    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Date: Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC)

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Wymienić niby możesz sam, ale jako prywatna osoba chyba nie masz możliwości
    > legalnie zagospodarować powstających przy tej okazji "odpadów".

    Jaki to ma związek z warunkami gwarancji na samochód?

    Jest mnóstwo metod aby je zagospodarować legalnie i zgodnie z ochroną
    środowiska. Ja zużyty olej zawożę do sklepu z częściami połączonym z
    warsztatem w jedną firmę.

    > Do tego żaden biegły nie uwierzy że bez przeszkolenia w centrali ktokolwiek
    > mógłby cokolwiek zrobić prawidłowo.

    To się przyprowadzi innego biegłego, który potwierdzi, że wymiana oleju
    jest jedną z najłatwiejszych rzeczy, które właściciel może samemu zrobić i
    wielu hobbystów rutynowo robi.
    I nie sądzę, aby jakakolwiek firma samochodowa narażała się na wykręcanie
    się od honorowania gwarancji na samochód z powodu wymiany oleju zrobionej
    przez amatora - to byłaby kompromitacja i koszmarny PR.

    Poza tym - mój główny argument polega na tym że nikt Cię nie zmusza do
    robienia tego w ASO, gdzie wiesz że nie tylko będzie bardzo drogo za to co
    trzeba zrobić to jeszcze Cię namówią abyś zrobił (i zapłacił) dużo rzeczy
    których nie musisz.