-
1. Data: 2010-06-21 14:57:16
Temat: Rower elektryczny - akumulatory
Od: Piotrek <b...@o...pl>
Tak sobie oglądam na stronie http://ekonapedy.com/podstrony/oferta.htm#a6
akumulatory jakie oferują i dochodzę do wniosku, że kwasowe absolutnie za
ciężkie, a NIMH i LiFePo drogie. No i wielkie. Czy istnieje przy silniku
wplecionym w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy po (do
wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah pojemności
całkowitej, a to już i tak w najsłabszej opcji co najmniej 2 razy więcej
niż w ofercie. Do tego dokupić 4 koszyki na baterie mieszczące po 10 sztuk
baterii i połączyć wszystko szeregowo. 1,2v*40 da nam 48v - a więc napięcie
zasilania silnika. Ładowarka np. Ansmann Energy 16 pozwoli naładować to
wszystko w rozsądnym czasie, a rozmiary pakietu akumulatorów na rowerze są
nieporównywalnie mniejsze, całość można wozić na bagażniku i zasięg jest o
wiele większy. Czy taki układ ma sens i by działał? Tym bardziej że 40
sztuk akumulatorów będzie kosztowało w najtańszej opcji choćby nawet na
Alledrogo +- koło 300 zł?
-
2. Data: 2010-06-21 15:04:18
Temat: Re: Rower elektryczny - akumulatory
Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>
Dnia Mon, 21 Jun 2010 16:57:16 +0200, Piotrek napisał(a):
> w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
> powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy po (do
> wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah pojemności
> całkowitej
Jeśli dadzą się rozładowywać prądem ponad 10A to czemu nie...
--
Jacek
-
3. Data: 2010-06-21 15:10:29
Temat: Re: Rower elektryczny ? akumulatory
Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
Piotrek wrote:
> Tak sobie oglądam na stronie http://ekonapedy.com/podstrony/oferta.htm#a6
> akumulatory jakie oferują i dochodzę do wniosku, że kwasowe absolutnie za
> ciężkie, a NIMH i LiFePo drogie. No i wielkie. Czy istnieje przy silniku
> wplecionym w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
> powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy po (do
> wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah pojemności
> całkowitej, a to już i tak w najsłabszej opcji co najmniej 2 razy więcej
> niż w ofercie. Do tego dokupić 4 koszyki na baterie mieszczące po 10 sztuk
> baterii i połączyć wszystko szeregowo. 1,2v*40 da nam 48v ? a więc
> napięcie zasilania silnika. Ładowarka np. Ansmann Energy 16 pozwoli
> naładować to wszystko w rozsądnym czasie, a rozmiary pakietu akumulatorów
> na rowerze są nieporównywalnie mniejsze, całość można wozić na bagażniku i
> zasięg jest o wiele większy. Czy taki układ ma sens i by działał? Tym
> bardziej że 40 sztuk akumulatorów będzie kosztowało w najtańszej opcji
> choćby nawet na Alledrogo +- koło 300 zł?
550W/48V=11A. ZNAMIONOWO. prad przy ruszaniu/przyspieszaniu bedzie o wiele
wiekszy (bo 48V to napiecie przy ktorym silnik juz jest rozpedzony do dosc
sporej predkosci) potrzebujesz wiec akumulatorow ktore sa w stanie dac okolo
50A . do tego celu 'paluszki' AA odpadaja - nawet jesli zastosujesz markowe
ni-cd 1000mAh to 10A to dla nich szczyt mozliwosci, jesli uzyjesz ni-mh
2000mAh 5-7A to bedzie rowniez bardzo dobry wynik (i to tylko gdy ogniwa te
beda nowe)
jesli nie masz budzetu na porzadne akku a nie chcesz wozic 'ciezkich'
kwasowych , to imho raczej zainteresuj sie opcja silnika spalinowego -
zapoznaj sie z oferta np. firmy 'sachs' .
ew. jesli koniecznie musi byc elektryk - sa tzw. spalinowe generatory
'walizkowe' - okolo 1KW mocy w niewielkiej walizeczce ktora bez trudu miesci
sie na bagazniku roweru, koszt ~100e. jedyny problem ze daja normalne 220V ,
wiec potrzeba do nich jeszcze prostownika i przetwornicy DC/DC (nie musi byc
transformator bo generator nie musi byc izolowany galwanicznie od
odbiornika). no i trzeba malego akku 'buforujacego' .
--
-
4. Data: 2010-06-21 15:13:01
Temat: Re: Rower elektryczny - akumulatory
Od: ajt <a...@u...com.pl>
Piotrek pisze:
> Czy istnieje przy silniku
> wplecionym w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
> powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy po (do
> wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah pojemności
> całkowitej
i napięcie 1,2V.
> niż w ofercie. Do tego dokupić 4 koszyki na baterie mieszczące po 10 sztuk
> baterii i połączyć wszystko szeregowo. 1,2v*40 da nam 48v - a więc napięcie
> zasilania silnika
i pojemność 1000 lub 2000mAh, czyli raczej kiepsko w porównaniu z
rozwiązaniem firmowym :)
--
Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.ws
-
5. Data: 2010-06-21 15:16:15
Temat: Re: Rower elektryczny - akumulatory
Od: Piotrek <b...@o...pl>
Dnia Mon, 21 Jun 2010 17:13:01 +0200, ajt napisał(a):
> Piotrek pisze:
>> Czy istnieje przy silniku
>> wplecionym w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
>> powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy po (do
>> wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah pojemności
>> całkowitej
>
> i napięcie 1,2V.
>
>> niż w ofercie. Do tego dokupić 4 koszyki na baterie mieszczące po 10 sztuk
>> baterii i połączyć wszystko szeregowo. 1,2v*40 da nam 48v - a więc napięcie
>> zasilania silnika
>
> i pojemność 1000 lub 2000mAh, czyli raczej kiepsko w porównaniu z
> rozwiązaniem firmowym :)
przy szeregowym połączeniu?
-
6. Data: 2010-06-21 15:25:47
Temat: Re: Rower elektryczny - akumulatory
Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>
Użytkownik "Piotrek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:wyhp7y2d0xjn.2f36b29wqkww$.dlg@40tude.net...
>>> Czy istnieje przy silniku
>>> wplecionym w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
>>> powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy po (do
>>> wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah pojemności
>>> całkowitej
>>
>> i napięcie 1,2V.
>>
>>> niż w ofercie. Do tego dokupić 4 koszyki na baterie mieszczące po 10
>>> sztuk
>>> baterii i połączyć wszystko szeregowo. 1,2v*40 da nam 48v - a więc
>>> napięcie
>>> zasilania silnika
>>
>> i pojemność 1000 lub 2000mAh, czyli raczej kiepsko w porównaniu z
>> rozwiązaniem firmowym :)
>
> przy szeregowym połączeniu?
Przy szeregowym sumuje się napięcie, a nie prąd więc i Ah zostają takie jak
z jednego.
P.G.
-
7. Data: 2010-06-21 15:26:19
Temat: Re: Rower elektryczny - akumulatory
Od: ajt <a...@u...com.pl>
Piotrek pisze:
> Dnia Mon, 21 Jun 2010 17:13:01 +0200, ajt napisał(a):
>
>> Piotrek pisze:
>>> Czy istnieje przy silniku
>>> wplecionym w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
>>> powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy po (do
>>> wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah pojemności
>>> całkowitej
>> i napięcie 1,2V.
>>
>>> niż w ofercie. Do tego dokupić 4 koszyki na baterie mieszczące po 10 sztuk
>>> baterii i połączyć wszystko szeregowo. 1,2v*40 da nam 48v - a więc napięcie
>>> zasilania silnika
>> i pojemność 1000 lub 2000mAh, czyli raczej kiepsko w porównaniu z
>> rozwiązaniem firmowym :)
>
> przy szeregowym połączeniu?
No właśnie przy szeregowym. Jeden aku da prąd 2A przez godzinę i będzie
miał 1,2V. Jak połączysz 40 w szereg, dostaniesz 48V, ale przecież
pobierając z tego zestawu 2A, przez każdy aku te 2A przepuszczesz, więc
dalej tylko godzinka, czyli zestaw będzie miał 2Ah.
Zauważ, że te firmowe mają np. 9Ah, ale przy 12V. Jak połączysz 4 w
szereg, dalej masz te 9Ah, ale 48V.
--
Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.ws
-
8. Data: 2010-06-21 15:36:01
Temat: Re: Rower elektryczny - akumulatory
Od: Piotrek <b...@o...pl>
Dnia Mon, 21 Jun 2010 17:26:19 +0200, ajt napisał(a):
> Piotrek pisze:
>> Dnia Mon, 21 Jun 2010 17:13:01 +0200, ajt napisał(a):
>>
>>> Piotrek pisze:
>>>> Czy istnieje przy silniku
>>>> wplecionym w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
>>>> powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy po (do
>>>> wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah pojemności
>>>> całkowitej
>>> i napięcie 1,2V.
>>>
>>>> niż w ofercie. Do tego dokupić 4 koszyki na baterie mieszczące po 10 sztuk
>>>> baterii i połączyć wszystko szeregowo. 1,2v*40 da nam 48v - a więc napięcie
>>>> zasilania silnika
>>> i pojemność 1000 lub 2000mAh, czyli raczej kiepsko w porównaniu z
>>> rozwiązaniem firmowym :)
>>
>> przy szeregowym połączeniu?
>
> No właśnie przy szeregowym. Jeden aku da prąd 2A przez godzinę i będzie
> miał 1,2V. Jak połączysz 40 w szereg, dostaniesz 48V, ale przecież
> pobierając z tego zestawu 2A, przez każdy aku te 2A przepuszczesz, więc
> dalej tylko godzinka, czyli zestaw będzie miał 2Ah.
> Zauważ, że te firmowe mają np. 9Ah, ale przy 12V. Jak połączysz 4 w
> szereg, dalej masz te 9Ah, ale 48V.
Czyli pomysł nie ma sensu większego. Dzięki.
-
9. Data: 2010-06-21 16:05:29
Temat: Re: Rower elektryczny ? akumulatory
Od: bartekltg <b...@g...com>
On Jun 21, 5:10 pm, "Piotr \"Curious\" Slawinski"
<c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote:
> ew. jesli koniecznie musi byc elektryk - sa tzw. spalinowe generatory
> 'walizkowe' - okolo 1KW mocy w niewielkiej walizeczce ktora bez trudu miesci
> sie na bagazniku roweru, koszt ~100e. jedyny problem ze daja normalne 220V ,
Zerknalem na allegro. Sa male generatory 1kW w podobnej cenie.
Zmieścic sie zmieszcza, ale to 14-20 kg. Rower (bez silnika;)
jest najczesciej lzejszy. No i taki ciezar _na_ bagazniku zle wplywa
na stabilonosc na zakretach - srodek ciezkosci laduje strasznie
wysoko.
Trzeba by cos w rodzaju sakw zrobic.
pozdrawiam
bartekltg
-
10. Data: 2010-06-21 16:19:33
Temat: Re: Rower elektryczny - akumulatory
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w
> Dnia Mon, 21 Jun 2010 16:57:16 +0200, Piotrek napisał(a):
>> w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
>> powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy
>> po (do
>> wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah
>> pojemności
>> całkowitej
> Jeśli dadzą się rozładowywać prądem ponad 10A to czemu nie...
Dac to pewnie i dadza, tylko starcza przy tym na kilka minut.
Rowerzysta co prawda daje 500W w pedaly tylko jak jest wytrenowanym
zawodnikiem .. ale i tak cos mi sie wydaje ze trzeba pomyslec o
wiekszej ilosci takich ogniw. I cena rosnie :-)
J.