  • Data: 2020-06-13 17:39:14
    Temat: Re: Wkretarka bateria
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-06-13 o 14:52, Luke pisze:

    > Nie bardzo rozumiem - uważasz, że wkrętarka w impulsie bierze więcej?
    >
    > To ja mam inną wkrętarkę, poniwważ na zwarciu (czyli np. przy
    > przytrzymaniu główki) bierze jakieś 10-15 A, a sądząc z jej zachowania,
    > na akumulatorze nieco mniej. I tak też jej ustawiałem ograniczenie (na
    > nieco mniej, na oko). Napięcie ustawiałem równo 18.

    Zależy od wkrętarki i tym "zwarciu" czyli czy złapiesz jak szczotki
    łapią dwa pola komutatora czy nie. Moja stara udarowa AEG brała
    spokojnie ponad 20A z akumulatorów Ni-Cd. Ale miała te 60Nm na futerku.
    Inna sprawa że dużo cykli nie pożyły (pomogła na pewno w tym ładowarka
    30 minutowa od zera do MAX).

    > Może to zależy od zastosowania - ja głównie stosuję do rzeczy, które nie
    > wymagają wielkiej siły.

    na przykład wiercisz otwory.

    Najgorzej wkrętarka ma np. ruszyć żeby dociągnąć śrubę i tym podobne prace.

    Z tanim sprzetem na małych akumulatorach Li-Ion zawsze miałem ten
    problem, że chwila i akumulator odcinał zasilanie. W akumulatorach NiCd
    nikt takich "wynalazków" nie stosował i dało się pracować. Czyli idziesz
    skręcać z belek domek na ogródku i nie masz tego problemu że 4 wkręty i
    akumulator odcięty z przegrzania. Jedynie jak za mocno jedziesz to
    wyczerpiesz akumulator szybciej niż 30 minut podczas którego ładuje się
    druga. Wtedy przerwę 10 minutową na piwko miałem :)

    A obecnie poziom zabezpieczenia (odcięcie prądu) zależy, można tak
    powiedzieć uogólniając, od pojemności baterii. Tak jak już wspomniałem w
    tym wątku, 2Ah - mniejszy prąd, 4Ah większy prąd bo dwa ogniwa
    równolegle. I to przekłada się bezpośrednio na "Niutki" na futerku.

    zdrówko

    --
    Irokez