  • Data: 2012-08-01 14:09:25
    Temat: Re: Wiertla
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > ch
    > abel z
    > .
    > Ĺşle
    > ™dzie.
    >
    > Radzić mogę. Ale lepiej by wyszedł, jakby dwa zdania
    > wypowiedział ktoś mający pojęcie o sprawie;)
    >
    > A ja sobie postoje obok i będę notował.
    >
    > pzdr
    > bartekltg

    Tylko nie masz co notować bo chętnych do dyktowania nie ma. Nic nikomu nie
    przyjdzie z tabelek jakie obroty i jakie wiertła do jakich materiałów jak nie
    potrafi ich naostrzyć. Padło że nowe ze sklepu. A one są ostrzone tak sobie. I
    każde wiertło ze sklepu trzeba naostrzyć do konkretnego materiału. W handlu
    występują wiertła zrobione z dwóch stali. Z SWW i HSS. Reszta że jakieś
    kobaltowe to chwyt marketingowy. Kupiłem kilka stalek " kobaltowych" działają
    dokładnie tak samo jak zwykłe HSS jedynie według mnie łatwiej się ostrzą. Też
    zaleta ale nie taka żeby sporo więcej za to płacić. Jak ktoś chce się nauczyć
    wiercić to jak nie potrafi ostrzyć wierteł to najpierw porządna przystawka do
    ostrzenia wierteł a potem niech się uczy wiercić.