  • 11. Data: 2011-09-23 23:40:45
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:j5iig8$h3h$1@news.onet.pl...
    > http://wielkopolska.naszemiasto.pl/artykul/1092939,w
    ielkopolska-zamyka-drogi-dla-tir-ow,id,t.html

    > Wreszcie.
    > Dawno trzeba było to zrobić.
    > Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i żeby
    > więcej zarabiali czyimś kosztem.
    Chłopie, włącz tryb myślenia. Panom Tirowcom będzie się żyło tak jak dotąd,
    ale wzrosną ceny transportu. Więc wzrosną ceny wszelkich towarów. I kto za
    to zapłaci? Między innymi Ty...

  • 12. Data: 2011-09-23 23:44:23
    Od: to <t...@x...abc>

    begin mister

    > jezeli nie masz pojecia o transporcie i podstawowych zasadach
    > mikroekonomii to po co sie wypowiadasz ? nie, "tirowiec" (rotfl!) nie
    > zarobi mniej. ty wiecej zaplacisz :)))

    A jak tiry rozwalą nieprzystosowane do takiego ruchu drogi to kto za to
    zapłaci? Właściciele i kierowcy ciężaróweczek?

  • 13. Data: 2011-09-24 00:22:21
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-09-23 23:44, to pisze:
    > A jak tiry rozwalą nieprzystosowane do takiego ruchu drogi to kto za to
    > zapłaci? Właściciele i kierowcy ciężaróweczek?

    a czy wlasciciele i kierowcy sa temu winni? nie, winni sa zarzadcy tych
    drog, zatem oni za to zaplaca. wedle zasady "kto kupuje tanio, ten placi
    dwa razy".

  • 14. Data: 2011-09-24 00:27:41
    Od: to <t...@x...abc>

    begin mister

    > a czy wlasciciele i kierowcy sa temu winni? nie, winni sa zarzadcy tych
    > drog, zatem oni za to zaplaca. wedle zasady "kto kupuje tanio, ten placi
    > dwa razy".

    Są winni, bo te drogi mają służyć ruchowi lokalnemu, a nie tranzytowemu
    ruchowi ciężaróweczek. Niech ciężaróweczki spadają na autostradę.

  • 15. Data: 2011-09-24 00:42:39
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-09-24 00:27, to pisze:
    > Są winni, bo te drogi mają służyć ruchowi lokalnemu, a nie tranzytowemu
    > ruchowi ciężaróweczek. Niech ciężaróweczki spadają na autostradę.

    drogi wojewodzkie maja sluzyc wylaczenie ruchowi lokalnemu? cos ci sie
    pomylilo.

  • 16. Data: 2011-09-24 01:13:28
    Od: to <t...@x...abc>

    begin mister

    > drogi wojewodzkie maja sluzyc wylaczenie ruchowi lokalnemu? cos ci sie
    > pomylilo.

    Tobie się mylą Twoje argumenciki, najpierw podnosisz argumencik kosztów
    (że niby w sklepach będzie drożej), a potem -- gdy wspominam o kosztach
    remontów nieprzystosowanych do takiego ruchu ciężarówek dróg -- zaczynasz
    bredzić, że "to wina zarządców dróg" (i kwestia kosztów przestaje dla
    Ciebie istnieć).

    Jesteś kierowcą ciężaróweczki?

  • 17. Data: 2011-09-24 02:34:54
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A jak tiry rozwalą nieprzystosowane do takiego ruchu drogi to kto za to
    > zapłaci? Właściciele i kierowcy ciężaróweczek?

    Jesli przed budowa autostrady te drogi byly przystosowane, a nagle staly
    sie nieprzystosowane jak pan Kulczyk odnotowal spadek dochodow, to
    znaczy, ze drogi te trzeba natychmiast zamknac i wyremontowac. Takie
    nagle pogorszenie sie stanu drogi, ktora sluzyla i ciezarowkom i
    osobowkom przez wiele lat, swiadczy o jakims dramatycznym kataklizmie,
    albo wadzie materialowej, ktora ujawnila sie, zupelnie przypadkiem, wraz
    z mniejsza kasa dla Kulczyka.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 18. Data: 2011-09-24 02:38:03
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Pawel \"O'Pajak\"

    > Jesli przed budowa autostrady te drogi byly przystosowane, a nagle staly
    > sie nieprzystosowane (...)

    Nigdy nie były przystosowane -- po to właśnie wybudowano autostrady.

  • 19. Data: 2011-09-24 08:11:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    ielkopolska-zamyka-drogi-dla-tir-ow,id,t.html

    > Polacy, to jednak kreatywna nacja. IMO zarząd AW załatwił sobie to.

    Gdyby omijali tylko autostrady to bym nic nie mówił.
    Ale oni omijają również płatne krajówki (92, S11) i rozjeżdżają lokalne
    drogi.
    Już pisałem o tirze z Biedronki na drodze gminnej Kostrzyn-Siekierki.

    > Inna sprawa, to wkurwia mnie to, że od czasu odpalenia wjatola, to
    > Lechicka jest zakorkowana.

    Nie tylko Lechicka, wszystkie lokalne drogi którymi do tej pory fajnie się
    jeździło są pełne TIR-ów.
    I ilość ciężkich wypadków rośnie na nich lawinowo.
    Nie mam złudzeń że to skutek dokładnie tych TIR-ów, nawet jeśli bezpośrednio
    nie biorą w tym udziału, jak się wleczesz przez kwadrans za takim, to rośnie
    potrzeba wyprzedzania, choćby na siłę.

  • 20. Data: 2011-09-24 08:14:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andy Niwiński" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Chłopie, włącz tryb myślenia. Panom Tirowcom będzie się żyło tak jak
    > dotąd,

    Będzie albo nie będzie.
    Obecnie jednak zarabiają więcej, bo za winiety przestali płacić, a jeżdżą po
    lokalnych za darmo.

    > ale wzrosną ceny transportu.

    Co najwyżej ceny jednostkowe, faktycznie koszty nie wzrosną, tylko państwo
    (a więc i Ty) przestanie dopłacać do ich płacy.
    Ale tak jak droga dawniej nie budowała się za 0 zł, tak nadal nie będzie.