  • Data: 2013-12-04 10:07:08
    Temat: Re: Wielkosc samochodow w Europie
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-04 09:26, Artur Maśląg pisze:

    > Wcześniej pisałem o walorach użytkowych, a o subiektywnych
    > upodobaniach to może nie dyskutuj, ponieważ to indywidualna sprawa
    > każdego i tobie nic do tego.

    Pozwole sobie wtracic sie do dyskusji jako posiadacz duzego SUVa (CX-9).
    Obecnie nie wyobrazam sobie posiadania mniejszego samochodu.
    Najwazniejszy powod? Bezpieczenstwo. Jak podrozujesz poza miastem to
    podczas jakijkolwiek kolizji - wiekszy wygrywa. Sam niestety bylem
    swiadkiem co sie stalo, kiedy Grand Cheerokee spotkal sie z Audi A4.
    Chcesz bezpiecznie wozic rodzine? Kup najwieksze auto na jakie cie stac.
    Szansa przezycia w wypadku jest znacznie wieksza. Kropka.
    Inne powody to: wielkosc bagaznika (zdazylo mi sie prewiezc lodowke) czy
    robic drobna preprowadzke, keidy poprzednie auto E39 kombi mialo
    problemy z przyjeciem odpowiednich gabarytow. Pakowanie wozkow, zkupow,
    prezentow i lodowk turystycznych to juz nie problem. Dodac musze
    znacznie bardziej komfortowe podroze z dziecmi. Ulga dla kregoslupa w
    porownaniu ze zwyklymi osobowkami.
    Czy praktyczne na miescie? Nie mniej niz male kompakty. Jezeli ktos
    szuka miejsca parkingowego to i klasie A i B sie najezdzi. Ja
    najczesciej uzywam parkingu platnego w poblizu i nigdy nie mialem
    problemow.
    Regularne dojazdy do pracy? Nie widze roznic miedzy duzym a malym. Moze
    jedynie w czestotliwosci tankowania. Jak moge, to wybieram metro lub
    kolej, ale nie mieszkam w Polsce wiec jest bezpieczniej wygodniej i
    szybciej. Auto wtedy jest do dyspozycji zony, ktora razem z najmlodszym
    dzieckiem odwozi starszego syna do przedszkola.
    Zastanawialem sie nad S-Maxem, ale porownanie ceny, wyposazenia i
    jakosci wykonczenia zdruzgotaly forda.

    --
    regards
    Salata