eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWina akumulatora czy ??? - pomiaryRe: Wina akumulatora czy ??? - pomiary
  • Data: 2018-08-07 08:45:17
    Temat: Re: Wina akumulatora czy ??? - pomiary
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 6 Aug 2018 21:48:16 -0500, Pszemol napisał(a):
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> Dnia Sat, 4 Aug 2018 10:07:51 -0500, Pszemol napisał(a):
    >>> Pomiar napięcia na nieobciążonym akumulatorze niewiele
    >>> nam powie o stanie akumulatora - miernik napięcia ma
    >>> znikomo mały prąd, więc nawet rozładowany aku może
    >>> pokazać na mierniku 12V a samochodu nie odpali... ech...
    >>
    >> A pod obciazeniem bedzie lepiej ?
    >
    > Oczywiście! Weź pod uwagę, że każdy akumulator czy ogniwo
    > pierwotne to oombinacja źródła napięcia (SEM) i szeregowej oporności
    > wewnętrznej. Zużyta lub zepsuta bateria czy akumulator będzie
    > tą oporność wewnętrzną mieć dużą.

    Nie, zuzyta nie. Inaczej to by ludzie wiedzieli, ze sie koniec baterii
    zbliza.
    No i czasen wiedza, bo slabo kreci, ale co - przez 5 lat sie nie
    zuzywala ?

    >> IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik.
    >
    > Owszem, ale napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem drastycznie
    > spada według opisanej wyżej zasady, aż do momentu gdy rozrusznik
    > zaczyna wolniej kręcić...

    Ale na poczatku kreci zwawo. Znaczy sie nawet polowiczne rozladowanie
    opornosci nie podnosi istotnie.

    >> Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc
    >> duzy pobor na postoju.
    >> I jakby na tyle duzy, ze w czasie jazdy alternator nie jest w stanie
    >> tego uzupelnic.
    >
    > Nie wierzę... typowy alternator daje około 90-120 amperów

    No ale widzisz wyniki - zaczelo sie od
    12.95
    14.00
    2 dzien
    12.42
    13.86
    skonczylo na
    12.11
    13.84

    cos mu jednak rozladowalo ten akumulator.
    Nieduzo, alternator widac laduje, trzeba by jeszcze zmierzyc pod
    koniec jazdy - bedzie 14.00 ?

    Ale tez nie jest zle - mozliwe, ze to juz stabilny stan

    > prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą.
    > Aku się powinien ładować bardzo szybko w czasie typowej jazdy.

    Nie tak szybko przy 13.8V czy nawet 14.0.
    Taki prawie naladowany aku przy 14.4V bierze raptem 3A.

    >> Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko.
    >> Moze za krotki odcinek na doladowanie, moze spalona dioda w altku.
    >
    > Ze spaloną diodą nie miałby 14V podczas ładowania.

    Instalacja iskrowa i radio nie biora tak duzo :-)

    No dobra, mamy jeszcze swiatla i zapewne silnik na wolnych obrotach,
    wiec nie jest zle.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: