  • Data: 2010-07-09 19:16:00
    Temat: Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    news:249167048.20100709151237@pik-net.pl...
    > Nieprawda. Herbata parzona w wodzie destylowanej lub demineralizowanej
    > jest wręcz niesmaczna. Podobnie jest z parzeniem herbaty w wodzie
    > nadmiernie filtrowanej (świeżo założone filtry Brita itp.). Ba, woda
    > gotowana w zbyt czystym czajmiku też daje niesmaczny napar i wie o tym
    > każdy Anglik, pielęgnując w czajniku choć minimalną warstwę kamienia
    > kotłowego.

    Stwierdzenie "jest niesmaczne" jest stwierdzeniem bardzo subiektywnym
    i powinno być interpretowane jako "mi nie smakuje". Nie ma uniwersalnych
    norm na to co komu smakuje. Jeden lubi banany inny nie, jednemu smakują
    ogórki innemu nie.

    > Owszem, herbata zaparzona bardzo czystą wodą daje idealną klarowność,
    > nie tworzą się żadne osady i "smak" (czy raczej jego brak) jest
    > powtarzalny. Ale naprawdę mocny napar o dobrym aromacie wymaga wody
    > stosunkowo twardej - na przykład doskonale do parzenia herbaty nadaje
    > się woda mineralna Staropolanka.

    Kolor jasny herbacie nadaje woda o odczynie kwaśnym (np. destylowana).
    Kolor ciemnobrązowy nadaje woda o odczynie zasadowym (twarda kranówka).