  • Data: 2010-06-22 20:51:57
    Temat: Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> wrote in message

    > Cześć Wiesławie... ciekawa propozycja. Pomówmy o tym... :-)
    >
    > Wygooglałem potrzebne współczynniki dla interesujących mnie cieczy
    > i mam co następuje:
    >
    > Bulk Modulus - E (109 Pa, N/m2)
    > Ethyl Alcohol 1.06
    > Gasoline 1.3
    ^^^^^^^^^^^^
    I to cię rozkłada - zwróciłeś uwagę na fakt że masz o jedno miejsce
    znaczące mniej? Pisałem już, nie znamy dokładnego składu i parametrów
    fizykochemicznych substancji badanej. Bez tej znajomości wróżenie o
    wilgotności z pomiarów instrumentalnych (a nie bezpośrednio
    analitycznych) może być ciężko zawodne.

    Pytanie podstawowe - na ile dokładnie jesteś w stanie znać właściwości
    badanej benzyny - stan bezwodny chlorkiem wapnia, pieciotlenkiem fosforu
    czy siarczanem miedzi (bezwodnym) łatwo uzyskać, wtórnie zawilgocić w
    sposb kontrolowany rónież, metoda jak każda instrumentalna wyskaloać sie
    da - pytanie tylko o powtarzalność substancji badanej.

    --
    Darek