eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 210

  • 151. Data: 2022-12-14 08:24:48
    Temat: Re: Wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-12-2022 o 07:11, Mirek Ptak pisze:

    > Ci co rzeczywiście latają około 40 km dziennie to jak najbardziej zgoda
    > - klienci idealni na BEV, ale z jakichś przyczyn nie kupują masowo.
    > Zapewne z dwóch powodów (a może i więcej) - podstawowy to ich nie stać
    > po prostu, drugi to obawa o te dłuższe wypady 1 czy 2 razy do roku. Może
    > jeszcze warto dodać obawę przed nieznanym (te słynne klapki ;) ).

    Słynne klapki to nie jest obawa przed nieznanym, tylko zaparcie, że nie
    można nic zmienić.
    Co najwyżej obawa może być pretekstem do takiej postawy.

    >> Reszta też jest odniesieniem do statystyki, skoro ponad 50% mieszka w
    >> domach, to mogłaby się spokojnie ładować z własnego gniazdka,
    >> szczególnie w
    >> odniesieniu do powyższego akapitu.
    >
    > Pełna zgoda, dziwnym trafem tak się nie dzieje...

    A co w tym dziwnego w kraju, w którym średnia wieku samochodu wynosi
    kilkanaście lat?
    Nie ma tak starych elektryków i długo nie będzie...


  • 152. Data: 2022-12-14 12:50:16
    Temat: Re: Wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-12-2022 o 18:02, J.F pisze:
    >> On Tue, 13 Dec 2022 16:22:46 +0100, Myjk wrote:
    >>> Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
    >>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
    >>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
    >>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
    >>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
    >>>>
    >>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
    >>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
    >>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
    >>>
    >>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
    >>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
    >>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
    >>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
    >>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
    >>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
    >>> obecnie jeździ BEVami.
    >>
    >> A ty ciagle swoje.
    >> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
    >> chce przejechac 300km.
    >> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
    >
    > I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
    > Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.

    Z czym nie ma problemu?
    Z przejechaniem BEV 1200km, z nocowaniem po drodze?

    Przyznaje, ze na 600km to postoj raczej zrobie, moze nawet dluzszy.
    Jakby sie bateria mogla w pol godziny naladowac ... i w przyszlosci ma
    sie zdążyć

    >> No i ta swiadomosc, ze taki ekologiczny jestem, jeżdżę na węgiel,
    > Bo lepiej na węgiel+ropę w ilości * 10 przecież, ....

    W ilosci ok * 1. W zaleznosci od parametru.
    Sprawnosc elektrowni nieduza jest.

    >> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
    >> rok.
    > Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,

    Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
    Przegląd w ASO?

    > w ładowanie możee nie trwać nic,
    > jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....

    Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..

    J.


  • 153. Data: 2022-12-14 13:13:03
    Temat: Re: Wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-12-2022 o 12:50, J.F pisze:
    > On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 13-12-2022 o 18:02, J.F pisze:
    >>> On Tue, 13 Dec 2022 16:22:46 +0100, Myjk wrote:
    >>>> Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
    >>>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
    >>>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
    >>>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
    >>>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
    >>>>>
    >>>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
    >>>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
    >>>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
    >>>>
    >>>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
    >>>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
    >>>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
    >>>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
    >>>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
    >>>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
    >>>> obecnie jeździ BEVami.
    >>>
    >>> A ty ciagle swoje.
    >>> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
    >>> chce przejechac 300km.
    >>> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
    >>
    >> I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
    >> Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.
    >
    > Z czym nie ma problemu?
    > Z przejechaniem BEV 1200km,

    Tak.
    I z ładowaniem po drodze.

    >>> No i ta swiadomosc, ze taki ekologiczny jestem, jeżdżę na węgiel,
    >> Bo lepiej na węgiel+ropę w ilości * 10 przecież, ....
    >
    > W ilosci ok * 1.

    *10

    W zaleznosci od parametru.
    > Sprawnosc elektrowni nieduza jest.

    Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?

    >>> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
    >>> rok.
    >> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
    >
    > Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
    > Przegląd w ASO?

    Tak.
    Łącznie z przeglądem lpg.


    >
    >> w ładowanie możee nie trwać nic,
    >> jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....
    >
    > Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..

    Ja też.
    Ale to wyjątek od reguły.


  • 154. Data: 2022-12-14 16:46:00
    Temat: Re: Wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Dec 2022 13:13:03 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-12-2022 o 12:50, J.F pisze:
    >> On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 13-12-2022 o 18:02, J.F pisze:
    >>>> On Tue, 13 Dec 2022 16:22:46 +0100, Myjk wrote:
    >>>>> Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
    >>>>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
    >>>>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
    >>>>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
    >>>>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
    >>>>>>
    >>>>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
    >>>>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
    >>>>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
    >>>>>
    >>>>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
    >>>>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
    >>>>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
    >>>>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
    >>>>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
    >>>>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
    >>>>> obecnie jeździ BEVami.
    >>>>
    >>>> A ty ciagle swoje.
    >>>> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
    >>>> chce przejechac 300km.
    >>>> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
    >>>
    >>> I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
    >>> Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.
    >>
    >> Z czym nie ma problemu?
    >> Z przejechaniem BEV 1200km,
    >
    > Tak.
    > I z ładowaniem po drodze.

    Nie ma problemow. Tylko to trwa.
    Jeden postoj OK - i tak bym zrobil.
    Ale tu trzeba ze 3-4.

    > W zaleznosci od parametru.
    >> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
    >
    > Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?

    Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.
    Szczegolnie jak to stara elektrownia, Turow, PAK, Belchatow.

    Rafineria IMHO nieduzo zuzywa energii na potrzeby wlasne.
    Widziales 6-8%.

    Za to ciekaw jestem zuzycia kopalni. I huty - na potrzeby kopalni ..

    >>>> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
    >>>> rok.
    >>> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
    >>
    >> Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
    >> Przegląd w ASO?
    >
    > Tak.
    > Łącznie z przeglądem lpg.

    A przeglad BEV?

    >>> w ładowanie możee nie trwać nic,
    >>> jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....
    >>
    >> Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
    >
    > Ja też.
    > Ale to wyjątek od reguły.

    Patrzac po drogach poza miastem - nie.
    Patrzac czasem po korkach na autostradach - tym bardziej nie ...

    J.


  • 155. Data: 2022-12-14 23:10:00
    Temat: Re: Wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-12-2022 o 16:46, J.F pisze:
    > On Wed, 14 Dec 2022 13:13:03 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 14-12-2022 o 12:50, J.F pisze:
    >>> On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 13-12-2022 o 18:02, J.F pisze:
    >>>>> On Tue, 13 Dec 2022 16:22:46 +0100, Myjk wrote:
    >>>>>> Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
    >>>>>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
    >>>>>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
    >>>>>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
    >>>>>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
    >>>>>>>
    >>>>>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
    >>>>>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
    >>>>>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
    >>>>>>
    >>>>>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
    >>>>>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
    >>>>>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
    >>>>>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
    >>>>>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
    >>>>>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
    >>>>>> obecnie jeździ BEVami.
    >>>>>
    >>>>> A ty ciagle swoje.
    >>>>> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
    >>>>> chce przejechac 300km.
    >>>>> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
    >>>>
    >>>> I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
    >>>> Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.
    >>>
    >>> Z czym nie ma problemu?
    >>> Z przejechaniem BEV 1200km,
    >>
    >> Tak.
    >> I z ładowaniem po drodze.
    >
    > Nie ma problemow. Tylko to trwa.

    Zależy od auta.
    Generalnie trwa tyle ile w spaliniaku.

    > Jeden postoj OK - i tak bym zrobil.
    > Ale tu trzeba ze 3-4.

    Pasuje.
    A nawet za mało na taką trasę.
    >
    >> W zaleznosci od parametru.
    >>> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
    >>
    >> Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
    >
    > Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.

    LOL !!!!!

    > Rafineria IMHO nieduzo zuzywa energii na potrzeby wlasne.
    > Widziales 6-8%.

    Nie widziałem.

    >
    > Za to ciekaw jestem zuzycia kopalni. I huty - na potrzeby kopalni ..

    A huty na potrzeby rafinerii to już nie jesteś?
    Albo pól wydobywczych i platform wiertniczych?

    Bo co, do światopoglądu nie pasowałoby?

    >
    >>>>> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
    >>>>> rok.
    >>>> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
    >>>
    >>> Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
    >>> Przegląd w ASO?
    >>
    >> Tak.
    >> Łącznie z przeglądem lpg.
    >
    > A przeglad BEV?

    1h.

    >
    >>>> w ładowanie możee nie trwać nic,
    >>>> jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....
    >>>
    >>> Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
    >>
    >> Ja też.
    >> Ale to wyjątek od reguły.
    >
    > Patrzac po drogach poza miastem - nie.

    Jak najbardziej tak.
    Wiesz jakby wyglądały drogi zawalone 20 milionami samochodów, plus
    tranzyt międzynarodowy?


  • 156. Data: 2022-12-15 00:44:21
    Temat: Re: Wodor
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, December 14, 2022, 4:46:00 PM, you wrote:

    [...]

    >> W zaleznosci od parametru.
    >>> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
    >> Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
    > Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.

    ???? jaki diesel i w jakich warunkach się do tego zbliża? Bo na pewno
    nie w samochodzie osobowym. Nissan chwali się sprawnością 50% dla
    silnika pracującego pod stałem obciążeniem i przy stałych obrotach,
    obciążonego prądnicą - czyli do hybrydy. Ale to jest sprawność brutto
    - samego silnika.

    > Szczegolnie jak to stara elektrownia, Turow, PAK, Belchatow.

    Stare elektrownie są stale modernizowane. Problemem Turowa i
    Bełchatowa jest paliwo a nie sprawność.

    [...]


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 157. Data: 2022-12-15 16:07:10
    Temat: Re: Wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Dec 2022 23:10:00 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-12-2022 o 16:46, J.F pisze:
    >> On Wed, 14 Dec 2022 13:13:03 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 14-12-2022 o 12:50, J.F pisze:
    >>>> On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:

    >>>>>>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
    >>>>>>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
    >>>>>>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
    >>>>>>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
    >>>>>>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
    >>>>>>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
    >>>>>>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
    >>>>>>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
    >>>>>>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
    >>>>>>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
    >>>>>>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
    >>>>>>> obecnie jeździ BEVami.
    >>>>>>
    >>>>>> A ty ciagle swoje.
    >>>>>> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
    >>>>>> chce przejechac 300km.
    >>>>>> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
    >>>>>
    >>>>> I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
    >>>>> Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.
    >>>>
    >>>> Z czym nie ma problemu?
    >>>> Z przejechaniem BEV 1200km,
    >>>
    >>> Tak.
    >>> I z ładowaniem po drodze.
    >>
    >> Nie ma problemow. Tylko to trwa.
    >
    > Zależy od auta.
    > Generalnie trwa tyle ile w spaliniaku.

    I to jest wlasnie zaklinanie rzeczywistosci
    Masz jakies szybkie porsche i ladowarke 350kW pod reką,
    czy patrzysz po sobie, ze tankowanie to pol godziny musi trwac.

    >> Jeden postoj OK - i tak bym zrobil.
    >> Ale tu trzeba ze 3-4.
    > Pasuje.
    > A nawet za mało na taką trasę.

    I jaką masz sumę tych postojów na tankowanie?

    >>> W zaleznosci od parametru.
    >>>> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
    >>> Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
    >> Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.
    >
    > LOL !!!!!
    >
    >> Rafineria IMHO nieduzo zuzywa energii na potrzeby wlasne.
    >> Widziales 6-8%.
    >
    > Nie widziałem.

    Nie chcialo ci sie linka kliknac, to juz nie moj problem :-)

    >> Za to ciekaw jestem zuzycia kopalni. I huty - na potrzeby kopalni ..
    > A huty na potrzeby rafinerii to już nie jesteś?
    > Albo pól wydobywczych i platform wiertniczych?

    Szyb jest nieduzy, ale platforma istotnie troche potrzebuje.
    Najwyrazniej sie jednak oplaca i sporo zysku zostaje :-)

    Stali w Bełchatowie tez niezbyt duzo.

    > Bo co, do światopoglądu nie pasowałoby?

    Chodzi tylko o rzetelne policzenie.

    >>>>>> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
    >>>>>> rok.
    >>>>> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
    >>>>
    >>>> Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
    >>>> Przegląd w ASO?
    >>>
    >>> Tak.
    >>> Łącznie z przeglądem lpg.
    >>
    >> A przeglad BEV?
    > 1h.

    Cos tu klamiesz lub naciagasz.
    Widac do swiatopogladu nie pasuje :-P

    >>>>> w ładowanie możee nie trwać nic,
    >>>>> jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....
    >>>>
    >>>> Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
    >>>
    >>> Ja też.
    >>> Ale to wyjątek od reguły.
    >>
    >> Patrzac po drogach poza miastem - nie.
    >
    > Jak najbardziej tak.
    > Wiesz jakby wyglądały drogi zawalone 20 milionami samochodów, plus
    > tranzyt międzynarodowy?

    https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/ruch-na-d
    rogach-trasy-zaczynaja-sie-przytykac-rekord-przejazd
    ow-na-s8/gyc8y3h

    "na warszawskim odcinku trasy S8 pomiędzy węzłami Konotopa i Głębocka
    przejeżdża do 200 tys. pojazdów na dobę."

    ale to pewnie ruch lokalny ...

    Bo
    "Średnie natężenie ruchu na drogach krajowych poza miastami wzrosło od
    2015 r. o przeszło jedną piątą i sięgnęło 13,6 tys. pojazdów na dobę."

    To chyba nic nie wnosi ... chociaz ... jak tych drog jest okolo 20kkm,
    i kazdy km ma srednio 13600 pojazdow/dobe, to mi wychodzi 272Mkm/dobe.
    14km srednio na kazdy z 20M samochodow ... czyli 5kkm rocznie - po
    drogach pozamiejskich.

    Jak troche ujac z tych 20M, to wyjdzie chyba w miare realny przebieg.

    J.


  • 158. Data: 2022-12-15 19:26:54
    Temat: Re: Wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Dec 2022 00:44:21 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Wednesday, December 14, 2022, 4:46:00 PM, you wrote:
    > [...]
    >>> W zaleznosci od parametru.
    >>>> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
    >>> Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
    >> Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.
    >
    > ???? jaki diesel i w jakich warunkach się do tego zbliża? Bo na pewno
    > nie w samochodzie osobowym. Nissan chwali się sprawnością 50% dla
    > silnika pracującego pod stałem obciążeniem i przy stałych obrotach,
    > obciążonego prądnicą - czyli do hybrydy.

    Nawet jesli diesel ma 35% w dobrych warunkach, a elektrownia 50%,
    to juz nie są takie wielkie roznice.

    Ale ... weglowe elektrowie naprawde maja 50%, czy tez tylko w
    najlepszych warunkach?

    I czy to sprawnosc netto czy brutto - bo tam troche urządzen bioracych
    prad jest ..

    > Ale to jest sprawność brutto
    > - samego silnika.
    >
    >> Szczegolnie jak to stara elektrownia, Turow, PAK, Belchatow.
    >
    > Stare elektrownie są stale modernizowane. Problemem Turowa i
    > Bełchatowa jest paliwo a nie sprawność.

    A jednak ten nowy blok mial byc najlepszy, widac sa granice
    modernizacji.

    J.


  • 159. Data: 2022-12-15 19:46:48
    Temat: Re: Wodor
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-11-25 o 09:27, Lisciasty pisze:
    > W dniu 2022-11-25 o 08:58, J.F pisze:
    >>
    >> A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
    >> ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
    >>
    >> Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?
    >
    > Wali w chuja jak zwykle. Problemem wodoru jest to że trzeba go długo
    > kompresować z butli magazynowej do butli "załadunkowej" żeby potem
    > przelać do samochodu, w skrócie instalacja kosztuje ponad 1,5 miliona a
    > po zatankowaniu chyba pięciu pojazdów musi mieć przerwę na pół godziny
    > czy nawet dłużej. Mowa o jakiejś pilotażowej stacji u nas w kraju.
    > No i druga sprawa to pozyskiwanie wodoru. Jedna to jakieś odpadowe
    > wykorzystanie z produkcji czegoś tam z gazu (gdzie ponoć są szkody
    > środowiskowe) a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
    > bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
    > prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
    >
    > Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
    > memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
    >
    > L.
    >

    Pamiętam, jak lokomotywy jezdziły w ten sposób, ze przed lokomotywą
    rozpalano ognisko, żeby zagotowac wodę w kotle. Jak się woda zagotowała,
    to lokomotywa mogła jechać - tak daleko, jak starczyo ciśnienia pary.
    Jak ciśnienie pary spadło, to się zatrzymywało lokomotywę i rozpalało
    się ognisko, żeby zagotować w wodę w kotle...


  • 160. Data: 2022-12-16 07:55:36
    Temat: Re: Wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2022 o 16:07, J.F pisze:

    >>>>> Z czym nie ma problemu?
    >>>>> Z przejechaniem BEV 1200km,
    >>>>
    >>>> Tak.
    >>>> I z ładowaniem po drodze.
    >>>
    >>> Nie ma problemow. Tylko to trwa.
    >>
    >> Zależy od auta.
    >> Generalnie trwa tyle ile w spaliniaku.
    >
    > I to jest wlasnie zaklinanie rzeczywistosci

    Nie - zaklinanie rzeczywistości to jest pierdzielenie o potrzebie
    przejeżdżania długiej trasy jednym ciągiem.
    Nikt normalny tak nie robi.
    A potrzeby nienormalnych można sobie olać.
    Koniec kropka.

    > Masz jakies szybkie porsche i ladowarke 350kW pod reką,

    Nie musi być ani Porsche, a trasę można tak zaplanować, zeby korzystać
    wyłącznie z takich ładowarek.
    Nawet nie szukając ich wcześniej - przynajmniej na zachodzie.
    U nas jeszcze trzeba planować.

    > czy patrzysz po sobie, ze tankowanie to pol godziny musi trwac.

    Przerwa musi trochę trwać, wystarczy na ładowanie.
    Zazwyczaj to samochód czeka na szybkiej ładowarce na pasażerów, a nei
    odwrotnie.



    >
    >>> Jeden postoj OK - i tak bym zrobil.
    >>> Ale tu trzeba ze 3-4.
    >> Pasuje.
    >> A nawet za mało na taką trasę.
    >
    > I jaką masz sumę tych postojów na tankowanie?

    Co mnie tankowanie obchodzi?

    >> Nie widziałem.
    >
    > Nie chcialo ci sie linka kliknac

    Nie klikam w linki, zwłaszcza obcojęzyczne.
    Nie umiesz googla użyć i cytatu wrzucić, to już nie mój problem.

    >>> Za to ciekaw jestem zuzycia kopalni. I huty - na potrzeby kopalni ..
    >> A huty na potrzeby rafinerii to już nie jesteś?
    >> Albo pól wydobywczych i platform wiertniczych?
    >
    > Szyb jest nieduzy, ale platforma istotnie troche potrzebuje.
    > Najwyrazniej sie jednak oplaca i sporo zysku zostaje :-)

    I dlatego sponsorują takich pożytecznych idiotów, jak Ty i inni na tej
    grupie, żeby nadal mogli ciągnąć kasę z zasyfiania planety.

    > Chodzi tylko o rzetelne policzenie.

    Podawałem wiele razy, nie podobało Ci się.

    >>>>>> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
    >>>>>
    >>>>> Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
    >>>>> Przegląd w ASO?
    >>>>
    >>>> Tak.
    >>>> Łącznie z przeglądem lpg.
    >>>
    >>> A przeglad BEV?
    >> 1h.
    >
    > Cos tu klamiesz lub naciagasz.

    W którym miejscu?
    Bo Ci nie pasuje do tezy, to musi być koniecznie nieprawda?

    HINT: przeglądu lpg nie chcieli zrobić w tym samym dniu, odwieźli go do
    gazownika następnego dnia.

    No i całość kosztowała 1500 zł vs 200 zł w bev....

    >>>>> Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
    >>>>
    >>>> Ja też.
    >>>> Ale to wyjątek od reguły.
    >>>
    >>> Patrzac po drogach poza miastem - nie.
    >>
    >> Jak najbardziej tak.
    >> Wiesz jakby wyglądały drogi zawalone 20 milionami samochodów, plus
    >> tranzyt międzynarodowy?
    >
    > https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/ruch-na-d
    rogach-trasy-zaczynaja-sie-przytykac-rekord-przejazd
    ow-na-s8/gyc8y3h
    >
    > "na warszawskim odcinku trasy S8 pomiędzy węzłami Konotopa i Głębocka
    > przejeżdża do 200 tys. pojazdów na dobę."

    No i?
    Napisz jak będzie 10 mln, tyle pewnie aut jest w okolicy.
    Wtedy będziesz mógł gadać, że normą jest jeżdżenie codziennie w trasę.
    >
    > ale to pewnie ruch lokalny ...

    Większość pewnie tak.

strony : 1 ... 10 ... 15 . [ 16 ] . 17 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: