  • 61. Data: 2010-06-25 22:27:21
    Temat: Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Jun 2010 09:12:47 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello m,
    >
    >W znanych mi samochodach paliwo jest zasysane właśnie z dna zbiornika
    >- nie stosuje się powszechnie pływającego smoka w zbiornikach paliwa
    >samochodów.

    W oplu jakos dziwnie - owszem, smok na stale przy dnie, ale tez w
    takim plastikowym garnku wewnatrz zbiornika.
    Srednica ~20cm, scianki wysokie na kilka cm, dziury rozne - nie
    rozumiemiem o co chodzi.

    Ale jakis osad przydenny w aucie na wroclawskich numerach ? Zarty :-)

    J.

  • 62. Data: 2010-06-25 22:29:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Jun 2010 02:36:35 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >Z historii prawdziwych - w PLL LOT przed laty znalazł się gość (a jakże,
    >po studiach...) który zgłosił propozycję oddzielania oleju ze zlewek
    >benzyny używanej do mycia mechaniki (zwykła benzyna ekstrakcyjna w
    >sumie) przez odstawienie na czas jakiś - żeby olej spokojnie na dno opadł...

    Wiesz, moze to i nie glupie - kurz, woda i inne opadna, a reszte
    odrzutowy silnik przepali :-)

    J.

  • 63. Data: 2010-06-26 09:44:24
    Od: Zen Vantalye <z...@g...com>

    On 26 Cze, 00:21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy w ogole w takiej mieszance nie zamarznie najpierw etanol ?
    >
    > J.
    http://www.engineeringtoolbox.com/ethanol-water-d_98
    9.html

  • 64. Data: 2010-06-27 18:38:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Jun 2010 02:44:24 -0700 (PDT), Zen Vantalye wrote:

    >http://www.engineeringtoolbox.com/ethanol-water-d_9
    89.html

    Ciekawe - nie ma eutektyki ?

    J.

  • 65. Data: 2010-06-27 23:59:15
    Od: "Slawek [am-pm]" <s...@t...nic>

    "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości

    > Gdyby ktoś chciał o tym temacie porozmawiać prywatnie a nie
    > na grupie to zapraszam na priva: pszemol na interia kropka pl.

    Cząsteczki wody mają duży moment dipolowy, przez co woda
    ma dużo większą stratność dielektryczną od węglowodorów
    wchodzących w skład benzyny. Niestety, etanol też ma spory
    moment dipolowy, ale być może dałoby się wychwycić jakieś
    zależności, badając parametry elektryczne określonego obwodu.

    W jego skład wejdzie kondensator z dielektrykiem cieczowym
    (badanym paliwem) oraz cewka. Mierzone będą głównie straty
    obwodu dla częstotliwości rezonansowej. Sama częstotliwość
    rezonansowa też się będzie odrobinę zmieniać w zależności od
    proporcji węglowodorów, alkoholu i wody.

    Warto rozważyć wykonanie pomiarów dla kilku częstotliwości
    (zmieniając cewkę) - na przykład 30 MHz i 200 MHz.

    Trudno mi teraz oszacować, czy cokolwiek wyjdzie z takich
    eksperymentów, być może niezbędne będą dodatkowe pomiary
    wykorzystujące inne właściwości fizyczne badanych substancji.

    --
    Sławek

  • 66. Data: 2010-07-07 13:01:33
    Od: Manhattan Project <e...@p...fm>

    Czy już nie produkuje się papierków kobaltowych?

  • 67. Data: 2010-07-07 14:34:25
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Manhattan Project" <e...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    > Czy już nie produkuje się papierków kobaltowych?

    A gdzie je można kupić? :)

  • 68. Data: 2010-07-07 20:25:32
    Od: shg <s...@g...com>

    On 7 Lip, 16:34, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Manhattan Project" <e...@p...fm> napisał w wiadomości grup

    > A gdzie je można kupić? :)

    Można zrobić samemu - banał, a kupić chlorek kobaltu.

  • 69. Data: 2010-07-07 22:06:07
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-07-07 16:34:25 +0200, "slawek" <s...@h...pl> said:

    > Użytkownik "Manhattan Project" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:i11tr2$26k$...@n...onet.pl...
    >
    > A gdzie je można kupić? :)

    pewnie POCH
    a nie prościej zrobić?

    --
    DJ

  • 70. Data: 2010-07-08 09:44:22
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "shg" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqb.googlegroups.com...
    > Można zrobić samemu - banał, a kupić chlorek kobaltu.

    Ostatnio jak dokonywałem zakupu pewnego - zupełnie nieszkodliwego (m.i. jest
    w produktach dla niemowląt, sic!) - odczynnika, to musiałem wypełniać
    jakieś papierki, że to i sio - co najmniej jakbym kupował pół tony plutonu.
    Więc to nie taki banał.