-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!takemy.news.telefonica.de!telefonica.de!npeer.de.kpn-eurorings.net!npeer-
ng0.de.kpn-eurorings.net!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.
fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5b63ded8$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
<u...@4...net> <pk4ffv$spr$2@dont-email.me>
<1...@4...net> <pkb19v$s2q$1@dont-email.me>
Date: Tue, 7 Aug 2018 08:45:17 +0200
Message-ID: <ay5xf2dvt5sp$.q8lvksio0d9u.dlg@40tude.net>
Lines: 69
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1533624311 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 604 82.143.187.50:58449
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3233
X-Received-Body-CRC: 3202279329
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2637627
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 6 Aug 2018 21:48:16 -0500, Pszemol napisał(a):
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Dnia Sat, 4 Aug 2018 10:07:51 -0500, Pszemol napisał(a):
>>> Pomiar napięcia na nieobciążonym akumulatorze niewiele
>>> nam powie o stanie akumulatora - miernik napięcia ma
>>> znikomo mały prąd, więc nawet rozładowany aku może
>>> pokazać na mierniku 12V a samochodu nie odpali... ech...
>>
>> A pod obciazeniem bedzie lepiej ?
>
> Oczywiście! Weź pod uwagę, że każdy akumulator czy ogniwo
> pierwotne to oombinacja źródła napięcia (SEM) i szeregowej oporności
> wewnętrznej. Zużyta lub zepsuta bateria czy akumulator będzie
> tą oporność wewnętrzną mieć dużą.
Nie, zuzyta nie. Inaczej to by ludzie wiedzieli, ze sie koniec baterii
zbliza.
No i czasen wiedza, bo slabo kreci, ale co - przez 5 lat sie nie
zuzywala ?
>> IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik.
>
> Owszem, ale napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem drastycznie
> spada według opisanej wyżej zasady, aż do momentu gdy rozrusznik
> zaczyna wolniej kręcić...
Ale na poczatku kreci zwawo. Znaczy sie nawet polowiczne rozladowanie
opornosci nie podnosi istotnie.
>> Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc
>> duzy pobor na postoju.
>> I jakby na tyle duzy, ze w czasie jazdy alternator nie jest w stanie
>> tego uzupelnic.
>
> Nie wierzę... typowy alternator daje około 90-120 amperów
No ale widzisz wyniki - zaczelo sie od
12.95
14.00
2 dzien
12.42
13.86
skonczylo na
12.11
13.84
cos mu jednak rozladowalo ten akumulator.
Nieduzo, alternator widac laduje, trzeba by jeszcze zmierzyc pod
koniec jazdy - bedzie 14.00 ?
Ale tez nie jest zle - mozliwe, ze to juz stabilny stan
> prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą.
> Aku się powinien ładować bardzo szybko w czasie typowej jazdy.
Nie tak szybko przy 13.8V czy nawet 14.0.
Taki prawie naladowany aku przy 14.4V bierze raptem 3A.
>> Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko.
>> Moze za krotki odcinek na doladowanie, moze spalona dioda w altku.
>
> Ze spaloną diodą nie miałby 14V podczas ładowania.
Instalacja iskrowa i radio nie biora tak duzo :-)
No dobra, mamy jeszcze swiatla i zapewne silnik na wolnych obrotach,
wiec nie jest zle.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.08.18 14:55 Zenek Kapelinder
- 07.08.18 21:52 Pszemol
- 08.08.18 02:27 Zenek Kapelinder
- 08.08.18 07:59 Budzik
- 08.08.18 14:27 Zenek Kapelinder
- 08.08.18 15:01 Jacek Maciejewski
- 08.08.18 17:59 Budzik
- 08.08.18 20:03 collie
Najnowsze wątki z tej grupy
- Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
- DOT 4 ESP
- Wieczorny doktorat.
- Kierowca zabil pieszego
- Będą NOWE PŁATNE drogi.
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-10-25 Kwestia UPSa i elektryki tegoż
- 2024-10-25 Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
- 2024-10-25 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-25 weryfikacja tożsamości RODO
- 2024-10-25 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-25 Bieruń => FrontEnd Team Lead / Tribe Lead <=
- 2024-10-25 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-10-25 Warszawa => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-10-25 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-10-23 VM i Fakt
- 2024-10-24 DOT 4 ESP
- 2024-10-24 Wieczorny doktorat.
- 2024-10-23 Kierowca zabil pieszego
- 2024-10-22 Będą NOWE PŁATNE drogi.