dont-email.me>
    References: <qdtd8d$uqe$1@dont-email.me> <qe00kf$id0$1@dont-email.me>
    <1...@p...z.dialoga> <qe1e4r$mrr$1@dont-email.me>
    <1...@p...z.dialoga> <qe2ump$lbm$1@dont-email.me>
    <1...@p...z.dialoga>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 15 Jun 2019 21:02:35 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="56a07a4d6b802a7bdde22ffb364738d8";
    logging-data="25517";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+Ww7TldH7udE+idW9rFsHD"
    Cancel-Lock: sha1:wuwwj/nKYCsItPRkXnKF/CL+gzo=
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <1...@p...z.dialoga>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2658675
    [ ukryj nagłówki ]

    "p0li" <p...@t...net> wrote in message
    news:1ukvb9w8z7fcg.dlg@p0li.z.dialoga...
    > T->Dnia 2019-06-15 16:18:08 niejaki Pszemol napisał:
    >> No ale jak myślisz - czemu nie są zainteresowani?
    >> Napęd wodorem nie jest nową rzeczą... mieli czas się zainteresować.
    >
    > trzeba przeciez te wszystkie diesle co naprodukowali opchnąć owieczkom..

    Teorie spiskowe dziejów tworzą ludzie którym brak argumentów.

    >> Nie bądźmy tu nieuczciwi... Jak mówię o wydajności w przypadku
    >> napędu wodorem to nie mówimy o pozyskiwaniu energii ze Słońca
    >> tylko o wydajności obliczonej jako stosunek energii już uzyskanej
    >> do energii którą uda się doprowadzić do kół napędowych pojazdu.
    >>
    >> Solary mają niewiele wspólnego z napędem kól - nie manipuluj.
    >> Mówimy o wykorzystaniu już pozyskanego kilowata energii.
    >>
    >> Jeśli tenże kilowat energii, przetworzony na napęd kół silnikiem
    >> elektrycznym zasilanym z baterii da nam około 730W w kołach
    >> to obliczamy 73% sprawność.
    >
    > a te baterie to z księżyca spadły? czy trzeba było je wyprodkować,
    > wykopać pierwiastki ziem rzadkich itd itp - tu się zaczyna trochę
    > polityka bo te pierwiastki sa w krajach które teraz jadą na bumie
    > na elektryki i podnosza dowolnie ceny
    >
    > z wodorem nie ma tego problemu bo wyprodukujesz sobie go
    > wszędzie a bateryjek potrzebujesz 10x mniej bo pracują jako bufor

    Niby 10 x mniej, ale wciąż potrzebujesz i baterie i drogi duży zbiornik.
    Mnie interesuje teraz eksploatacja i jej energooszczędność.

    >> Przeliczę: 600-800km. Dobrze policzyłem?
    >> Rozumiem że te 10kg dziennie produkuje ale w idealnych warunkach.
    >> W pochmurny, burzowy dzień pewnie będzie 1-2kg... i co wtedy?
    >
    > a jakbyś ładował baterie to byłoby go więcej?

    Oczywiście, że tak - wydajność stacji toyoty to 600-800km
    w słoneczny dzień. Wydajność tej samej ilości paneli
    słonecznych w przypadku magazynowania energii
    baterii to 3000km w słoneczny dzień. A więc jak Ci produkcja
    dzienna spadnie to w technologii bateryjnej masz mnóstwo
    zapasu a w technologii wodorowej już go nie masz.

    > a jak musisz zatankować wieczorem to co?
    > słońca nie ma - więc jestes w
    > dupie albo musisz mieć drugi akku jako magazyn - koszta?

    Oczywiście że potrzebujesz drugi magazyn...
    Tak samo jak Ty potrzebujesz dwa zbiorniki na wodór:
    jeden w "domowej stacji" a drugi w samochodzie.
    Czemu rżniesz głupa? Solarne panele Toyoty działają w nocy?

    >> Chciałbym coś więcej na jej temat poczytać - masz jakieś
    >> ciekawe materiały na ten temat?
    >> Jaką powierzchnię mają panele słoneczne w tej "przydomowej" stacji?
    >
    > internet ci zamknęli? poszukaj "toyota simpe fuel"

    https://insideevs.com/news/333351/ivys-simple-fuel-s
    tation-offers-homemade-hydrogen-for-250000-live-vide
    o-update/

    No poszukałem i znalazłem fajne rzeczy...

    "That kilogram requires a total of 68.4 kWh of electricity to make.
    About 55 kWh are needed to electrolyze the water, and the rest
    is used for compression and operating features. Lastly, a kilogram
    of hydrogen needs just under a gallon of water (or 3.8 liters).
    And that's RO standard (reverse osmosis) water in this case."
    Czyli moje wygóglane 41kWh do produkcji 1kg wodoru to był
    zbyt optymistyczny rezultat: potrzebujesz 68,4kWh!!!!
    Czyli gdybyś przeznaczył tą samą fotowoltaikę na produkcję prądu
    do baterii to przejechać mógłbyś dziennie nie 600-800km tylko
    5154km!

    Czytajmy dalej:
    "the biggest capacity station can only make - through electrolysis
    - 10 kilograms of 700-bar H2 a day. That's enough for a lot of
    hydrogen forklifts, but only around two hydrogen-powered
    passenger cars. The Honda Clarity, for example, needs 5.46 kg for
    a full tank."

    To jest ta Twoja "przydomowa stacja"?

    Jeszcze potrzebujemy dowiedzieć się, ile taka "przydomowa"
    stacja elektrolizy kosztuje w porównaniu do takiej np. PowerWall
    od Tesli podłączonej do typowych paneli fotowoltaicznych... :-)
    Znasz ceny? Nie musisz - wyczytamy je w tym samym artykule:
    " The Massachusetts-based company is promoting its Simple Fuel
    station as an easy, relatively affordable (if you're a fleet operator,
    any way) box that can pump compressed hydrogen fuel into your
    vehicle while only needing a power source, a water inlet, and
    a vent mast exhaust pipe. If you've got those things - and the
    $250,000-$300,000 that a Simple Fuel station costs, depending
    on options - you're good to go." ha ha ha ha ha ha
    Hahahahaha - no gościu, ta Twoja przydomowa stacja elektrolizy
    kosztuje zaledwie ćwierć miliona dolarów amerykańskich i daje
    600-800km jazdy dziennie :-)
    I w tej cenie nie masz ogniw słonecznych! "while only needing
    a power source, a water inlet, and a vent mast exhaust pipe."

    Nie, no poprostu okazja... pewnie jest długa kolejka chętnych? :-)

    >> Powiedz mi, jaki sens ma dla mnie budowanie przydomowej
    >> stacji produkującej wodór wystarczający na zaledwie 600-800km
    >> jeśli TYMI SAMYMI OGNIWAMI fotowoltaicznymi mogę ładować
    >> baterie elektryczne i zamiast 600-800km przejechać ponad 3000km?
    >> Przecież wodór to jest totalny bezsens... Pomijając już miejsce jakie
    >> zajmie u mnie w domu ta cała instalacja do elektrolizy i sprężania
    >> oraz przechowywania wodoru... no i ryzyko wycieku lub wybuchu
    >> tak jak w stacji od której zaczął się ten wątek.
    >> Przecież to jest paranoja.
    >>
    >
    > nie no - tragedia
    > inżynierowie z toyoty nie znali opinii pszemka i zrobili samochód na wodór
    > i jeszcze stację do tego
    >
    > niech ktoś szybko do nich napisze że lokalny ekspert na pl.samochody
    > twierdzi ŻE TO NIE MA SENSU.

    Argumenty ad personam to bardzo miętka strategia dyskusji...
    Tak samo jak odwoływanie się do spiskowych teorii dziejów.

    >> No i jaki to ma sens? Czyli stałe koszty dzierżawy działki pozostają
    >> niezmienne, koszty utrzymania wiatraków w stanie sprawności
    >> wzrastać będą ekspotencjalnie a ich wydajność będzie maleć...
    >> Kto tu kogo w balona nabija?
    >
    > ci którzy się tym zajmują raczej potrafia robić pieniądze,
    > więc jakby miało to nikłe szanse powodzenia to raczej by w to nie weszli

    Umieją bałamucić takich ludzi którzy sobie szybko nie potrafią
    przeliczyć co i jak... smutne. I jeszcze publiczne pieniądze próbują
    na taką ściemę wydawać...

    >> Po jakiej PORAŻCE z e-tronem??? :-)))
    >
    > no tak - miał być to tesla-killer a wyszło takie chuj wie co
    > do tego zaczęły się problemy z dostępem do akumulatorów
    > no i wyszło jak wyszło

    Bałamucisz tak nieudolnie że szkoda gadać...
    Masz mnóstwo samochodów na baterie dostępne dziś od ręki.
    Czy to od Tesli czy od BMW od Nissana czy Cheviego - coś się
    tak tego raczkującego dopiero w tym roku e-trona uczepił?
    Gdzie tu jaka porażka jak dopiero go zaczynają sprzedawać?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: