  • 51. Data: 2010-06-23 12:29:48
    Temat: Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    news:1704816799.20100623091023@pik-net.pl...

    > A jesteś pewny, że chodzi o etanol? Bo ja tu widzę jakiś dziwny
    > C3H5OH, którego nawet nazwać nie potrafię...

    C2H5OH...

  • 52. Data: 2010-06-23 12:31:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "m" <...@n...pq> wrote in message news:hvsb91$s1s$1@news.onet.pl...

    > Zassij paliwo z dna zbiornika i zmierz ile masz wody.
    > Im starsze auto tym więcej.

    A założysz się, że nie będzie tam żadnej wody?
    Nie powtarzaj legend rodem z kółka gospodyń wiejskich...

  • 53. Data: 2010-06-24 00:36:35
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:

    > A założysz się, że nie będzie tam żadnej wody?
    > Nie powtarzaj legend rodem z kółka gospodyń wiejskich...

    Po miesiącu stania może jakąś mierzalną stratyfikację uzyska - ale
    raczej ruchy termiczne spowodują dyfuzję na tyle silną że stratyfikacja
    grawitacyjna nie objawi się w realnym czasie. Dodajmy do tego konwekcję
    termiczną (samochód nie stoi w pomieszczeniu o stałej temperaturze,
    różne części zbiornika różnie są odizolowane od wpływów otoczenia) to
    bez wyraźnego wydzielenia fazy wodnej i to w postaci dyspersji dosyć
    grubej o stratyfikacji możemy chyba zapomnieć.

    Z historii prawdziwych - w PLL LOT przed laty znalazł się gość (a jakże,
    po studiach...) który zgłosił propozycję oddzielania oleju ze zlewek
    benzyny używanej do mycia mechaniki (zwykła benzyna ekstrakcyjna w
    sumie) przez odstawienie na czas jakiś - żeby olej spokojnie na dno opadł...

    --
    Darek

  • 54. Data: 2010-06-24 01:21:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > części zbiornika różnie są odizolowane od wpływów otoczenia) to bez
    > wyraźnego wydzielenia fazy wodnej i to w postaci dyspersji dosyć grubej o

    Ja zrozumiałem jego wypowiedź że była o wodzie na dnie zbiornika
    jako o osobnej frakcji płynu.

    :)

  • 55. Data: 2010-06-24 18:47:50
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    A nie wystarczy po prostu schłodzić mieszanki,
    żeby się zamarznięta woda wytrąciła ?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 56. Data: 2010-06-24 19:47:33
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    Slawek Kotynski pisze:
    > A nie wystarczy po prostu schłodzić mieszanki,
    > żeby się zamarznięta woda wytrąciła ?

    Można, ale nie będzie to całkiem czysta woda i jeszcze trzeba wszystko
    precyzyjnie zważyć.

    To na pewno nie jest banalne w wykonaniu. Nie bardzo widzę szanse na
    dokładność 0,1%.

    W. Bicz

  • 57. Data: 2010-06-24 19:59:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> wrote in message

    > Można, ale nie będzie to całkiem czysta woda i jeszcze trzeba wszystko
    > precyzyjnie zważyć.
    >
    > To na pewno nie jest banalne w wykonaniu. Nie bardzo widzę szanse na
    > dokładność 0,1%.

    A masz taki zestaw ultradźwiękowy który możnaby od Ciebie kupić/pożyczyć
    i się nim w labie pobawić?

  • 58. Data: 2010-06-24 20:09:28
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    Pszemol pisze:
    > "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> wrote in message

    > A masz taki zestaw ultradźwiękowy który możnaby od Ciebie kupić/pożyczyć
    > i się nim w labie pobawić?

    Tak, jest to standardowy zestaw, opisany np. tutaj:
    http://optel.pl/manual/polska/sound.htm

    Z pożyczeniem dla szkoły wyższej możemy porozmawiać. Kupić zawsze można.

    W. Bicz

  • 59. Data: 2010-06-25 00:12:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:

    [...]
    > :)

    Według kumpla który mim ten tekst sprzedał wszyscy w Locie mieli z
    gościa niezłą polewkę... Ale mnie to nie dziwi - skończyłem jeden z
    dwóch oddziałów otwartych szpitala psychiatrycznego na Nowowiejskiej a
    podobnych numerantów znałem...

    --
    Darek

  • 60. Data: 2010-06-25 22:21:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Jun 2010 20:47:50 +0200, Slawek Kotynski wrote:
    >A nie wystarczy po prostu schłodzić mieszanki,
    >żeby się zamarznięta woda wytrąciła ?

    Woda w mieszance z etanolem i benzyna w ilosci <5% ? Chyba nie
    wystarczy.

    Czy w ogole w takiej mieszance nie zamarznie najpierw etanol ?

    J.