-
31. Data: 2022-11-29 07:29:27
Temat: Re: Wodor
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 25.11.2022 o 13:42, Myjk pisze:
> Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty
>
>> a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
>> bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
>> prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
>
> Bo kłerwa! czas ładowania kłerwa!, zasięg 2000km na ładowaniu kłerwa! musi
> być, bez szczania, jedzenia kłerwa! i odpoczywania kłerwa! ;P
>
Please, opanuj się :) (a minęło już kilka dni, więc na to liczę ;) )
Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
32. Data: 2022-11-29 07:42:19
Temat: Re: Wodor
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 25.11.2022 o 19:25, Janusz pisze:
> W dniu 2022-11-25 o 18:32, LordBluzg(R)?? pisze:
>> Specjalny zespół zainstaluje zbiornik, dodatkowe akumulatory i ogniwo
>> paliwowe
> Kopiowałem tu niedawno porównanie z rynku USA gdzie wodór jest dostępny
> i ten do ogniw jest najdroższy i kompletnie nieopłacalny w stosunku do
> zwykłych elektryków o spalinowych już nie mówiąc. Czyli będzie jak z
> Mirajem, jest ale nikt tego nie kupuje i szybko sie to nie zmieni.
>
To się zaczyna zmieniać dzięki nowym technologiom.
Oglądałem niedawno dokument z Japonii, a teraz też widzę dzieje się coś w US
https://www.energy.gov/ne/articles/4-nuclear-power-p
lants-gearing-clean-hydrogen-production
W skrócie dość tanie bez emisyjne wysokotemperaturowe otrzymywanie
wodoru z wykorzystania ciepła z reaktorów jądrowych.
Japończycy robią to jeszcze lepiej z użyciem reaktorów VHTR (chłodzone
gazem):
https://en.wikipedia.org/wiki/Sulfur%E2%80%93iodine_
cycle
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
33. Data: 2022-11-29 08:19:02
Temat: Re: Wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 29-11-2022 o 07:29, Mirek Ptak pisze:
> W dniu 25.11.2022 o 13:42, Myjk pisze:
>> Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty
> Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
> do przekonania *mnie*)
Dlaczego zakładasz, że komukolwiek na tym zależy?
I że w tym celu coś ktoś pisze?
pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
> minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
Problem z obecnymi bateriami mają głównie Ci, którzy jeżdżą dieslami...
-
34. Data: 2022-11-29 08:24:59
Temat: Re: Wodor
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 29.11.2022 o 08:19, Cavallino pisze:
>> Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by
>> optymalne do przekonania *mnie*)
>
> Dlaczego zakładasz, że komukolwiek na tym zależy?
> I że w tym celu coś ktoś pisze?
Być może dlatego, że Myjk o tym wspomniał a co Ty wyciąłeś?
>
> pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
>> minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
>> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
>
> Problem z obecnymi bateriami mają głównie Ci, którzy jeżdżą dieslami...
No ja nie mam problemu ani z bateriami ani tym bardziej z dieslami :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
35. Data: 2022-11-29 08:39:52
Temat: Re: Wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 29-11-2022 o 08:24, Mirek Ptak pisze:
>>>700-800 było by
>>> optymalne do przekonania *mnie*)
>>
>> Dlaczego zakładasz, że komukolwiek na tym zależy?
>> I że w tym celu coś ktoś pisze?
>
> Być może dlatego, że Myjk o tym wspomniał
O Tobie?
Jakoś nie zauważyłem.
>>> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
>>
>> Problem z obecnymi bateriami mają głównie Ci, którzy jeżdżą dieslami...
>
> No ja nie mam problemu
Powyżej twierdzisz że masz.
I jakbyś nie miał, to byś ich nie wymyślał przecież....
Musisz się zdecydować....
-
36. Data: 2022-11-29 09:22:47
Temat: Re: Wodor
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 29 Nov 2022 07:29:27 +0100, Mirek Ptak
> Please, opanuj się :) (a minęło już kilka dni, więc na to liczę ;) )
> Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
> do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
> minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
Nie będzie trwało 2-3 minuty, podobnie jak aktualnie tankowanie benzyniaka
wcale tyle nie trwa. Ale już wymiana baterii w takim NIO dla przykładu się
zamyka AFAIR w 5 minutach czyli tyle ile ja zazwyczaj spędzam na stacji ze
spaliniakiem (łącznie ze zjazdem z trasy, umyciem szyb/lamp, poczekaniem aż
ktoś zamówi i odbierze parówkę, w tym niewykluczone ja, szczocha walnę
itp.).
Zresztą jak już wielokrotnie pisałem, BEV traci na ładowarkach (sprawdzić
jednak czy ładowanie nie odbywa się w domu, bo ja na ładowarce publicznej
ani razu czasu nie zmarnowałem, CHYBA że i tak musiałem czekać np. na córkę
pod jakąś halą treningową/pokazową, ładuję się tylko i wyłącznie w domu, bo
nie mam potrzeby w trasie a i w domu jest oczywiście najtaniej) ale
oszczędza czas choćby na wizytach w serwisie olejowym (w tym dojazd do
serwisu, oczekiwanie, w zasadzie jest to połowa albo i cały dzień
zmarnowany). Mój Outlander serwisu systemu EV przez 7 lat nie wymagał
wcale, na serwisie ICE spędziłem w sumie kilkadziesiąt godzin w tym czasie
i wydałem na ten serwis kupę kasy. Normalnie po obecnych 175 tys. km
przelecianych to już 4 komplet klocków by leciał (statystyka z mojego kloca
w wersji spalinowej) i niewykluczone że tarcze już byłyby zgruzowane --
tymczasem ja mam oryginalne fabryczne klocki i tarcze jak nowe. Itd. --
czego mi się (znowu) listować nie chce, bo już pisałem o tym dziesiątki
razy.
Ale oczywiście standardowo, po co to uwzględniać w "czasie", skoro nie
pasuje do tezy...
--
Pozdor
Myjk
-
37. Data: 2022-11-29 09:49:58
Temat: Re: Wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 29-11-2022 o 09:22, Myjk pisze:
> Tue, 29 Nov 2022 07:29:27 +0100, Mirek Ptak
>> Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
>> do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
>> minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
>> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
>
> Nie będzie trwało 2-3 minuty, podobnie jak aktualnie tankowanie benzyniaka
> wcale tyle nie trwa.
Ostatnio sprawdziłem ile trwa taki postój, podłączyłem ładowanie na
Orlenie, ustawiłem max. na 50%, tyle potrzebowałem żeby dojechać do domu
z jakimś zapasem.
Auto zaprognozowało, że będzie się ładowało przez 35 minut.
Poszliśmy do bistro na żurek, do tego toaleta i te sprawy.
Gdy wróciliśmy, ładowanie było już zakończone, więc trwało krócej niż
przerwa dla kierowcy.....
Tak że tego typu postój, łącznie z tankowaniem, zająłby więcej niż 35
minut, a już na pewno nie 2 czy 3 minuty.....
-
38. Data: 2022-11-29 10:09:35
Temat: Re: Wodor
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 29.11.2022 o 08:39, Cavallino pisze:
> W dniu 29-11-2022 o 08:24, Mirek Ptak pisze:
>
>>>> 700-800 było by optymalne do przekonania *mnie*)
>>>
>>> Dlaczego zakładasz, że komukolwiek na tym zależy?
>>> I że w tym celu coś ktoś pisze?
>>
>> Być może dlatego, że Myjk o tym wspomniał
>
> O Tobie?
> Jakoś nie zauważyłem.
O tym, że niebotyczny zasięg jest must be.
Otóż pojawia się on w wymaganiach niektórych z powodu nieakceptowalnego
czasu ładowania - dlatego ewentualnym warunkiem zakupu dla niektórych
jest możliwość dojazdu do celu bez ładowania.
I naprawdę nie chciałbym znowu dyskutować o przerwach w podróży -
przerabialiśmy już to i mam nadzieję, że dotarło, że nie wszyscy
podróżują w ten sam sposób :)
>
>>>> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
>>>
>>> Problem z obecnymi bateriami mają głównie Ci, którzy jeżdżą dieslami...
>>
>> No ja nie mam problemu
>
> Powyżej twierdzisz że masz.
> I jakbyś nie miał, to byś ich nie wymyślał przecież....
>
> Musisz się zdecydować....
>
To że jest problem nie znaczy, że ja go mam :)
Masz wyraźnie problem (i to nie pierwszy raz) z opanowaniem prostej
zasady - nie trzeba być właścicielem lub doświadczyć czegoś osobiście,
żeby mieć na jakiś temat zdanie :)
Podprowadzę - mam także problem z brakiem zdatnej do oddychania
atmosfery na Marsie :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
39. Data: 2022-11-29 10:12:50
Temat: Re: Wodor
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 29.11.2022 o 09:22, Myjk pisze:
> Ale oczywiście standardowo, po co to uwzględniać w "czasie", skoro nie
> pasuje do tezy...
Jezu... do jakiej tezy?
Proste stwierdzenie *faktu* - tankujesz szybko, ładujesz długo. Koniec
dyskusji o faktach.
To, że ładowanie można wykorzystać na przerwę w podróży, obiad czy
cokolwiek innego jest również *faktem*. Przy tankowaniu też to *można*
zrobić.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
40. Data: 2022-11-29 10:13:58
Temat: Re: Wodor
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mirek,
Tuesday, November 29, 2022, 7:29:27 AM, you wrote:
>>> a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
>>> bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
>>> prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
>> Bo kłerwa! czas ładowania kłerwa!, zasięg 2000km na ładowaniu kłerwa! musi
>> być, bez szczania, jedzenia kłerwa! i odpoczywania kłerwa! ;P
> Please, opanuj się :) (a minęło już kilka dni, więc na to liczę ;) )
> Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
> do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
> minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
2-3 minuty max to nawet obecnie tak szybko nie tankujesz spalinowego
na 700-800 km. 20+l/min to może w dystrybutorze dla TIRów ale nie w
normalnym - tyle nie przeleci przez gardziel osobówki.
Miej trochę rozumu, proszę. Jak długo jeszcze zamierzasz być
nieśmiertelny i nawet nie sikać w trasie? Bo naprawdę nie chciałbym
elektrowni atomowej przy każdym punkcie ładowania, bo akurat Ty możesz
chcieć ładować.
Rozsądek mówi - 400 km przy normalnej prędkości autostradowej i w
zakresie 80% - 10% pojemności akumulatora. To minimum 3 godziny
ciągłej jazdy przy bardzo dobrych warunkach, w rzeczywistych 4 godziny
autostradą. Akurat tyle, ile normalny organizm jest w stanie przebywać
w jednej pozycji bez większego zmęczenia. Dobry moment na
wyprostowanie nóg, opróżnienie pęcherza, wypicie czegoś ciepłego. 15
minut Cię nie zbawi. I takie są obecne możliwości szybkich ładowarek.
A może być tylko lepiej - przy założeniu, że z kablem będzie się
mocował robot a nie człowiek.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)