  • Data: 2017-10-07 21:46:10
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:1s88ox8ieke6l$.1ii9zhr341l7w$.dlg@40tude.net...

    > Większość są to prywatne firmy, kapitałowo niezależne od firmy matki -
    > zresztą jakaś taka niepisana moda jest że dealerzy nazywają swoje firmy
    > własnym nazwiskiem.
    >
    > Zasadniczo ASO to jest po prostu warsztat samochodu posiadający
    > autoryzację
    > danego koncernu motoryzacyjnego.
    > To wymaga spełnienia szeregu warunków, takie najczęstsze to:
    > - prowadzenie salonu sprzedaży nowych samochodów
    > - obrandowanie się zgodne z polityką koncernu
    > - zakupienie specjalistycznych narzędzi, komputerów i oprogramowania do
    > obsługi danych marek
> [...]

    Ja tak myślałem jak byłem nastolatkiem dawno temu i rodzice kupili Poloneza.
    Miało autko ciągłe problemy z hamulcami i mimo odwiedzin w ASO panowie
    nie umieli sobie poradzić z problemami. Zachodziłem wtedy w głowę o to,
    jak to możliwe że wyprodukowali i sami swojego nie potrafią ogarnąć... :-)
    Potem, jak już mieszkałem w USA, to też jakoś lokalne ASO tymi szyldami
    bardzo wyraźnie podkreślają związki z fabryką i nie dają żadnego sygnału że
    są odrębną firmą. Myślę że wiele osób myli sobie że rozmawiają z producentem
    a conajmniej z gwarantem.