-
Data: 2018-08-07 08:45:17
Temat: Re: Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 6 Aug 2018 21:48:16 -0500, Pszemol napisał(a):
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Dnia Sat, 4 Aug 2018 10:07:51 -0500, Pszemol napisał(a):
>>> Pomiar napięcia na nieobciążonym akumulatorze niewiele
>>> nam powie o stanie akumulatora - miernik napięcia ma
>>> znikomo mały prąd, więc nawet rozładowany aku może
>>> pokazać na mierniku 12V a samochodu nie odpali... ech...
>>
>> A pod obciazeniem bedzie lepiej ?
>
> Oczywiście! Weź pod uwagę, że każdy akumulator czy ogniwo
> pierwotne to oombinacja źródła napięcia (SEM) i szeregowej oporności
> wewnętrznej. Zużyta lub zepsuta bateria czy akumulator będzie
> tą oporność wewnętrzną mieć dużą.
Nie, zuzyta nie. Inaczej to by ludzie wiedzieli, ze sie koniec baterii
zbliza.
No i czasen wiedza, bo slabo kreci, ale co - przez 5 lat sie nie
zuzywala ?
>> IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik.
>
> Owszem, ale napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem drastycznie
> spada według opisanej wyżej zasady, aż do momentu gdy rozrusznik
> zaczyna wolniej kręcić...
Ale na poczatku kreci zwawo. Znaczy sie nawet polowiczne rozladowanie
opornosci nie podnosi istotnie.
>> Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc
>> duzy pobor na postoju.
>> I jakby na tyle duzy, ze w czasie jazdy alternator nie jest w stanie
>> tego uzupelnic.
>
> Nie wierzę... typowy alternator daje około 90-120 amperów
No ale widzisz wyniki - zaczelo sie od
12.95
14.00
2 dzien
12.42
13.86
skonczylo na
12.11
13.84
cos mu jednak rozladowalo ten akumulator.
Nieduzo, alternator widac laduje, trzeba by jeszcze zmierzyc pod
koniec jazdy - bedzie 14.00 ?
Ale tez nie jest zle - mozliwe, ze to juz stabilny stan
> prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą.
> Aku się powinien ładować bardzo szybko w czasie typowej jazdy.
Nie tak szybko przy 13.8V czy nawet 14.0.
Taki prawie naladowany aku przy 14.4V bierze raptem 3A.
>> Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko.
>> Moze za krotki odcinek na doladowanie, moze spalona dioda w altku.
>
> Ze spaloną diodą nie miałby 14V podczas ładowania.
Instalacja iskrowa i radio nie biora tak duzo :-)
No dobra, mamy jeszcze swiatla i zapewne silnik na wolnych obrotach,
wiec nie jest zle.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.08.18 14:55 Zenek Kapelinder
- 07.08.18 21:52 Pszemol
- 08.08.18 02:27 Zenek Kapelinder
- 08.08.18 07:59 Budzik
- 08.08.18 14:27 Zenek Kapelinder
- 08.08.18 15:01 Jacek Maciejewski
- 08.08.18 17:59 Budzik
- 08.08.18 20:03 collie
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=