  • 11. Data: 2011-03-31 10:26:12
    Temat: Re: Wifi n + gigabit switch
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 11:01:11 +0200, Mateusz napisał(a):

    > A bez zmiany nie dzialal? :) Znaczy - jakie korzysci sa z podmianki?

    Sporo, gdzies na grupie innej juz o tym pisalem. Stary system wypadl po 3
    dniach, gdy probowalem dodac do listy forwardingu wiecej pozycji, a trafilem
    na ograniczenie, chyba do 16.
    Zreszta zobacz co jest w oryginale i w Gargoylu i porownaj. Moze Tobie
    oryginal wystarczy.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 12. Data: 2011-03-31 12:46:15
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Norbert napisał:

> [...]
    > na ograniczenie, chyba do 16.
    > Zreszta zobacz co jest w oryginale i w Gargoylu i porownaj. Moze Tobie

    Wlasciwie wystarcza mi oryginal tego co jest w WRT54GL, musi miec
    klonowanie maca karty sieciowej kompa i reszta wlasciwie starcza. Moze
    kiedys brakowalo mi forwardowania (tez jest jakis limit) ale ogolnie
    malo grzebie w tym, ruter ma robic za ruter + switch, niekoniecznie musi
    byc maszynką do wszystkiego :)

  • 13. Data: 2011-03-31 12:47:32
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik MC napisał:
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > W tej cenie możesz mieć już ruter z podwójnym radiem, z obsługą pasma
    > 2,4 i 5 Ghz.

    Do czego jest mi to potrzebne?
    Jak patrze na pudelko linksysa to widze 2,4GHz.
    Ogolnie po podmiance na nowszy model zalezy mi, zeby wszystko co mam
    teraz podpiete kablem lub przez Wifi dzialalo lepiej lub tak samo, byle
    nie gorzej :)

  • 14. Data: 2011-03-31 13:03:07
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 14:46:15 +0200, Mateusz napisał(a):

> [...]
    > kiedys brakowalo mi forwardowania (tez jest jakis limit) ale ogolnie
    > malo grzebie w tym, ruter ma robic za ruter + switch, niekoniecznie musi

    Forwarding to jedno z podstawowych zajec routera, a nie maszynek "do
    wszystkiego". Poza tym niektorzy potrzebuja np. QoS - tez funkcja typowo
    routerowa, a w standardowym sofcie tego nie ma.
    No ale jesli potrzebujesz golca i Ci wystarczy to bierz.
    Tu masz symulator systemu zainstalowanego fabrycznie w tym modelu:

    http://www.tp-link.com/simulator/TL-WR1043ND/index.h
    tm

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 15. Data: 2011-03-31 13:10:19
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

> [...]
    > No ale jesli potrzebujesz golca i Ci wystarczy to bierz.
    > Tu masz symulator systemu zainstalowanego fabrycznie w tym modelu:

    Dzieki. Wyglada na to, ze ma wszystko co uzywalem/uzywam a nawet wiecej
    (bo niektorych rzeczy nigdy nie tknalem i nawet nie wiem co znacza).

    :)

  • 16. Data: 2011-03-31 14:30:13
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Do czego jest mi to potrzebne?
    > Jak patrze na pudelko linksysa to widze 2,4GHz.

    Pasmo 5 GHz jest potrzebne wtedy, kiedy masz kłopoty z 2,4 GHz z powodu
    dużego zatłoczenia (objawy: spadek prędkości transmisji czy nawet jej
    zerwania). Na przykład telewizory sieciowe do pobierania obrazu FullHD
    potrzebują pasma w granicach maksymalnych możliwości standardu 802.11n.
    Wtedy przenosisz taką transmisję do 5 GHz i masz gwarancję, że będzie
    działało. A resztę, mniej wymagającą, np. drukarkę, puszczasz na 2,4.

    > Ogolnie po podmiance na nowszy model zalezy mi, zeby wszystko co mam teraz
    > podpiete kablem lub przez Wifi dzialalo lepiej lub tak samo, byle nie
    > gorzej :)

    W eterze jest coraz ciaśniej.

  • 17. Data: 2011-03-31 16:45:09
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Mateusz wrote:

    > A bez zmiany nie dzialal? :)

    Działał. W moim przypadku nawet stabilnie. Zmieniłem później na DD-WRT
    z powodu jak poniżej.

    > Znaczy - jakie korzysci sa z podmianki?

    Jak dla kogo. Dla mnie Qos

    --
    Wojtek

  • 18. Data: 2011-04-01 17:42:25
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik MC napisał:

> [...]
    > Wtedy przenosisz taką transmisję do 5 GHz i masz gwarancję, że będzie
    > działało. A resztę, mniej wymagającą, np. drukarkę, puszczasz na 2,4.

    Kurde, namówiłeś mnie :)

  • 19. Data: 2011-04-02 06:52:44
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Kurde, namówiłeś mnie :)

    Zwróć uwagę wybierając, czy oba pasma mogą pracować równocześnie.

  • 20. Data: 2011-04-22 18:49:23
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik MC napisał:
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Zwróć uwagę wybierając, czy oba pasma mogą pracować równocześnie.

    dzie to sprawdzic? Chodzi mi o TL-WR1043ND ? :)