  • 41. Data: 2011-09-26 08:15:01
    Temat: [EOD] Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-09-25 21:09, *Pawel "O'Pajak"* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > I co gorsza po wyborach bedzie... jeszcze gorzej.

    Mam nadzieję, że się mylisz i prezes nie wygra :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 42. Data: 2011-09-26 08:35:05
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-25 21:52, jerzu pisze:

    > Ależ mylisz się, drogi wojewódzkie były do transportu ciężkiego jak
    > najbardziej przystosowane.

    Po których tiry też nie chcą jeździć odkąd wprowadzili opłaty.

    A.

  • 43. Data: 2011-09-26 08:37:47
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-24 12:15, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > A, no to teraz rozumiem.
    > Swoja droga nic tak w RP ver 3.0 nie idzie dobrze jak wydzieranie
    > ludziom kasy. Gdyby tak sprawnie budowano drogi jak te via ciule...

    Znaczy się, nie ma w tym nic złego, że opłacamy z własnych kieszeni
    transport ogórków z niemiec do rosji? W sumie, skoro rosja nie chce ich
    kupować od nas, to powinniśmy im ułatwić kupowanie od kogoś innego.
    Jakaś logika w tym jest...

    A.

  • 44. Data: 2011-09-26 08:39:47
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-23 21:51, venioo pisze:

    > Za to teraz sa elementem nabijania czyjejs prywatnej kabzy. Najlepiej
    > niech od razu wprowadza zakaz poruszania sie dla DMC>3,5t poza
    > prywatnymi autostradami...

    Po prostu chore, przecież narodowym obowiązkiem Polaków jest opłacanie
    tranzytu wschód-zachód. Taka jest nasza rola.

    > Co za chory kraj :( Demokracja rodem z Orwella.

    A gdzie tu widzisz odniesienie do Orwella?

    A.

  • 45. Data: 2011-09-26 08:47:09
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-23 23:40, Andy Niwiński pisze:

    > Chłopie, włącz tryb myślenia. Panom Tirowcom będzie się żyło tak jak
    > dotąd, ale wzrosną ceny transportu. Więc wzrosną ceny wszelkich towarów.
    > I kto za to zapłaci? Między innymi Ty...

    Spora część tego ruchu to ruch tranzytowy. W jaki sposób stracę na tym,
    że Rosjanie więcej zapłacą za pomidory z Holandii? Bo do tej pory sporo
    dopłacaliśmy do tych pomidorów, bowiem tiry jeździły autostradami za
    darmo, a Kluczykowi Państwo musiało za te tiry oddać, właśnie z Twoich
    pieniędzy, chłopczyku.

    A.

  • 46. Data: 2011-09-26 09:00:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Powitanko,

    > Gdyby choc jakas znaczna czesc tego co placa kierowcy byla przeznaczana na
    > drogi...

    Część jest.
    Na wkład do dofinansowania z UE zazwyczaj wystarczy, no a nasze dotacje z UE
    to też w dużej części jednak z polskiej kasy.

    > Z tego sa niezle pieniadze, za ktore zatrudnia sie pol miliona urzednikow,
    > jak cos zostanie to laskawie kapna na drogi.

    No niestety - tak to wygląda i nikt nie zapowiada że to zmieni.
    Partia kierowców się kłania - chce się komuś podziałać politycznie?

  • 47. Data: 2011-09-26 09:18:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Nie, drogi gminne od zawsze nie są dla tirów.

    I tu sie mylisz - od zawsze to one sa dla wozow konnych.
    A potem wladza ludowa polozyla dla nich asfalt ... dla ciezarowek.
    Autobusow. Traktorow z przyczepami. Milicji i pogotowia. A samochodow
    osobowych na koncu, bo jakze to - kulak mialby sie rozbijac samochodem
    ? :-)

    > Owszem, sa pewne ograniczenia wagowe
    >No właśnie.

    Ale to dlatego ze za wladzy ludowej ciezarowka miala 5, 8 czy 12 ton
    :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=U8437PIeIHM
    Nudne troche ale radze przeleciec do konca, a moze nawet przeleciec
    wsszystkie odcinki.

    >Nie widzę problemów, niech taki kto potrzebuje zrobić z drogi gminnej
    >dojazd do swojej firmy dla tirów sfinansuje taką przebudowę, a
    >dopiero potem niech po nich jeździ tirami.

    Ale wyzszy podatek gruntowy od niego chcesz brac ?
    I czemu nowa wladza pozwolila budowac w polu fabryki :-)
    Moze sie myle, ale taki wlasnie unijny standard - droga ma wytrzymac
    42t ciezarowke.
    Socjalizm takich nie znal, wiec nas dopiero stopniowo sie drogi
    dostosowuje.

    >Nie, lepiej żeby tirów tam nie było i nadal możnaby jechać z
    >sensownymi prędkościami (jak dotychczas).
    >Wtedy nie trzeba tyle wyprzedzać i ilość ryzykownych manewrów
    >drastycznie się zmniejsza.

    Nie mow - nie ma u was kapelusznikow ? :-)

    >No tak, ale jak zmniejsza się ilość wypadków na krajówkach, a rośnie
    >na drogach lokalnych to to właśnie widać.
    >A ludzie jeżdżący lokalnymi są jednak mniej obyci z dużym ruchem,
    >więc IMO ryzyko wzrasta.

    No to sie obyja i wkrotce ilosc wypadkow spadnie :-)

    A tak naprawde to trzeba sie zastanowic nad sensownym systemem oplat
    dla transportu.
    I nie glosowac na tych ktorzy wybieraja bezsensowne :-)

    J.

  • 48. Data: 2011-09-26 09:27:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale to dlatego ze za wladzy ludowej ciezarowka miala 5, 8 czy 12 ton :-)

    I o to chodzi - niech po drogach lokalnych jeżdżą mniejsze ciężarówki, a nie
    TIR-y.

    > Ale wyzszy podatek gruntowy od niego chcesz brac ?

    Za drogę nie.

    > I czemu nowa wladza pozwolila budowac w polu fabryki :-)

    Nie pozwoliła, Biedronka jest przy DK 92.
    Ale woli dojeżdżać gminnymi, bo to samorząd i okoliczni mieszkańcy zapłacą
    za zniszczenie tych dróg, a nie oni za emyto.

    > Nie mow - nie ma u was kapelusznikow ? :-)

    Jak rozumiesz zdanie: "nie trzeba tyle wyprzedzać"?
    Bo obawiam się że wcale.

    > A tak naprawde to trzeba sie zastanowic nad sensownym systemem oplat dla
    > transportu.

    Ten co jest wydaje się sensowny.
    Może poza cenami prywatnych autostrad, które powinny kosztować tyle, co na
    państwowych odcinkach.
    A dla osobówek - winiety na dłuższe okresy, jak w Austrii.

  • 49. Data: 2011-09-26 15:04:31
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-26 08:39, Arek pisze:

    > Po prostu chore, przecież narodowym obowiązkiem Polaków jest opłacanie
    > tranzytu wschód-zachód. Taka jest nasza rola.

    To tylko tranzyt jezdzi po naszych drogach? No patrz pan, a reszta
    zaopatrzenia do sklepow to cudownie teleportem przybywa.

    > A gdzie tu widzisz odniesienie do Orwella?

    W tym, ze zaczynam dostrzegac w Polsce rownych i rowniejszych.
    Ci "przy korycie" kosztem calego spoleczenstwa napychaja kieszenie tym,
    co juz maja je pelne, nie pytajac sie zwyklych ludzi o zdanie*

    *ale to moja prywatna opinia nienadajaca sie do dyskusji na tej grupie.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 50. Data: 2011-09-26 15:07:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > To tylko tranzyt jezdzi po naszych drogach? No patrz pan, a reszta
    > zaopatrzenia do sklepow to cudownie teleportem przybywa.

    TIR-ami Ci te bułki do sklepów wożą?