-
151. Data: 2022-12-14 08:24:48
Temat: Re: Wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-12-2022 o 07:11, Mirek Ptak pisze:
> Ci co rzeczywiście latają około 40 km dziennie to jak najbardziej zgoda
> - klienci idealni na BEV, ale z jakichś przyczyn nie kupują masowo.
> Zapewne z dwóch powodów (a może i więcej) - podstawowy to ich nie stać
> po prostu, drugi to obawa o te dłuższe wypady 1 czy 2 razy do roku. Może
> jeszcze warto dodać obawę przed nieznanym (te słynne klapki ;) ).
Słynne klapki to nie jest obawa przed nieznanym, tylko zaparcie, że nie
można nic zmienić.
Co najwyżej obawa może być pretekstem do takiej postawy.
>> Reszta też jest odniesieniem do statystyki, skoro ponad 50% mieszka w
>> domach, to mogłaby się spokojnie ładować z własnego gniazdka,
>> szczególnie w
>> odniesieniu do powyższego akapitu.
>
> Pełna zgoda, dziwnym trafem tak się nie dzieje...
A co w tym dziwnego w kraju, w którym średnia wieku samochodu wynosi
kilkanaście lat?
Nie ma tak starych elektryków i długo nie będzie...
-
152. Data: 2022-12-14 12:50:16
Temat: Re: Wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 13-12-2022 o 18:02, J.F pisze:
>> On Tue, 13 Dec 2022 16:22:46 +0100, Myjk wrote:
>>> Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
>>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
>>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
>>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
>>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
>>>>
>>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
>>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
>>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
>>>
>>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
>>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
>>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
>>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
>>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
>>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
>>> obecnie jeździ BEVami.
>>
>> A ty ciagle swoje.
>> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
>> chce przejechac 300km.
>> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
>
> I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
> Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.
Z czym nie ma problemu?
Z przejechaniem BEV 1200km, z nocowaniem po drodze?
Przyznaje, ze na 600km to postoj raczej zrobie, moze nawet dluzszy.
Jakby sie bateria mogla w pol godziny naladowac ... i w przyszlosci ma
sie zdążyć
>> No i ta swiadomosc, ze taki ekologiczny jestem, jeżdżę na węgiel,
> Bo lepiej na węgiel+ropę w ilości * 10 przecież, ....
W ilosci ok * 1. W zaleznosci od parametru.
Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
>> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
>> rok.
> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
Przegląd w ASO?
> w ładowanie możee nie trwać nic,
> jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....
Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
J.
-
153. Data: 2022-12-14 13:13:03
Temat: Re: Wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-12-2022 o 12:50, J.F pisze:
> On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 13-12-2022 o 18:02, J.F pisze:
>>> On Tue, 13 Dec 2022 16:22:46 +0100, Myjk wrote:
>>>> Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
>>>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
>>>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
>>>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
>>>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
>>>>>
>>>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
>>>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
>>>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
>>>>
>>>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
>>>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
>>>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
>>>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
>>>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
>>>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
>>>> obecnie jeździ BEVami.
>>>
>>> A ty ciagle swoje.
>>> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
>>> chce przejechac 300km.
>>> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
>>
>> I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
>> Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.
>
> Z czym nie ma problemu?
> Z przejechaniem BEV 1200km,
Tak.
I z ładowaniem po drodze.
>>> No i ta swiadomosc, ze taki ekologiczny jestem, jeżdżę na węgiel,
>> Bo lepiej na węgiel+ropę w ilości * 10 przecież, ....
>
> W ilosci ok * 1.
*10
W zaleznosci od parametru.
> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
>>> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
>>> rok.
>> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
>
> Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
> Przegląd w ASO?
Tak.
Łącznie z przeglądem lpg.
>
>> w ładowanie możee nie trwać nic,
>> jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....
>
> Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
Ja też.
Ale to wyjątek od reguły.
-
154. Data: 2022-12-14 16:46:00
Temat: Re: Wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Dec 2022 13:13:03 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 14-12-2022 o 12:50, J.F pisze:
>> On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 13-12-2022 o 18:02, J.F pisze:
>>>> On Tue, 13 Dec 2022 16:22:46 +0100, Myjk wrote:
>>>>> Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
>>>>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
>>>>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
>>>>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
>>>>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
>>>>>>
>>>>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
>>>>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
>>>>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
>>>>>
>>>>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
>>>>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
>>>>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
>>>>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
>>>>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
>>>>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
>>>>> obecnie jeździ BEVami.
>>>>
>>>> A ty ciagle swoje.
>>>> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
>>>> chce przejechac 300km.
>>>> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
>>>
>>> I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
>>> Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.
>>
>> Z czym nie ma problemu?
>> Z przejechaniem BEV 1200km,
>
> Tak.
> I z ładowaniem po drodze.
Nie ma problemow. Tylko to trwa.
Jeden postoj OK - i tak bym zrobil.
Ale tu trzeba ze 3-4.
> W zaleznosci od parametru.
>> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
>
> Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.
Szczegolnie jak to stara elektrownia, Turow, PAK, Belchatow.
Rafineria IMHO nieduzo zuzywa energii na potrzeby wlasne.
Widziales 6-8%.
Za to ciekaw jestem zuzycia kopalni. I huty - na potrzeby kopalni ..
>>>> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
>>>> rok.
>>> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
>>
>> Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
>> Przegląd w ASO?
>
> Tak.
> Łącznie z przeglądem lpg.
A przeglad BEV?
>>> w ładowanie możee nie trwać nic,
>>> jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....
>>
>> Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
>
> Ja też.
> Ale to wyjątek od reguły.
Patrzac po drogach poza miastem - nie.
Patrzac czasem po korkach na autostradach - tym bardziej nie ...
J.
-
155. Data: 2022-12-14 23:10:00
Temat: Re: Wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-12-2022 o 16:46, J.F pisze:
> On Wed, 14 Dec 2022 13:13:03 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 14-12-2022 o 12:50, J.F pisze:
>>> On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 13-12-2022 o 18:02, J.F pisze:
>>>>> On Tue, 13 Dec 2022 16:22:46 +0100, Myjk wrote:
>>>>>> Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
>>>>>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
>>>>>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
>>>>>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
>>>>>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
>>>>>>>
>>>>>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
>>>>>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
>>>>>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
>>>>>>
>>>>>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
>>>>>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
>>>>>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
>>>>>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
>>>>>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
>>>>>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
>>>>>> obecnie jeździ BEVami.
>>>>>
>>>>> A ty ciagle swoje.
>>>>> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
>>>>> chce przejechac 300km.
>>>>> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
>>>>
>>>> I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
>>>> Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.
>>>
>>> Z czym nie ma problemu?
>>> Z przejechaniem BEV 1200km,
>>
>> Tak.
>> I z ładowaniem po drodze.
>
> Nie ma problemow. Tylko to trwa.
Zależy od auta.
Generalnie trwa tyle ile w spaliniaku.
> Jeden postoj OK - i tak bym zrobil.
> Ale tu trzeba ze 3-4.
Pasuje.
A nawet za mało na taką trasę.
>
>> W zaleznosci od parametru.
>>> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
>>
>> Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
>
> Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.
LOL !!!!!
> Rafineria IMHO nieduzo zuzywa energii na potrzeby wlasne.
> Widziales 6-8%.
Nie widziałem.
>
> Za to ciekaw jestem zuzycia kopalni. I huty - na potrzeby kopalni ..
A huty na potrzeby rafinerii to już nie jesteś?
Albo pól wydobywczych i platform wiertniczych?
Bo co, do światopoglądu nie pasowałoby?
>
>>>>> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
>>>>> rok.
>>>> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
>>>
>>> Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
>>> Przegląd w ASO?
>>
>> Tak.
>> Łącznie z przeglądem lpg.
>
> A przeglad BEV?
1h.
>
>>>> w ładowanie możee nie trwać nic,
>>>> jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....
>>>
>>> Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
>>
>> Ja też.
>> Ale to wyjątek od reguły.
>
> Patrzac po drogach poza miastem - nie.
Jak najbardziej tak.
Wiesz jakby wyglądały drogi zawalone 20 milionami samochodów, plus
tranzyt międzynarodowy?
-
156. Data: 2022-12-15 00:44:21
Temat: Re: Wodor
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Wednesday, December 14, 2022, 4:46:00 PM, you wrote:
[...]
>> W zaleznosci od parametru.
>>> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
>> Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
> Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.
???? jaki diesel i w jakich warunkach się do tego zbliża? Bo na pewno
nie w samochodzie osobowym. Nissan chwali się sprawnością 50% dla
silnika pracującego pod stałem obciążeniem i przy stałych obrotach,
obciążonego prądnicą - czyli do hybrydy. Ale to jest sprawność brutto
- samego silnika.
> Szczegolnie jak to stara elektrownia, Turow, PAK, Belchatow.
Stare elektrownie są stale modernizowane. Problemem Turowa i
Bełchatowa jest paliwo a nie sprawność.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
157. Data: 2022-12-15 16:07:10
Temat: Re: Wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Dec 2022 23:10:00 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 14-12-2022 o 16:46, J.F pisze:
>> On Wed, 14 Dec 2022 13:13:03 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 14-12-2022 o 12:50, J.F pisze:
>>>> On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:
>>>>>>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
>>>>>>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
>>>>>>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
>>>>>>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
>>>>>>>>
>>>>>>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
>>>>>>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
>>>>>>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
>>>>>>>
>>>>>>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
>>>>>>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
>>>>>>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
>>>>>>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
>>>>>>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
>>>>>>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
>>>>>>> obecnie jeździ BEVami.
>>>>>>
>>>>>> A ty ciagle swoje.
>>>>>> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
>>>>>> chce przejechac 300km.
>>>>>> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
>>>>>
>>>>> I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
>>>>> Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.
>>>>
>>>> Z czym nie ma problemu?
>>>> Z przejechaniem BEV 1200km,
>>>
>>> Tak.
>>> I z ładowaniem po drodze.
>>
>> Nie ma problemow. Tylko to trwa.
>
> Zależy od auta.
> Generalnie trwa tyle ile w spaliniaku.
I to jest wlasnie zaklinanie rzeczywistosci
Masz jakies szybkie porsche i ladowarke 350kW pod reką,
czy patrzysz po sobie, ze tankowanie to pol godziny musi trwac.
>> Jeden postoj OK - i tak bym zrobil.
>> Ale tu trzeba ze 3-4.
> Pasuje.
> A nawet za mało na taką trasę.
I jaką masz sumę tych postojów na tankowanie?
>>> W zaleznosci od parametru.
>>>> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
>>> Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
>> Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.
>
> LOL !!!!!
>
>> Rafineria IMHO nieduzo zuzywa energii na potrzeby wlasne.
>> Widziales 6-8%.
>
> Nie widziałem.
Nie chcialo ci sie linka kliknac, to juz nie moj problem :-)
>> Za to ciekaw jestem zuzycia kopalni. I huty - na potrzeby kopalni ..
> A huty na potrzeby rafinerii to już nie jesteś?
> Albo pól wydobywczych i platform wiertniczych?
Szyb jest nieduzy, ale platforma istotnie troche potrzebuje.
Najwyrazniej sie jednak oplaca i sporo zysku zostaje :-)
Stali w Bełchatowie tez niezbyt duzo.
> Bo co, do światopoglądu nie pasowałoby?
Chodzi tylko o rzetelne policzenie.
>>>>>> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
>>>>>> rok.
>>>>> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
>>>>
>>>> Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
>>>> Przegląd w ASO?
>>>
>>> Tak.
>>> Łącznie z przeglądem lpg.
>>
>> A przeglad BEV?
> 1h.
Cos tu klamiesz lub naciagasz.
Widac do swiatopogladu nie pasuje :-P
>>>>> w ładowanie możee nie trwać nic,
>>>>> jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....
>>>>
>>>> Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
>>>
>>> Ja też.
>>> Ale to wyjątek od reguły.
>>
>> Patrzac po drogach poza miastem - nie.
>
> Jak najbardziej tak.
> Wiesz jakby wyglądały drogi zawalone 20 milionami samochodów, plus
> tranzyt międzynarodowy?
https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/ruch-na-d
rogach-trasy-zaczynaja-sie-przytykac-rekord-przejazd
ow-na-s8/gyc8y3h
"na warszawskim odcinku trasy S8 pomiędzy węzłami Konotopa i Głębocka
przejeżdża do 200 tys. pojazdów na dobę."
ale to pewnie ruch lokalny ...
Bo
"Średnie natężenie ruchu na drogach krajowych poza miastami wzrosło od
2015 r. o przeszło jedną piątą i sięgnęło 13,6 tys. pojazdów na dobę."
To chyba nic nie wnosi ... chociaz ... jak tych drog jest okolo 20kkm,
i kazdy km ma srednio 13600 pojazdow/dobe, to mi wychodzi 272Mkm/dobe.
14km srednio na kazdy z 20M samochodow ... czyli 5kkm rocznie - po
drogach pozamiejskich.
Jak troche ujac z tych 20M, to wyjdzie chyba w miare realny przebieg.
J.
-
158. Data: 2022-12-15 19:26:54
Temat: Re: Wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 15 Dec 2022 00:44:21 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Wednesday, December 14, 2022, 4:46:00 PM, you wrote:
> [...]
>>> W zaleznosci od parametru.
>>>> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
>>> Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
>> Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.
>
> ???? jaki diesel i w jakich warunkach się do tego zbliża? Bo na pewno
> nie w samochodzie osobowym. Nissan chwali się sprawnością 50% dla
> silnika pracującego pod stałem obciążeniem i przy stałych obrotach,
> obciążonego prądnicą - czyli do hybrydy.
Nawet jesli diesel ma 35% w dobrych warunkach, a elektrownia 50%,
to juz nie są takie wielkie roznice.
Ale ... weglowe elektrowie naprawde maja 50%, czy tez tylko w
najlepszych warunkach?
I czy to sprawnosc netto czy brutto - bo tam troche urządzen bioracych
prad jest ..
> Ale to jest sprawność brutto
> - samego silnika.
>
>> Szczegolnie jak to stara elektrownia, Turow, PAK, Belchatow.
>
> Stare elektrownie są stale modernizowane. Problemem Turowa i
> Bełchatowa jest paliwo a nie sprawność.
A jednak ten nowy blok mial byc najlepszy, widac sa granice
modernizacji.
J.
-
159. Data: 2022-12-15 19:46:48
Temat: Re: Wodor
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2022-11-25 o 09:27, Lisciasty pisze:
> W dniu 2022-11-25 o 08:58, J.F pisze:
>>
>> A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
>> ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
>>
>> Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?
>
> Wali w chuja jak zwykle. Problemem wodoru jest to że trzeba go długo
> kompresować z butli magazynowej do butli "załadunkowej" żeby potem
> przelać do samochodu, w skrócie instalacja kosztuje ponad 1,5 miliona a
> po zatankowaniu chyba pięciu pojazdów musi mieć przerwę na pół godziny
> czy nawet dłużej. Mowa o jakiejś pilotażowej stacji u nas w kraju.
> No i druga sprawa to pozyskiwanie wodoru. Jedna to jakieś odpadowe
> wykorzystanie z produkcji czegoś tam z gazu (gdzie ponoć są szkody
> środowiskowe) a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
> bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
> prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
>
> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
>
> L.
>
Pamiętam, jak lokomotywy jezdziły w ten sposób, ze przed lokomotywą
rozpalano ognisko, żeby zagotowac wodę w kotle. Jak się woda zagotowała,
to lokomotywa mogła jechać - tak daleko, jak starczyo ciśnienia pary.
Jak ciśnienie pary spadło, to się zatrzymywało lokomotywę i rozpalało
się ognisko, żeby zagotować w wodę w kotle...
-
160. Data: 2022-12-16 07:55:36
Temat: Re: Wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-12-2022 o 16:07, J.F pisze:
>>>>> Z czym nie ma problemu?
>>>>> Z przejechaniem BEV 1200km,
>>>>
>>>> Tak.
>>>> I z ładowaniem po drodze.
>>>
>>> Nie ma problemow. Tylko to trwa.
>>
>> Zależy od auta.
>> Generalnie trwa tyle ile w spaliniaku.
>
> I to jest wlasnie zaklinanie rzeczywistosci
Nie - zaklinanie rzeczywistości to jest pierdzielenie o potrzebie
przejeżdżania długiej trasy jednym ciągiem.
Nikt normalny tak nie robi.
A potrzeby nienormalnych można sobie olać.
Koniec kropka.
> Masz jakies szybkie porsche i ladowarke 350kW pod reką,
Nie musi być ani Porsche, a trasę można tak zaplanować, zeby korzystać
wyłącznie z takich ładowarek.
Nawet nie szukając ich wcześniej - przynajmniej na zachodzie.
U nas jeszcze trzeba planować.
> czy patrzysz po sobie, ze tankowanie to pol godziny musi trwac.
Przerwa musi trochę trwać, wystarczy na ładowanie.
Zazwyczaj to samochód czeka na szybkiej ładowarce na pasażerów, a nei
odwrotnie.
>
>>> Jeden postoj OK - i tak bym zrobil.
>>> Ale tu trzeba ze 3-4.
>> Pasuje.
>> A nawet za mało na taką trasę.
>
> I jaką masz sumę tych postojów na tankowanie?
Co mnie tankowanie obchodzi?
>> Nie widziałem.
>
> Nie chcialo ci sie linka kliknac
Nie klikam w linki, zwłaszcza obcojęzyczne.
Nie umiesz googla użyć i cytatu wrzucić, to już nie mój problem.
>>> Za to ciekaw jestem zuzycia kopalni. I huty - na potrzeby kopalni ..
>> A huty na potrzeby rafinerii to już nie jesteś?
>> Albo pól wydobywczych i platform wiertniczych?
>
> Szyb jest nieduzy, ale platforma istotnie troche potrzebuje.
> Najwyrazniej sie jednak oplaca i sporo zysku zostaje :-)
I dlatego sponsorują takich pożytecznych idiotów, jak Ty i inni na tej
grupie, żeby nadal mogli ciągnąć kasę z zasyfiania planety.
> Chodzi tylko o rzetelne policzenie.
Podawałem wiele razy, nie podobało Ci się.
>>>>>> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
>>>>>
>>>>> Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
>>>>> Przegląd w ASO?
>>>>
>>>> Tak.
>>>> Łącznie z przeglądem lpg.
>>>
>>> A przeglad BEV?
>> 1h.
>
> Cos tu klamiesz lub naciagasz.
W którym miejscu?
Bo Ci nie pasuje do tezy, to musi być koniecznie nieprawda?
HINT: przeglądu lpg nie chcieli zrobić w tym samym dniu, odwieźli go do
gazownika następnego dnia.
No i całość kosztowała 1500 zł vs 200 zł w bev....
>>>>> Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
>>>>
>>>> Ja też.
>>>> Ale to wyjątek od reguły.
>>>
>>> Patrzac po drogach poza miastem - nie.
>>
>> Jak najbardziej tak.
>> Wiesz jakby wyglądały drogi zawalone 20 milionami samochodów, plus
>> tranzyt międzynarodowy?
>
> https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/ruch-na-d
rogach-trasy-zaczynaja-sie-przytykac-rekord-przejazd
ow-na-s8/gyc8y3h
>
> "na warszawskim odcinku trasy S8 pomiędzy węzłami Konotopa i Głębocka
> przejeżdża do 200 tys. pojazdów na dobę."
No i?
Napisz jak będzie 10 mln, tyle pewnie aut jest w okolicy.
Wtedy będziesz mógł gadać, że normą jest jeżdżenie codziennie w trasę.
>
> ale to pewnie ruch lokalny ...
Większość pewnie tak.