  • 11. Data: 2012-03-06 17:07:03
    Temat: Re: Włamanie do telefonu przez Blutooth - jak się bronić?
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 6 Mar 2012 17:11:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W wypadku BT można by pomyśleć o potwierdzaniu połączenia hasłem bez
    > możliwości obejścia tego, choć ja przykładowo mam BT cały zcas włączony, bo
    > mi się telefon łączy wóczas automatycznie z różnymi gadżetami, któych na co
    > dzień używam i nie musze o tym pamiętać.

    Tzn jeszcze jednym hasłem, oprócz tego które już jest od zawsze wbudowane?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 12. Data: 2012-03-06 18:19:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał w
    wiadomości news:18ke2kljevorx$.dlg@lepper.institute.com...

    > Tzn jeszcze jednym hasłem, oprócz tego które już jest od zawsze
    > wbudowane?

    Ale istnieje możliwość jego obejścia wykorzystywana do wielokrotnego
    przyłączania tych samych urządzeń.

  • 13. Data: 2012-03-06 18:33:18
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 6 Mar 2012 19:19:09 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale istnieje możliwość jego obejścia wykorzystywana do wielokrotnego
    > przyłączania tych samych urządzeń.

    jak urządzenie jest już sparowane albo użytkownik wyłączył kontrolę hasła.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

  • 14. Data: 2012-03-06 23:06:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał w
    wiadomości news:lvjyp13szpi9.dlg@lepper.institute.com...

    > jak urządzenie jest już sparowane albo użytkownik wyłączył kontrolę
    > hasła.

    Teoretycznie masz rację. W praktyce niekoniecznie :-)

  • 15. Data: 2012-03-11 01:13:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Widzę, że źle sprecyzowałem pytanie. Nie pytałem "JAK SIĘ ZABEZPIECZYĆ".
    > Pytałem, czy producenci w nowych wersjach blutootha naprawili tę lukę,
    > która pozwala się włamać. Blutooth ma już kilka wersji więc nic nie stoi
    > na przeszkodzie, żeby załatać luki.
    > Wiem, że najlepszą ochroną jest wyłaczyć BT, ale często powoduje to utratę
    > komfortu używania telefonu.
    > A program?
    > Proszę, tu pierwszy odcinek:
    > http://all.gloria.tv/?media=209069
    > Uwaga - wciąga.

    BT to protokół komunikacyjny, podobnie jak np. TCP/IP.
    Tak więc jako taki to nie BT ma dziury, a oprogramowanie telefonu.
    Ciężko mówić, że BT ma dziure bo da się zadzwonić z przechwyconego telefonu,
    gdyż czegoś takiego nie przewiduje specyfikacja BT. Natomiast co robi system
    z informacjami przesyłanymi przez BT, to już sprawa oprogramowania i
    ewentualnych w nim dziur. BT nic do tego.
    BT to jedynie specyfikacja transmisji danych (opis warstwy fizycznej
    (sprzętu), struktura ramki, itp., itd.).

  • 16. Data: 2012-03-11 12:02:58
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    AL <a...@s...tam> wrote:

    > ale za co pala?
    > - jest to pewne zabezpieczenie (przynajmniej dostateczne) :)
    >
    > Mozesz sobie wylaczyc dodatkowo opcje wykreywalnosci twojego
    > urzadzenia po BT.
    >
    > A jak juz piszesz o tym temacie - to podaj link do programu, gdzie to
    > uslyszales (lub nazwe audycji/kanal) - gdyz czesto dziennikarze sieja
    > panike - bo ktos, gdzies uslyszal - ale nie zna szczegolow.

    Stawiam na nowy amerykański serial sci-fi pt. Person of Interest.
    Tam takie cuda na kiju się działy.

  • 17. Data: 2012-03-11 21:45:34
    Od: Diabełson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2012-03-06 09:23, Marcin N pisze:
> [...]
    > Blutooth ma lukę bezpieczeństwa, która pozwala przejąć kontrolę nad
    > telefonem i zadzwonić z niego zdalnie na dowolny numer - np. płatny 4 zł

    To jakieś brednie/duby smalone, chyba że jakieś konkrety nam zaprezentujesz?

    --
    F'pockokah az przytópęm(R)