  • 1. Data: 2012-03-06 08:23:52
    Temat: Włamanie do telefonu przez Blutooth - jak się bronić?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Witam,

    Być może oglądacie program Prawdziwe Przekręty. Pokazywali tam, że
    Blutooth ma lukę bezpieczeństwa, która pozwala przejąć kontrolę nad
    telefonem i zadzwonić z niego zdalnie na dowolny numer - np. płatny 4 zł
    za minutę.

    Czy Blutooth ma jakieś nowe wersje? Skoro mówi się o tym w TV, to
    producenci być może wprowadzili zmiany.

  • 2. Data: 2012-03-06 08:28:56
    Od: W <w...@w...pl>

    Marcin N wystukał, co następuje:

> [...]
    > za minutę.
    >
    > Czy Blutooth ma jakieś nowe wersje? Skoro mówi się o tym w TV, to

    Wyłączyć BT? ;)

  • 3. Data: 2012-03-06 09:05:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-06 09:28, W pisze:
    > Marcin N wystukał, co następuje:

    > Wyłączyć BT? ;)

    Pała!
    Za odpowiedź nie na temat.

  • 4. Data: 2012-03-06 09:32:27
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 06.03.2012 10:05, Marcin N pisze:

    > Pała!
    > Za odpowiedź nie na temat.
    dlaczego nie na temat. jak najbardziej na temat. Jak Ci miał
    odpwiedzieć? żebyś wyjął kartę sim? wtedy też nie "nabije" Ci rachunku.
    Możesz zostawić załączony BT ale wyłączyć wykrywaie. O ile się da -
    możesz wyłączyć pewne usługi. Nie znamy mechanizmu włamań więc trudno
    coś poradzić.
    Znamy natomiast mechanizm działania TV. Po programie masz jak najwięcej
    się bać, gadać o tym, wręcz żyć problemem! nawet jak jest on wydumany!

    ToMasz

  • 5. Data: 2012-03-06 09:36:15
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-03-06 10:05, Marcin N pisze:

    > Pała!
    > Za odpowiedź nie na temat.

    ale za co pala?
    - jest to pewne zabezpieczenie (przynajmniej dostateczne) :)

    Mozesz sobie wylaczyc dodatkowo opcje wykreywalnosci twojego urzadzenia
    po BT.

    A jak juz piszesz o tym temacie - to podaj link do programu, gdzie to
    uslyszales (lub nazwe audycji/kanal) - gdyz czesto dziennikarze sieja
    panike - bo ktos, gdzies uslyszal - ale nie zna szczegolow.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 6. Data: 2012-03-06 09:38:00
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Marcin N nabazgrał(a):

    > Czy Blutooth ma jakieś nowe wersje? Skoro mówi się o tym w TV, to
    > producenci być może wprowadzili zmiany.

    A w Ameryce biją murzynów ....

  • 7. Data: 2012-03-06 10:31:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-06 10:36, AL pisze:

> [...]
    > uslyszales (lub nazwe audycji/kanal) - gdyz czesto dziennikarze sieja
    > panike - bo ktos, gdzies uslyszal - ale nie zna szczegolow.

    Widzę, że źle sprecyzowałem pytanie. Nie pytałem "JAK SIĘ ZABEZPIECZYĆ".
    Pytałem, czy producenci w nowych wersjach blutootha naprawili tę lukę,
    która pozwala się włamać. Blutooth ma już kilka wersji więc nic nie stoi
    na przeszkodzie, żeby załatać luki.

    Wiem, że najlepszą ochroną jest wyłaczyć BT, ale często powoduje to
    utratę komfortu używania telefonu.

    A program?
    Proszę, tu pierwszy odcinek:
    http://all.gloria.tv/?media=209069

    Uwaga - wciąga.

  • 8. Data: 2012-03-06 10:56:06
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Marcin N nabazgrał(a):

> [...]
    > Pytałem, czy producenci w nowych wersjach blutootha naprawili tę lukę,
    > która pozwala się włamać. Blutooth ma już kilka wersji więc nic nie stoi

    Poczytaj, moze się doszukasz czegoś więcej, mi się nie chce :)

    http://www.viruslist.pl/analysis.html?newsid=185

  • 9. Data: 2012-03-06 11:26:12
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 06 Mar 2012 11:31:29 +0100, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > na przeszkodzie, żeby załatać luki.
    >
    > Wiem, że najlepszą ochroną jest wyłaczyć BT, ale często powoduje to

    Nożem można kogoś zabić. Czy producenci dostrzegając ten problem zrobili
    już nowe noże, które mają ten problem rozwiązany?

    Wiem, że najlepszą ochroną jest robienie tępych noży z zaokrąglonym
    czubkiem, ale powoduje to utratę komfortu używania telefonu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

  • 10. Data: 2012-03-06 16:11:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał w
    wiadomości news:8ghx1vnevfvk.dlg@lepper.institute.com...

    > Nożem można kogoś zabić. Czy producenci dostrzegając ten problem zrobili
    > już nowe noże, które mają ten problem rozwiązany?

    I tu Cię zapewne zaskoczę - tak. Są dwie wersje rozwiązania tego
    zgadnienia. Jedną zastosowano w Japonii, gdzie noże przykuwano do palika
    przed domem, by właściciel nie mógł z nim biegać i zabijać ludzi - w wyniku
    czxego powstał szreg sztuk walki gołymi rękami. Drugi, to noże gumowe
    używane do treningu i nauki walki wręcz.

    > Wiem, że najlepszą ochroną jest robienie tępych noży z zaokrąglonym
    > czubkiem, ale powoduje to utratę komfortu używania telefonu

    W wypadku BT można by pomyśleć o potwierdzaniu połączenia hasłem bez
    możliwości obejścia tego, choć ja przykładowo mam BT cały zcas włączony, bo
    mi się telefon łączy wóczas automatycznie z różnymi gadżetami, któych na co
    dzień używam i nie musze o tym pamiętać.