eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm[Windows Mobile] czy Outlook mobile faktycznie tak dziwnie dziala...? › Re: [Windows Mobile] czy Outlook mobile faktycznie tak dziwnie dziala...?
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: [Windows Mobile] czy Outlook mobile faktycznie tak dziwnie dziala...?
    Date: Fri, 18 Dec 2009 13:20:30 +0100

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com>
    napisał

    > Którą komendą?
    > http://tools.ietf.org/html/rfc1939
    > POP3 jest bardzo prymitywny, a Ty próbujesz go użytkować jak
    > jednofolderowy

    Wbrew pozorom wcale nie taki prymitywny - o ile serwer i klient w
    rozbudowanej wersji.

    > IMAP, z tym że się tak nie da na różnych klientach.
    > Zobacz ww dokument i sam dojdziesz do wniosku:
    > - jak pobierzesz na WM tylko 'górkę' to on sobie zapamięta 'msg'
    > które pobrał,
    > 'msg' to po prostu numer wiadomości indeksowany na serwerze pop3,
    > - jak mu z PC pokasujesz emaile w inboxie to na następny raz
    > każda wiadomość
    > może mieć inny numer, jak klient to stwierdzi że coś nie halo, to
    > musi
    > się wyzerować i pobrać nagłówki ponownie.

    Owszem, tu jest problem - jesli dwaj klienci pobieraja na przemian,
    a jeszcze byc moze kasuja, to musza sie za kazdym razem
    synchronizowac z cala skrzynka.

    Ale UIDL to zalatwia wzglednie szybko, choc dla tysiaca emaili to
    jednak bedzie kilkadziesiat kB do transmisji .. i byc moze dluzszy
    czas po stronie serwera do wygenerowania.

    Mozna nawet probowac UIDL po jednym, az sie napotka na juz znane
    identyfikatory.

    > - pop3 nie rozwiązuje problemów typu: przeczytałem na jednym, na
    > drugim mam
    > nieprzeczytane, każdy spam usuwasz tyle razy ile masz terminali
    > itd.

    Chyba ze w jakis sposob spam kasujesz ze skrzynki zaraz/wkrotce po
    przeczytaniu na jednym.

    Tego mi w klientach brakuje - kontroli nad skrzynka na serwerze ..
    zeby bylo "skasuj tam, ale u mnie nie" ..

    > - jak chcesz użytkować _dobrze_ pocztę na >1 terminalu, to
    > poszukaj operatora
    > z IMAP.

    I bedzie lepiej dzialalo po GSM ?

    J.