  • 1. Data: 2010-11-23 20:33:10
    Temat: Wjechano mi w dupę - muszę szybko podjąc decyzję
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Przeczytałem co się dało w sieci, ale do końca nie wiem jak to rozegrać
    więc jesli mógłbym prosić o radę.

    Wjechano mi w tyłek Seicento. Prędkośc końcowa sprawcy była niewielka. U
    mnie widoczne:

    a) połamany zderzak, choć w jednym kawalku

    b) Zewnętrzna oslona światła w proszku, światła działają.

    c) Klapa w niewielkim, ale widocznym stopniu wgnieciona.

    d) Tylny pas (nie wiem czy to poprawna nazwa) w okolicy zamka jakby
    wciśnieta nieco głebiej

    e) Zamek się nie zamyka

    f) jedno nadkole wygląda na lekko zdeformowane

    Teraz: w/g opini człowieka którzy takie samochody robi - ubezpieczyciel
    sprawcy (PZU) wypnie na mnie dupę i nie będzie tego naprawiał tylko odda
    "wrak" + jakieś grosze.

    Interesuje mnie zrobienia samochodu bezgotówkowo. I porządnie. Liczyłem
    na dostawienie do warsztatu autoryzowanego przez Fiata i zapomnienie o
    sprawie na 2 tyg. Ale z tego co słyszę to Fiat wyceni to powyżej szkody
    całkowitej.

    Co zrobić? Odstawić do warsztatu nie-fiata i rozliczać się bezgotówkowo?
    Nie wiem czy auto nie będzie potem jeździć krzywo, choć uszkodzenia nie
    są na pierwszy rzut oka jakieś bardzo fatalne.

    Poza kwitkiem od policji jeszcze nic nie załatwialem, więc mam wolną
    rekę. Niestety podjąc decyzję musze do jutra bo do tego czasu mogę na
    kwitku jeździć, dowodu nie mam ze względu na lampę. Co radzicie? Z tego
    co słysze to autko balansuje na krawędzi szkody całkowitej pomimo
    znikomych szkód, ale to opinia przybłakanego człowieka "z ulicy co takie
    samochody robi".

  • 2. Data: 2010-11-23 20:44:35
    Temat: Re: Wjechano mi w dupę - muszę szybko podjąc decyzję
    Od: "adi" <a...@g...com>

    nie rozliczaj się bezgotówkowo najpierw poczekaj na wycene PZU a w między
    czasie spawdz w 3 warsztatach ile będzie kosztowała naprawa, oczywiście
    części kup używane, jak PZU wyceni dobrze na twoją korzyść to bierz kasęi
    rób na własną rękę, jak źleto oddaj do naprawy bezgotówkowej,

  • 3. Data: 2010-11-23 20:48:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-23 20:44, adi wrote:
> [...]
    > bierz kasęi rób na własną rękę, jak źleto oddaj do naprawy bezgotówkowej,

    Rzecz w tym że nie mam czasu na takie pierdoły. I nie zamierzam na tym
    zarabiać. Chce oddać i zapomnieć. Naprawde szkoda życia żeby wywalczyć
    200zł zysku. Natomiast wolałbym dostac samochód naprawiony niż popsuty i
    pare zł na odczepne.

  • 4. Data: 2010-11-23 21:04:35
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wciśnieta nieco głebiej
    >
    > e) Zamek się nie zamyka
    >
    > f) jedno nadkole wygląda na lekko zdeformowane

    Mialem kiedys podobna sytuacje z tym ze uderzona zostala Panda '09.
    Uszkodzone :
    - kolorowe plastiki nad lampa (nie sam klosz z zarowkami)
    - male wgniecenie (ok 1cm) tylnego lewego nadkola
    - urwane zaczepy zderzaka (zderzak nie popekany)

    Wstepna wycena rzeczoznawcy z Hestii ~6k zl
    Uwzgledniono cala robocizne + nowa lampa+ nowy zderzak+ nowy blotnik +
    wyciagniecie i przeklejenie starej szybki .

    Koszt faktury z serwisu ~5.8k zl.

    Nie wiem jak wygladalaby wyplata w przypadku naprawy poza ASO...

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2010-11-23 21:13:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Sebastian Biały w <news:ich4to$sl9$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > wciśnieta nieco głebiej
    > e) Zamek się nie zamyka
    > f) jedno nadkole wygląda na lekko zdeformowane

    g) podłoga wgnieciona,
    h) wydech przesunięty

    > Teraz: w/g opini człowieka którzy takie samochody robi - ubezpieczyciel
    > sprawcy (PZU) wypnie na mnie dupę i nie będzie tego naprawiał tylko odda
    > "wrak" + jakieś grosze.

    Mnie za Matiza z 1999 (a miałem nie przypominać się tutaj, że żony nie
    kocham [1] ;-)), zaproponował 3100 za szkodę + 2700 za wrak (lewe przednie
    drzwi, przedni zderzak, prawe przednie nadkole, prawy reflektor, zbiornik
    spryskiwacza -- bo szacowane koszty naprawy stwarzają ryzyko przekroczenia
    wartości pojazdu.

    > Interesuje mnie zrobienia samochodu bezgotówkowo.

    Mogłem robić na fabrycznie nowych częściach, tylko, że moim zdaniem ani
    drzwi, ani tylny zderzak i błotniki nie są elementami, których "nowość"
    wpływa na bezpieczeństwo.

    > I porządnie.

    Bardzo porządnie zrobione -- u tego samego, który robił inne szkody -- np. w
    Nubirze np. poprawiał po ASO lakierowanie tylnej klapy -- po roku od naprawy
    gwarancyjnej, przez dwa lata nie zauważyłem problemów.

    > Liczyłem
    > na dostawienie do warsztatu autoryzowanego przez Fiata i zapomnienie o
    > sprawie na 2 tyg. Ale z tego co słyszę to Fiat wyceni to powyżej szkody
    > całkowitej.

    A to srajcienko to z którego roku jest, że do ASO się wybierasz?

    > Co zrobić? Odstawić do warsztatu nie-fiata i rozliczać się bezgotówkowo?

    W celu stracenia?

    > Nie wiem czy auto nie będzie potem jeździć krzywo, choć uszkodzenia nie
    > są na pierwszy rzut oka jakieś bardzo fatalne.

    Wiesz, sprzedaj wraka, bo na pewno będzie krzywo jeździł ;P

    > Poza kwitkiem od policji jeszcze nic nie załatwialem, więc mam wolną
    > rekę. Niestety podjąc decyzję musze do jutra

    Czekaj dłużej... Teraz w PZU jest infolinia na którą dzwonisz i zgłaszasz
    szkodę, umówią wizytę rzeczoznawcy, obejrzy, wyceni i poda propozycję --
    wtedy się zdecydujesz

    > bo do tego czasu mogę na
    > kwitku jeździć

    I uważasz, że wybór sposobu likwidacji szkody spowoduje, że data w "kwitku"
    automagicznie się zmieni?

    > autko balansuje na krawędzi szkody całkowitej pomimo
    > znikomych szkód, ale to opinia przybłakanego człowieka "z ulicy co takie
    > samochody robi".

    Szwagrowi PZU ostatnio zaproponowało za Vectrę A jakieś 1500 chyba + 400 za
    wrak -- a dupę zbił uniak, lekko (zderzak, podłoga, wydech i zamięcia blachy
    na tylnyvh słupkach (widać w słońcu)...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-11-23 21:21:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-23 21:13, 'Tom N' wrote:
    > g) podłoga wgnieciona,
    > h) wydech przesunięty

    Nie wykluczam.

    > Mogłem robić na fabrycznie nowych częściach, tylko, że moim zdaniem ani
    > drzwi, ani tylny zderzak i błotniki nie są elementami, których "nowość"
    > wpływa na bezpieczeństwo.

    Zlewam bezpieczeństwo, tylna klapa ma po prostu nie rdzewieć, to samo
    podłoga.

    > A to srajcienko to z którego roku jest, że do ASO się wybierasz?

    2002. Ja nie wybieram się do ASO tylko do czegoś co nie jest garażem
    pana Kazia z kubłem szpachli.

    > W celu stracenia?

    Czego? Ja nie chce na tym zarabiać. Nie mam czasu.

    > Czekaj dłużej... Teraz w PZU jest infolinia na którą dzwonisz i zgłaszasz
    > szkodę, umówią wizytę rzeczoznawcy, obejrzy, wyceni i poda propozycję --
    > wtedy się zdecydujesz

    Przeciez nie mam czasu żeby szukać warsztatu który mi to zrobi o 30zł
    taniej.

    > I uważasz, że wybór sposobu likwidacji szkody spowoduje, że data w "kwitku"
    > automagicznie się zmieni?

    To znacza ze od pojutrza musze się juz pieprzyć z laweta.

    > Szwagrowi PZU ostatnio zaproponowało za Vectrę A jakieś 1500 chyba + 400 za
    > wrak -- a dupę zbił uniak, lekko (zderzak, podłoga, wydech i zamięcia blachy
    > na tylnyvh słupkach (widać w słońcu)...

    I jakie ma opcje?

  • 7. Data: 2010-11-23 21:46:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Sebastian Biały w <news:ich7nr$6ri$1@news.onet.pl>:

    > Zlewam bezpieczeństwo, tylna klapa ma po prostu nie rdzewieć, to samo
    > podłoga.

    Mnie nie rdzewiało, wyciąłeś...

    > 2002. Ja nie wybieram się do ASO tylko do czegoś co nie jest garażem
    > pana Kazia z kubłem szpachli.

    Nie wiem na co czekasz, ale ja następnego dnia Matiza blacharzowi pokazałem
    (sam przyjechał), szwagier nauczony zrobił tak samo.

    > Czego? Ja nie chce na tym zarabiać. Nie mam czasu.

    Pomiędzy straceniem a zarobieniem jest właśnie to "nie mam czasu", tylko, że
    Ty juz ten czas straciłeś, nie dałeś warsztatu dwóch dni na poszukiwanie
    części -- ja miałem wycenę naprawy z warsztatu po 3 dniach, a z PZU po
    tygodniu (w tym sobota i niedziela), szwagier też;P

    > Przeciez nie mam czasu żeby szukać warsztatu który mi to zrobi o 30zł
    > taniej.

    Pisałem o PZU!

    > To znacza ze od pojutrza musze się juz pieprzyć z laweta.

    Będziesz do pracy jeździł SC na lawecie? ;P

    > I jakie ma opcje?

    Za 1400 (już znalazł zderzak i plecionkę) mu to wspomniany wcześniej
    blacharz zrobi -- ale nie trza tyłem Vectry do słońca wystawiać -- tylko to
    samochód z 1989 ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-11-23 22:15:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > na dostawienie do warsztatu autoryzowanego przez Fiata i zapomnienie o
    > sprawie na 2 tyg. Ale z tego co słyszę to Fiat wyceni to powyżej szkody

    Masz prawo do naprawy która kosztować będzie nawet 100% wartości
    samochodu przed szkodą.

    Kit o szkodzie całkowitej gdzie będą chcieli dać Ci za to tyle że nawet
    na zderzak z lakierowaniem nie wystarczy jest obliczony na klienta który
    weźmie te kilka stów, spuści głowę i będzie się z tym bujał sam.

    Więc Ty wybierasz warsztat i warsztat wystawi fakturę za którą
    ubezpieczyciel musi uregulować o ile ta nie przekracza 100% wartości
    pojazdu przed szkodą.

    Jeżeli ASO wycenia to na więcej, to musisz poszukać tańszego warsztatu,
    albo samemu dopłacić różnicę.

    > Co zrobić? Odstawić do warsztatu nie-fiata i rozliczać się bezgotówkowo?

    Myślę że to jest najlepsze.

    > Nie wiem czy auto nie będzie potem jeździć krzywo, choć uszkodzenia nie
    > są na pierwszy rzut oka jakieś bardzo fatalne.

    W Seicento z tyłu jest solidna belka do której zamontowane jest całe
    tylne zawieszenie. Więc jeżeli nie było uderzenia bezpośrednio w koło,
    to raczej tam nic się nie przestawiło tak żeby samochód miał jeździć krzywo.
    Jeżeli belka by się skrzywiła, to jakakolwiek naprawa tego samochodu
    byłaby zupełnie nieopłacalna.

> [...]
    > co słysze to autko balansuje na krawędzi szkody całkowitej pomimo
    > znikomych szkód, ale to opinia przybłakanego człowieka "z ulicy co takie

    Ta szkoda całkowita na krawędzi której balansuje to jest ściema.
    Równie dobrze po przebiciu opony wartej 500zł, ubezpieczyciel może
    powiedzieć że to szkoda całkowita, bo przed szkodą samochód wart
    100.000zł, po szkodzie 99.900zł, więc szkoda całkowita i 100zł do wypłaty ;)

  • 9. Data: 2010-11-23 22:26:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-23 21:46, 'Tom N' wrote:
    > Mnie nie rdzewiało, wyciąłeś...

    Przeciez nie twierdze że Ci źle zrobiono. Po prostu mam małe wymagania:
    oddać i odebrać w stanie zadowalającym. Bez szukania po zadupiach gdzie
    zrobią to 30ł taniej.

    > Nie wiem na co czekasz, ale ja następnego dnia Matiza blacharzowi pokazałem
    > (sam przyjechał), szwagier nauczony zrobił tak samo.

    Jedna z opcji polega na oddaniu do niedalekiego zakładu który zajmuje
    się naprawami powypadkowymi - bezgotówkowo. Zaleta jest taka że dają coś
    co przypomina samochód zastepczy co mi jest na rękę, a w zasadzie żonie.
    Bez łaski jak robi to PZU.

    > Pomiędzy straceniem a zarobieniem jest właśnie to "nie mam czasu", tylko, że
    > Ty juz ten czas straciłeś, nie dałeś warsztatu dwóch dni na poszukiwanie
    > części

    Moge to zrobić jutro. Gdybym jednak oddał do "lepszego" autoryzowanego
    warsztatu to być może niepotrzebnie opóźnie sobie cała procedurę a oni i
    tak to zrzucą do warsztatu Kazia. Może więc do Kazia od razu. Nie wiem,
    nie mam doświadczeń.

    > -- ja miałem wycenę naprawy z warsztatu po 3 dniach, a z PZU po
    > tygodniu (w tym sobota i niedziela), szwagier też;P

    I tak bez wizyty rzeczoznawcy się nie uda wycenić w sposób rzeczywisty,
    czyli czy szkoda całkowita czy nie.

    > Będziesz do pracy jeździł SC na lawecie? ;P

    Mam coś innego do jazdy. Natomiast utrudnia mi to życie, bo żona musi
    się klekotać ze mną co psuje masę innych zależności jak przedszkole itp.
    nawet głupie lawetowanie to 1-1.5h w plecy.

  • 10. Data: 2010-11-23 22:28:36
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nic dodac nic ujac

    ja punciaka z 2004 robilem w aso bo mnei likwidatorka wpienila.
    wystawili wycene na ok 1900 brutto. wkurzylem sie nie na wycene a na
    podejscie do mnie przez compense.
    oddalem do aso, zrobili fakture na 4000 bez kilku złotych plus wzialem
    zastepczy z aso (prowadze dzialalnosc wiec bez problemu odzyskam kase za
    to).

    ani przez chwile nie zaluje.