    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Wjechano mi w dupę - muszę szybko podjąc decyzję
    Date: Tue, 23 Nov 2010 20:33:10 +0100

    Witam.

    Przeczytałem co się dało w sieci, ale do końca nie wiem jak to rozegrać
    więc jesli mógłbym prosić o radę.

    Wjechano mi w tyłek Seicento. Prędkośc końcowa sprawcy była niewielka. U
    mnie widoczne:

    a) połamany zderzak, choć w jednym kawalku

    b) Zewnętrzna oslona światła w proszku, światła działają.

    c) Klapa w niewielkim, ale widocznym stopniu wgnieciona.

    d) Tylny pas (nie wiem czy to poprawna nazwa) w okolicy zamka jakby
    wciśnieta nieco głebiej

    e) Zamek się nie zamyka

    f) jedno nadkole wygląda na lekko zdeformowane

    Teraz: w/g opini człowieka którzy takie samochody robi - ubezpieczyciel
    sprawcy (PZU) wypnie na mnie dupę i nie będzie tego naprawiał tylko odda
    "wrak" + jakieś grosze.

    Interesuje mnie zrobienia samochodu bezgotówkowo. I porządnie. Liczyłem
    na dostawienie do warsztatu autoryzowanego przez Fiata i zapomnienie o
    sprawie na 2 tyg. Ale z tego co słyszę to Fiat wyceni to powyżej szkody
    całkowitej.

    Co zrobić? Odstawić do warsztatu nie-fiata i rozliczać się bezgotówkowo?
    Nie wiem czy auto nie będzie potem jeździć krzywo, choć uszkodzenia nie
    są na pierwszy rzut oka jakieś bardzo fatalne.

    Poza kwitkiem od policji jeszcze nic nie załatwialem, więc mam wolną
    rekę. Niestety podjąc decyzję musze do jutra bo do tego czasu mogę na
    kwitku jeździć, dowodu nie mam ze względu na lampę. Co radzicie? Z tego
    co słysze to autko balansuje na krawędzi szkody całkowitej pomimo
    znikomych szkód, ale to opinia przybłakanego człowieka "z ulicy co takie
    samochody robi".