eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWodorRe: Wodor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!3.eu.feeder.erje.net!feede
    r.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.c130-208.icp
    net.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wodor
    Date: Wed, 14 Dec 2022 23:10:00 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <tndhjo$q5k$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <1...@4...net>
    <tmkmh4$n8q$2$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmkn7v$nru$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmko5g$omo$2$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmkoto$nru$2$Cav@news.chmurka.net>
    <tmkp83$p9n$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmkr8n$qh8$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmkrt5$qmt$2$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmksi2$qh7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmktro$rc2$2$kolczan@news.chmurka.net>
    <tml120$tu7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmmp33$to1$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmmpfe$t68$3$Cav@news.chmurka.net>
    <tmmqmf$to1$4$kolczan@news.chmurka.net> <86m8w4kb0o8n$.dlg@myjk.org>
    <tms5k6$t9k$1$kolczan@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <1n2w3pc1o93e7$.18eerrursc62u.dlg@40tude.net>
    <tnbtgs$iic$2$Cav@news.chmurka.net>
    <19pkcehcq9ad1.1hxr0ropjin66$.dlg@40tude.net>
    <tncekf$urv$1$Cav@news.chmurka.net>
    <m2pv06wb20fw$.6kytq730tuy1$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: c130-208.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 14 Dec 2022 22:10:00 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c130-208.icpnet.pl:85.221.130.208";
    logging-data="26804";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.5.1
    Content-Language: pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: Avast (VPS 221214-6, 14.12.2022), Outbound message
    In-Reply-To: <m2pv06wb20fw$.6kytq730tuy1$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709769
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 14-12-2022 o 16:46, J.F pisze:
    > On Wed, 14 Dec 2022 13:13:03 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 14-12-2022 o 12:50, J.F pisze:
    >>> On Wed, 14 Dec 2022 08:21:00 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 13-12-2022 o 18:02, J.F pisze:
    >>>>> On Tue, 13 Dec 2022 16:22:46 +0100, Myjk wrote:
    >>>>>> Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
    >>>>>>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
    >>>>>>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
    >>>>>>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
    >>>>>>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
    >>>>>>>
    >>>>>>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
    >>>>>>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
    >>>>>>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
    >>>>>>
    >>>>>> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
    >>>>>> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
    >>>>>> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
    >>>>>> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
    >>>>>> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
    >>>>>> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
    >>>>>> obecnie jeździ BEVami.
    >>>>>
    >>>>> A ty ciagle swoje.
    >>>>> Co z tego, ze przez 5 dni w tygodniu robie 8km dziennie ... w siodmym
    >>>>> chce przejechac 300km.
    >>>>> A czasami chce przejechac 600 czy 1200 bez noclegu po drodze.
    >>>>
    >>>> I 99% użytkowników nie ma z tym problemu.
    >>>> Ale Ty akurat musiałbyś mieć, bo tak i już.
    >>>
    >>> Z czym nie ma problemu?
    >>> Z przejechaniem BEV 1200km,
    >>
    >> Tak.
    >> I z ładowaniem po drodze.
    >
    > Nie ma problemow. Tylko to trwa.

    Zależy od auta.
    Generalnie trwa tyle ile w spaliniaku.

    > Jeden postoj OK - i tak bym zrobil.
    > Ale tu trzeba ze 3-4.

    Pasuje.
    A nawet za mało na taką trasę.
    >
    >> W zaleznosci od parametru.
    >>> Sprawnosc elektrowni nieduza jest.
    >>
    >> Ile razy większa od sprawności silnika elektrycznego i rafinerii?
    >
    > Sprawnosc elektrowni weglowej bedzie porownywalna z dieslem.

    LOL !!!!!

    > Rafineria IMHO nieduzo zuzywa energii na potrzeby wlasne.
    > Widziales 6-8%.

    Nie widziałem.

    >
    > Za to ciekaw jestem zuzycia kopalni. I huty - na potrzeby kopalni ..

    A huty na potrzeby rafinerii to już nie jesteś?
    Albo pól wydobywczych i platform wiertniczych?

    Bo co, do światopoglądu nie pasowałoby?

    >
    >>>>> No to policz ile czasu zajmuje wymiana oleju, a ile ladowanie przez
    >>>>> rok.
    >>>> Ostatnia wymiana oleju trwała 2 dni,
    >>>
    >>> Nie wiem co ty przez 2 dni robiles.
    >>> Przegląd w ASO?
    >>
    >> Tak.
    >> Łącznie z przeglądem lpg.
    >
    > A przeglad BEV?

    1h.

    >
    >>>> w ładowanie możee nie trwać nic,
    >>>> jeśli w domu będziesz tylko wtyczkę podłączał....
    >>>
    >>> Ale Myjk czasem w trasy jezdzi ..
    >>
    >> Ja też.
    >> Ale to wyjątek od reguły.
    >
    > Patrzac po drogach poza miastem - nie.

    Jak najbardziej tak.
    Wiesz jakby wyglądały drogi zawalone 20 milionami samochodów, plus
    tranzyt międzynarodowy?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: