-
41. Data: 2011-09-26 08:15:01
Temat: [EOD] Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-09-25 21:09, *Pawel "O'Pajak"* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:
> I co gorsza po wyborach bedzie... jeszcze gorzej.
Mam nadzieję, że się mylisz i prezes nie wygra :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
42. Data: 2011-09-26 08:35:05
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-09-25 21:52, jerzu pisze:
> On 24 Sep 2011 00:38:03 GMT, to<t...@x...abc> wrote:
>
>> Nigdy nie były przystosowane -- po to właśnie wybudowano autostrady.
>
> Ależ mylisz się, drogi wojewódzkie były do transportu ciężkiego jak
> najbardziej przystosowane.
Po których tiry też nie chcą jeździć odkąd wprowadzili opłaty.
A.
-
43. Data: 2011-09-26 08:37:47
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-09-24 12:15, Pawel "O'Pajak" pisze:
>
> Powitanko,
>
>> Główny problem nie jest w uciekaniu z autostrad (bo ich jest niewiele),
>> tylko w uciekaniu z dróg krajowych BO SĄ PŁATNE.
>
> A, no to teraz rozumiem.
> Swoja droga nic tak w RP ver 3.0 nie idzie dobrze jak wydzieranie
> ludziom kasy. Gdyby tak sprawnie budowano drogi jak te via ciule...
Znaczy się, nie ma w tym nic złego, że opłacamy z własnych kieszeni
transport ogórków z niemiec do rosji? W sumie, skoro rosja nie chce ich
kupować od nas, to powinniśmy im ułatwić kupowanie od kogoś innego.
Jakaś logika w tym jest...
A.
-
44. Data: 2011-09-26 08:39:47
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-09-23 21:51, venioo pisze:
>> Dawno trzeba było to zrobić.
>> Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i żeby
>> więcej zarabiali czyimś kosztem.
>
> Za to teraz sa elementem nabijania czyjejs prywatnej kabzy. Najlepiej
> niech od razu wprowadza zakaz poruszania sie dla DMC>3,5t poza
> prywatnymi autostradami...
Po prostu chore, przecież narodowym obowiązkiem Polaków jest opłacanie
tranzytu wschód-zachód. Taka jest nasza rola.
> Co za chory kraj :( Demokracja rodem z Orwella.
A gdzie tu widzisz odniesienie do Orwella?
A.
-
45. Data: 2011-09-26 08:47:09
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-09-23 23:40, Andy Niwiński pisze:
>> Wreszcie.
>> Dawno trzeba było to zrobić.
>> Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i
>> żeby więcej zarabiali czyimś kosztem.
> Chłopie, włącz tryb myślenia. Panom Tirowcom będzie się żyło tak jak
> dotąd, ale wzrosną ceny transportu. Więc wzrosną ceny wszelkich towarów.
> I kto za to zapłaci? Między innymi Ty...
Spora część tego ruchu to ruch tranzytowy. W jaki sposób stracę na tym,
że Rosjanie więcej zapłacą za pomidory z Holandii? Bo do tej pory sporo
dopłacaliśmy do tych pomidorów, bowiem tiry jeździły autostradami za
darmo, a Kluczykowi Państwo musiało za te tiry oddać, właśnie z Twoich
pieniędzy, chłopczyku.
A.
-
46. Data: 2011-09-26 09:00:55
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
news:j5nu8v$fmk$1@inews.gazeta.pl...
>
> Powitanko,
>
>> Gdyby tak samo łatwo dawało się znaleźć chętnego, który to sfinansuje i
>> postawi, to pewnie szłoby sprawniej.
>
> Gdyby choc jakas znaczna czesc tego co placa kierowcy byla przeznaczana na
> drogi...
Część jest.
Na wkład do dofinansowania z UE zazwyczaj wystarczy, no a nasze dotacje z UE
to też w dużej części jednak z polskiej kasy.
> Z tego sa niezle pieniadze, za ktore zatrudnia sie pol miliona urzednikow,
> jak cos zostanie to laskawie kapna na drogi.
No niestety - tak to wygląda i nikt nie zapowiada że to zmieni.
Partia kierowców się kłania - chce się komuś podziałać politycznie?
-
47. Data: 2011-09-26 09:18:50
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j5kgdv$co6$...@n...onet.pl...
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>> Ale o co chodzi - w Kostrzyniu nie ma Biedronki czy co ?
>>> Oczywiście że jest, cała baza dystrybucyjna/magazyn centralny
>>> nawet.
>>> I znajduje się przy DK92.
>>> Nie ma potrzeby, ani nawet prawa, żeby zamiast dojechać DK92 do
>>> niej,
>>> niszczyć gminną drogę biegnącą nieopodal.
>
>> Hm, jak na razie to drogi sa generalnie dla wszystkich.
>Nie, drogi gminne od zawsze nie są dla tirów.
I tu sie mylisz - od zawsze to one sa dla wozow konnych.
A potem wladza ludowa polozyla dla nich asfalt ... dla ciezarowek.
Autobusow. Traktorow z przyczepami. Milicji i pogotowia. A samochodow
osobowych na koncu, bo jakze to - kulak mialby sie rozbijac samochodem
? :-)
> Owszem, sa pewne ograniczenia wagowe
>No właśnie.
Ale to dlatego ze za wladzy ludowej ciezarowka miala 5, 8 czy 12 ton
:-)
>>> Przy czym zauwaz ze tir niekoniecznie musi byc ciezki.
>> To jest gminna, rozsypująca się droga, z zakrętami po 90 stopni,
>> dla niej
>> nawet pusty TIR już jest za ciężki.
http://www.youtube.com/watch?v=U8437PIeIHM
Nudne troche ale radze przeleciec do konca, a moze nawet przeleciec
wsszystkie odcinki.
>> No to trzeba ich tam wiecej puscic i w koncu porzadna droge zrobic.
>Nie widzę problemów, niech taki kto potrzebuje zrobić z drogi gminnej
>dojazd do swojej firmy dla tirów sfinansuje taką przebudowę, a
>dopiero potem niech po nich jeździ tirami.
Ale wyzszy podatek gruntowy od niego chcesz brac ?
I czemu nowa wladza pozwolila budowac w polu fabryki :-)
Moze sie myle, ale taki wlasnie unijny standard - droga ma wytrzymac
42t ciezarowke.
Socjalizm takich nie znal, wiec nas dopiero stopniowo sie drogi
dostosowuje.
>>> I dlatego wolę prawną śmierć obecności TIR-ów na tych drogach.
>> Chyba lepiej zeby rozbili sie na takim tirze
>Nie, lepiej żeby tirów tam nie było i nadal możnaby jechać z
>sensownymi prędkościami (jak dotychczas).
>Wtedy nie trzeba tyle wyprzedzać i ilość ryzykownych manewrów
>drastycznie się zmniejsza.
Nie mow - nie ma u was kapelusznikow ? :-)
>>>>Srednia krajowa mowi ze im wiekszy tlok tym mniej wypadkow :-)
>>> Na krajówkach.
>
>> Z calego kraju.
>No tak, ale jak zmniejsza się ilość wypadków na krajówkach, a rośnie
>na drogach lokalnych to to właśnie widać.
>A ludzie jeżdżący lokalnymi są jednak mniej obyci z dużym ruchem,
>więc IMO ryzyko wzrasta.
No to sie obyja i wkrotce ilosc wypadkow spadnie :-)
A tak naprawde to trzeba sie zastanowic nad sensownym systemem oplat
dla transportu.
I nie glosowac na tych ktorzy wybieraja bezsensowne :-)
J.
-
48. Data: 2011-09-26 09:27:27
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>> Owszem, sa pewne ograniczenia wagowe
>>No właśnie.
>
> Ale to dlatego ze za wladzy ludowej ciezarowka miala 5, 8 czy 12 ton :-)
I o to chodzi - niech po drogach lokalnych jeżdżą mniejsze ciężarówki, a nie
TIR-y.
>>> No to trzeba ich tam wiecej puscic i w koncu porzadna droge zrobic.
>>Nie widzę problemów, niech taki kto potrzebuje zrobić z drogi gminnej
>>dojazd do swojej firmy dla tirów sfinansuje taką przebudowę, a dopiero
>>potem niech po nich jeździ tirami.
>
> Ale wyzszy podatek gruntowy od niego chcesz brac ?
Za drogę nie.
> I czemu nowa wladza pozwolila budowac w polu fabryki :-)
Nie pozwoliła, Biedronka jest przy DK 92.
Ale woli dojeżdżać gminnymi, bo to samorząd i okoliczni mieszkańcy zapłacą
za zniszczenie tych dróg, a nie oni za emyto.
>>Nie, lepiej żeby tirów tam nie było i nadal możnaby jechać z sensownymi
>>prędkościami (jak dotychczas).
>>Wtedy nie trzeba tyle wyprzedzać i ilość ryzykownych manewrów drastycznie
>>się zmniejsza.
>
> Nie mow - nie ma u was kapelusznikow ? :-)
Jak rozumiesz zdanie: "nie trzeba tyle wyprzedzać"?
Bo obawiam się że wcale.
> A tak naprawde to trzeba sie zastanowic nad sensownym systemem oplat dla
> transportu.
Ten co jest wydaje się sensowny.
Może poza cenami prywatnych autostrad, które powinny kosztować tyle, co na
państwowych odcinkach.
A dla osobówek - winiety na dłuższe okresy, jak w Austrii.
-
49. Data: 2011-09-26 15:04:31
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-09-26 08:39, Arek pisze:
> W dniu 2011-09-23 21:51, venioo pisze:
>
>>> Dawno trzeba było to zrobić.
>>> Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i żeby
>>> więcej zarabiali czyimś kosztem.
>>
>> Za to teraz sa elementem nabijania czyjejs prywatnej kabzy. Najlepiej
>> niech od razu wprowadza zakaz poruszania sie dla DMC>3,5t poza
>> prywatnymi autostradami...
>
> Po prostu chore, przecież narodowym obowiązkiem Polaków jest opłacanie
> tranzytu wschód-zachód. Taka jest nasza rola.
To tylko tranzyt jezdzi po naszych drogach? No patrz pan, a reszta
zaopatrzenia do sklepow to cudownie teleportem przybywa.
>
>> Co za chory kraj :( Demokracja rodem z Orwella.
>
> A gdzie tu widzisz odniesienie do Orwella?
>
W tym, ze zaczynam dostrzegac w Polsce rownych i rowniejszych.
Ci "przy korycie" kosztem calego spoleczenstwa napychaja kieszenie tym,
co juz maja je pelne, nie pytajac sie zwyklych ludzi o zdanie*
*ale to moja prywatna opinia nienadajaca sie do dyskusji na tej grupie.
--
venioo
GG:198909
-
50. Data: 2011-09-26 15:07:09
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
news:j5pt8v$sof$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-09-26 08:39, Arek pisze:
>> W dniu 2011-09-23 21:51, venioo pisze:
>>
>>>> Dawno trzeba było to zrobić.
>>>> Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i
>>>> żeby
>>>> więcej zarabiali czyimś kosztem.
>>>
>>> Za to teraz sa elementem nabijania czyjejs prywatnej kabzy. Najlepiej
>>> niech od razu wprowadza zakaz poruszania sie dla DMC>3,5t poza
>>> prywatnymi autostradami...
>>
>> Po prostu chore, przecież narodowym obowiązkiem Polaków jest opłacanie
>> tranzytu wschód-zachód. Taka jest nasza rola.
>
> To tylko tranzyt jezdzi po naszych drogach? No patrz pan, a reszta
> zaopatrzenia do sklepow to cudownie teleportem przybywa.
TIR-ami Ci te bułki do sklepów wożą?