  • 1. Data: 2011-03-31 07:55:46
    Temat: Wifi n + gigabit switch
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Witajcie,

    Czy jest coś godnego polecenia - ruterek jakis - do zasstapienia
    leciwego acz sprawdzonego i dobrze dzialajacego WRT54GL, ktory mialby
    Wifi n-ke i switch gigabitowy, a jednoczesnie byl tak samo stabilny i
    nie wymagajacy restartu czesciej niz raz do roku :)

    W cenie powiedzmy do 500 zeta :)

  • 2. Data: 2011-03-31 08:00:51
    Temat: Re: Wifi n + gigabit switch
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Linksys WRT610N lub E3000

    PC

  • 3. Data: 2011-03-31 08:10:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PC" napisał w wiadomości grup
    > ?Linksys WRT610N lub E3000

    To są zabaweczki przy Netgear WNDR3700:

    SoC: Atheros AR7161, taktowany zegarem 680MHz
    Flash: ver 1 - 8MB, ver 2 - 16MB
    RAM: 64MB (2x32MB) (można rozbudować do 128 MB ramu)
    Ethernet: Realtek RTL8366SR, 1WAN+4LAN, Gigabit, dwa fizyczne interfejsy
    sieciowe
    Wireless: dwa niezależne układy radiowe Atheros AR9223 bgn (2,4GHz) / Atheros
    AR9220 an (5GHz) 2T2R
    USB: 1x2.0
    Serial/JTAG

  • 4. Data: 2011-03-31 08:33:27
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 31 marzec (czwartek), gdy o godzinie 9:55
    *Mateusz* naskrobał(a):

    > W cenie powiedzmy do 500 zeta :)
    asus RT-N16

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-03-31 10:32:37

  • 5. Data: 2011-03-31 08:43:26
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 09:55:46 +0200, Mateusz napisał(a):

> [...]
    > Wifi n-ke i switch gigabitowy, a jednoczesnie byl tak samo stabilny i
    > nie wymagajacy restartu czesciej niz raz do roku :)

    Akurat WRT54GL zastapilem Tp-Linkiem TL-WR1043ND. Zmienilem w nim system na
    Gargoyla (Open-WRT) i jestem bardziej niz zadowolony. Przy tym cena routera
    jest smiesznie niska.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 6. Data: 2011-03-31 08:57:09
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-31, o godz. 10:43:26
    Norbert <n...@r...no> napisał(a):

    > Akurat WRT54GL zastapilem Tp-Linkiem TL-WR1043ND. Zmienilem w nim
    > system na Gargoyla (Open-WRT) i jestem bardziej niz zadowolony. Przy
    > tym cena routera jest smiesznie niska.

    Dokładnie. U mnie po latach w trzech miejscach TL-WR1043D zastąpił
    WRT54G. Po doświadczeniach z nimi zmieniłem w domu paroletniego Asusa WL
    700gE też na 1043ND i podpiąłem mu dysk 2,5 cala na USB.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2011-03-31 08:59:05
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:

    > RAM: 64MB (2x32MB) (można rozbudować do 128 MB ramu)

    Co to daje?

  • 8. Data: 2011-03-31 09:01:11
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Norbert napisał:

    > Akurat WRT54GL zastapilem Tp-Linkiem TL-WR1043ND. Zmienilem w nim system na
    > Gargoyla (Open-WRT)

    A bez zmiany nie dzialal? :) Znaczy - jakie korzysci sa z podmianki?

  • 9. Data: 2011-03-31 10:11:12
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > acz sprawdzonego i dobrze dzialajacego WRT54GL, ktory mialby Wifi n-ke i
    > switch gigabitowy, a jednoczesnie byl tak samo stabilny i nie wymagajacy

    W tej cenie możesz mieć już ruter z podwójnym radiem, z obsługą pasma 2,4 i
    5 Ghz. Zastanów się, czy to jest ci potrzebne. Tylko uwaga, pojawiają się
    już wersje oszczędnościowe, np Netgear 3400, który podwójne radio, ale na
    kablu tylko setkę.

  • 10. Data: 2011-03-31 10:21:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup
    > Co to daje?

    Jeżeli wgrasz inne oprogramowanie to router może sam pobierać torrenty, ze stron
    (hotfile), być serwerem dnla, serwer (ftp, poczty, http, printserwer itp), a
    nawet budzik (o określonej godzinie zacznie grać twoja ulubiona stacja
    internetowa - musi mieć stream). Niestety użycie tego wszystkiego może
    spowodować, że zabraknie ramu. W domu mam 1043ND z modem 64 MiB ram oraz swap (z
    którego zajmuje kilka MiB). Niestety brakuje mu trochę mocy obliczeniowej (raz
    do testów dodałem 10 plików torrent to GUI oprogramowania ładowało się kilka
    minut - strony ładowały się szybko, dzięki QoS).