    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań
    Date: Thu, 28 Oct 2010 22:55:07 +0200

    Użytkownik "mariusz" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:iacds1$vj1$1@news.onet.pl...

    > Niebieska pewnie szybko się spali.
    >
    > Dla tej niebieskiej diody rezystor ma mieć od 150 kilo omów do 220
    > kilo omów 0.5 Wata. Zacząłbym od tego 220 kilo. Można też dać dwa po
    > 100 kilo do każdej z nóżek diody LED i zmniejszać je jak dioda
    > bedzie zbyt ciemno świeciła. Wyłącznik będzie sie nagrzewał lekko to
    > normalne.
    >
    > No i pamiętaj że 230V może Cie wysłać na tamtą stronę święta
    > Wszystkich Świętych także ostrożnie.

    Oj, przestawiły Ci się przecinki. Nie 150-220kOhm lecz 15-22kOhm i nie 0,5W
    lecz 5W.
    Poza tym tu nie wystarczy sam rezystor, ponieważ napięcie wsteczne zabije
    każdą diodę LED przy pierwszym podłączeniu.

    Jeszcze kilka słów do Konrada.
    Daj se chłopie spokój, zwłaszcza, że nie masz o tym pojęcia.
    Zrobisz sobie krzywdę lub komuś bliskiemu. Pamiętaj, że kupione urządzenia
    posiadaja odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa tzn. jest bezpieczne w
    takiej formie jaką zrobił producent. Zmieniając to podświetlenie zmieniasz
    warunki w jakich to urządzenie będzie pracować i powodujesz, że przestaje
    ono być bezpieczne.
    Poza tym to sraczkowate światło to jest neonówka, a nie dioda LED. Niestety
    innych kolorów się nie produkuje i zapomnij o "udresiowianiu" wyłączników.
    Kup podświetlenie do komputera na 12V lub niebieskie lampki na 12V które
    możesz używać bezpiecznie, ale tam, gdzie napiecia niebezpieczne to się nie
    tykaj.