-
Data: 2019-06-15 23:02:43
Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"p0li" <p...@t...net> wrote in message
news:1ukvb9w8z7fcg.dlg@p0li.z.dialoga...
> T->Dnia 2019-06-15 16:18:08 niejaki Pszemol napisał:
>> No ale jak myślisz - czemu nie są zainteresowani?
>> Napęd wodorem nie jest nową rzeczą... mieli czas się zainteresować.
>
> trzeba przeciez te wszystkie diesle co naprodukowali opchnąć owieczkom..
Teorie spiskowe dziejów tworzą ludzie którym brak argumentów.
>> Nie bądźmy tu nieuczciwi... Jak mówię o wydajności w przypadku
>> napędu wodorem to nie mówimy o pozyskiwaniu energii ze Słońca
>> tylko o wydajności obliczonej jako stosunek energii już uzyskanej
>> do energii którą uda się doprowadzić do kół napędowych pojazdu.
>>
>> Solary mają niewiele wspólnego z napędem kól - nie manipuluj.
>> Mówimy o wykorzystaniu już pozyskanego kilowata energii.
>>
>> Jeśli tenże kilowat energii, przetworzony na napęd kół silnikiem
>> elektrycznym zasilanym z baterii da nam około 730W w kołach
>> to obliczamy 73% sprawność.
>
> a te baterie to z księżyca spadły? czy trzeba było je wyprodkować,
> wykopać pierwiastki ziem rzadkich itd itp - tu się zaczyna trochę
> polityka bo te pierwiastki sa w krajach które teraz jadą na bumie
> na elektryki i podnosza dowolnie ceny
>
> z wodorem nie ma tego problemu bo wyprodukujesz sobie go
> wszędzie a bateryjek potrzebujesz 10x mniej bo pracują jako bufor
Niby 10 x mniej, ale wciąż potrzebujesz i baterie i drogi duży zbiornik.
Mnie interesuje teraz eksploatacja i jej energooszczędność.
>> Przeliczę: 600-800km. Dobrze policzyłem?
>> Rozumiem że te 10kg dziennie produkuje ale w idealnych warunkach.
>> W pochmurny, burzowy dzień pewnie będzie 1-2kg... i co wtedy?
>
> a jakbyś ładował baterie to byłoby go więcej?
Oczywiście, że tak - wydajność stacji toyoty to 600-800km
w słoneczny dzień. Wydajność tej samej ilości paneli
słonecznych w przypadku magazynowania energii
baterii to 3000km w słoneczny dzień. A więc jak Ci produkcja
dzienna spadnie to w technologii bateryjnej masz mnóstwo
zapasu a w technologii wodorowej już go nie masz.
> a jak musisz zatankować wieczorem to co?
> słońca nie ma - więc jestes w
> dupie albo musisz mieć drugi akku jako magazyn - koszta?
Oczywiście że potrzebujesz drugi magazyn...
Tak samo jak Ty potrzebujesz dwa zbiorniki na wodór:
jeden w "domowej stacji" a drugi w samochodzie.
Czemu rżniesz głupa? Solarne panele Toyoty działają w nocy?
>> Chciałbym coś więcej na jej temat poczytać - masz jakieś
>> ciekawe materiały na ten temat?
>> Jaką powierzchnię mają panele słoneczne w tej "przydomowej" stacji?
>
> internet ci zamknęli? poszukaj "toyota simpe fuel"
https://insideevs.com/news/333351/ivys-simple-fuel-s
tation-offers-homemade-hydrogen-for-250000-live-vide
o-update/
No poszukałem i znalazłem fajne rzeczy...
"That kilogram requires a total of 68.4 kWh of electricity to make.
About 55 kWh are needed to electrolyze the water, and the rest
is used for compression and operating features. Lastly, a kilogram
of hydrogen needs just under a gallon of water (or 3.8 liters).
And that's RO standard (reverse osmosis) water in this case."
Czyli moje wygóglane 41kWh do produkcji 1kg wodoru to był
zbyt optymistyczny rezultat: potrzebujesz 68,4kWh!!!!
Czyli gdybyś przeznaczył tą samą fotowoltaikę na produkcję prądu
do baterii to przejechać mógłbyś dziennie nie 600-800km tylko
5154km!
Czytajmy dalej:
"the biggest capacity station can only make - through electrolysis
- 10 kilograms of 700-bar H2 a day. That's enough for a lot of
hydrogen forklifts, but only around two hydrogen-powered
passenger cars. The Honda Clarity, for example, needs 5.46 kg for
a full tank."
To jest ta Twoja "przydomowa stacja"?
Jeszcze potrzebujemy dowiedzieć się, ile taka "przydomowa"
stacja elektrolizy kosztuje w porównaniu do takiej np. PowerWall
od Tesli podłączonej do typowych paneli fotowoltaicznych... :-)
Znasz ceny? Nie musisz - wyczytamy je w tym samym artykule:
" The Massachusetts-based company is promoting its Simple Fuel
station as an easy, relatively affordable (if you're a fleet operator,
any way) box that can pump compressed hydrogen fuel into your
vehicle while only needing a power source, a water inlet, and
a vent mast exhaust pipe. If you've got those things - and the
$250,000-$300,000 that a Simple Fuel station costs, depending
on options - you're good to go." ha ha ha ha ha ha
Hahahahaha - no gościu, ta Twoja przydomowa stacja elektrolizy
kosztuje zaledwie ćwierć miliona dolarów amerykańskich i daje
600-800km jazdy dziennie :-)
I w tej cenie nie masz ogniw słonecznych! "while only needing
a power source, a water inlet, and a vent mast exhaust pipe."
Nie, no poprostu okazja... pewnie jest długa kolejka chętnych? :-)
>> Powiedz mi, jaki sens ma dla mnie budowanie przydomowej
>> stacji produkującej wodór wystarczający na zaledwie 600-800km
>> jeśli TYMI SAMYMI OGNIWAMI fotowoltaicznymi mogę ładować
>> baterie elektryczne i zamiast 600-800km przejechać ponad 3000km?
>> Przecież wodór to jest totalny bezsens... Pomijając już miejsce jakie
>> zajmie u mnie w domu ta cała instalacja do elektrolizy i sprężania
>> oraz przechowywania wodoru... no i ryzyko wycieku lub wybuchu
>> tak jak w stacji od której zaczął się ten wątek.
>> Przecież to jest paranoja.
>>
>
> nie no - tragedia
> inżynierowie z toyoty nie znali opinii pszemka i zrobili samochód na wodór
> i jeszcze stację do tego
>
> niech ktoś szybko do nich napisze że lokalny ekspert na pl.samochody
> twierdzi ŻE TO NIE MA SENSU.
Argumenty ad personam to bardzo miętka strategia dyskusji...
Tak samo jak odwoływanie się do spiskowych teorii dziejów.
>> No i jaki to ma sens? Czyli stałe koszty dzierżawy działki pozostają
>> niezmienne, koszty utrzymania wiatraków w stanie sprawności
>> wzrastać będą ekspotencjalnie a ich wydajność będzie maleć...
>> Kto tu kogo w balona nabija?
>
> ci którzy się tym zajmują raczej potrafia robić pieniądze,
> więc jakby miało to nikłe szanse powodzenia to raczej by w to nie weszli
Umieją bałamucić takich ludzi którzy sobie szybko nie potrafią
przeliczyć co i jak... smutne. I jeszcze publiczne pieniądze próbują
na taką ściemę wydawać...
>> Po jakiej PORAŻCE z e-tronem??? :-)))
>
> no tak - miał być to tesla-killer a wyszło takie chuj wie co
> do tego zaczęły się problemy z dostępem do akumulatorów
> no i wyszło jak wyszło
Bałamucisz tak nieudolnie że szkoda gadać...
Masz mnóstwo samochodów na baterie dostępne dziś od ręki.
Czy to od Tesli czy od BMW od Nissana czy Cheviego - coś się
tak tego raczkującego dopiero w tym roku e-trona uczepił?
Gdzie tu jaka porażka jak dopiero go zaczynają sprzedawać?
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.19 23:08 Pszemol
- 16.06.19 05:47 Iguan_007
- 16.06.19 07:50 Cavallino
- 16.06.19 10:58 nadir
- 16.06.19 13:37 Janusz
- 16.06.19 14:29 nadir
- 16.06.19 15:36 Pszemol
- 16.06.19 15:41 Pszemol
- 16.06.19 15:42 Pszemol
- 16.06.19 15:44 Pszemol
- 16.06.19 15:51 Pszemol
- 16.06.19 15:53 Iguan_007
- 16.06.19 22:27 p0li
- 17.06.19 18:31 Pszemol
- 17.06.19 18:34 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=