  • 121. Data: 2011-09-28 13:47:50
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-28 08:25, Cavallino pisze:

    > Efekt byłby dokładnie ten sam.

    No nie do konca. Na podniesienie stawki winiet nie trzebaby wydac 5
    _MLD_ PLN. W dodatku lokalne drogi nie bylyby rozjezdzone i predkosc
    przelotowa by sie nie zmniejszyla tak, jak dzisiaj.

    > Od zmiany systemu poboru kasy nie przybędzie, stawki muszą w efekcie
    > wychodzić podobnie.

    Teraz musi sie jeszcze zwrocic budowa systemu.

    > LOL !!!!!
    > Czego się nie dało ominąć?

    Bramek. Placiles winiete np. na granicy i nikt nie kombinowal jak tu
    wiochami objechac.

    > Bo coś Ci się pomyliło, albo nie masz pojęcia jak to działało.
    > Winiety były nawet na jeden dzień.

    Oczywiscie. Wiem, bo sam kupowalem, jak np. przywozilem sobie z niemiec
    samochod. Bardzo dobre rozwiazanie.

    > Czyli płaciło się tak jak teraz, za to systemu kontroli tego czy płacisz
    > nie było.
    >
    > Pozostawało ITD, które i teraz jest, ale nie było kontroli
    > elektronicznej - dam głowę że o niebo skuteczniejszej.

    Wtedy sie ITD nie chcialo zadu ruszyc, a teraz sie chce, bo jest
    elektronika to latwiej.
    Jak kiedys widywalem ITD ran w roku, to teraz widze przynajmniej raz w
    tygodniu. I jak dla mnie to brak kontroli wynikal tylko z ich braku
    checi do pracy.

    > No i tu się nic nie zmieniło, a to że teraz omijają, świadczy tylko o
    > tym, że system działa, bo niepłacenie łatwiej wykryć.

    No jak sie nie zmienilo, jak sam piszesz, ze sie zmienilo, bo tirmani
    zaczeli nagle po jakichs gminnych drogach jezdzic?

    > Nie są.
    > Nie znam kraju z bardziej koszmarnymi drogami niż Rumunia (no może WNP -
    > nie byłem i nie zamierzam).
    > Po dwóch wyjazdach przez Rumunię, następne do Bułgarii już realizuję
    > przez Serbię.

    Czyli zle slyszalem. A w Bulgarii prawda, ze maja ladne drogi? Czy tez
    nie bardzo?

    pzdr

    --
    venioo
    GG:198909

  • 122. Data: 2011-09-28 13:54:18
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-28 08:20, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że nie są - tyle że Twojej "darmowości" płacisz na bandę
    > darmozjadów na urzędach.

    No i moze wreszcie to nalezaloby zweryfikowac, a nie podnosic obciazenia
    obywatela na kazdym kroku.

    > Ale to jest poza dyskusją, ja też bym chciał wielu rzeczy.

    > Ale po co wysyłać?
    > Jak ktoś gamoń i nie wiedział z wyprzedzeniem, to już problem jego
    > gamoniowatości.

    Wiesz - nie wszyscy sa tak zajebisci jak Ty i sledza przetargi z
    pierwszych stron gazet.
    Jednak w krajach uznawanych powszechnie za bardziej rozwiniete jednak
    sie informuje obywateli o zmianach majacych wplyw na ich zycie. I to z
    odpowiednim wyprzedzeniem. Ale u nas w TV byly kampanie spoleczne "jedz
    ryby" (albo podobne) ktore g... daly.

    > Takich o których pisze prasa na pierwszych stronach?
    > Niewiele.

    Prasa na pierwszych stronach? To ktos jeszcze z papierowych gazet
    korzysta? ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 123. Data: 2011-09-28 13:56:36
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-28 08:26, Cavallino pisze:

    > W przypadku Warszawy oczywiście że tak, zwłaszcza że nikt tego stadionu
    > nie potrzebuje.
    > Miasto wybudowało sobie w tym czasie swój i to on będzie używany.

    Ten w Poznaniu przynajmniej czasami gosci komplety na trybunach, do tego
    jeszcze Warta grala (gra jeszcze?) i czasami jakies koncerty sie odbyly.
    Nie wiem jak frekwencja na RedBull X-Fighters. No ale jest szansa, ze
    ten stadion sie na cos ludziom przyda i moze nie trzeba bedzie za duzo
    do niego dokladac.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 124. Data: 2011-09-28 14:17:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >No bo nie bardzo jest na kogo, ja raczej wiem na kogo nie głosować.
    >Ale nie wierzę, że mój głos np. na Palikota coś realnie zmieni.

    Bo Palikot juz w Sejmie byl.
    Tym niemniej wyborca powinien byc swiadomy na kogo glosuje i co
    wybiera - nierealne obietnice, piekne obietnice, czy jeszcze co
    innego.

    >Jakby podnieść ile trzeba to obawiam się, że problemy byłyby jeszcze
    >większe.

    Jakie ? Bez winiet by jezdzili ?
    Czy 16h/dobe, zeby jakos wyzyc ?

    >No i właśnie zlikwidowali, a raczej zrzucili problem na viatolla.
    >IMO czepiasz się, podobne systemy działają w wielu cywilizowanych
    >krajach, wszystkie ostatnio wprowadzane opłaty są właśnie w ten
    >sposób kontrolowane (Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry).

    I tam tez wladze zakazuja jazdy ciezarowkom po drogach gminnych ?
    Trzeba bylo pomyslec przed decyzja.

    J.

  • 125. Data: 2011-09-28 14:20:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 14:17:18 +0200, J.F napisał(a):

    > Bo Palikot juz w Sejmie byl.
    > Tym niemniej wyborca powinien byc swiadomy na kogo glosuje i co
    > wybiera - nierealne obietnice, piekne obietnice, czy jeszcze co
    > innego.

    Panienki, grupy się wam pozajączkowały. Won na pl.soc.polityka, albo
    kończyć to szturchanie się penisami.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 126. Data: 2011-09-28 16:26:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Sep 2011, venioo wrote:

    > Nie - to znaczy, ze na tym 50km sie zarabia marza 100%, a do tego co
    > przejechal 500km sie doplaca i koncowa cena na polce w jednym i drugim
    > sklepie jest taka sama.

    Rzuć może przykładową wagą i ceną jogurtu.
    Przeliczymy jako wychodzi koszt transportu wg Twojej oceny ;)
    (z sugestią że bzdury Ci wychodzą)

    pzdr, Gotfryd

  • 127. Data: 2011-09-28 16:28:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Sep 2011, J.F wrote:

    > Podniesc ceny winiet ?

    IMVHO nie bardzo - nie będzie proporcjonalne do "używania".

    pzdr, Gotfryd

  • 128. Data: 2011-09-28 17:24:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No nie do konca. Na podniesienie stawki winiet nie trzebaby wydac 5 _MLD_
    > PLN.

    A jaka byłaby skuteczność droższych winiet, nadal bez kontroli?

    >W dodatku lokalne drogi nie bylyby rozjezdzone

    No jakby nie trzeba kupowac droższych winiet to nie.
    Gdyby jednak udało sie zmusić do kupowania, to oczywiście że by były, bo
    TIR-y z tego powodu nie zaczęły by latać.

    > Teraz musi sie jeszcze zwrocic budowa systemu.

    Zwróci się na ilości płacących w stosunku do ilości niepłacących przy
    winietach dotychczas.

    > Bramek. Placiles winiete np. na granicy i nikt nie kombinowal jak tu
    > wiochami objechac.

    Na jakiej granicy przepraszam i jakich bramek?

    > Oczywiscie. Wiem, bo sam kupowalem, jak np. przywozilem sobie z niemiec
    > samochod. Bardzo dobre rozwiazanie.

    No Ty kupowałeś, a byli tacy co nie kupowali.
    Obstawiam, że było ich bardzo dużo, sam przejechałem z kimś w ten sposób
    połowę A4.

    > No jak sie nie zmienilo, jak sam piszesz, ze sie zmienilo, bo tirmani
    > zaczeli nagle po jakichs gminnych drogach jezdzic?

    Bo zmieniło się egzekwowanie płacenia.
    Teraz ryzyko wpadki jest dużo większe.

    > Czyli zle slyszalem. A w Bulgarii prawda, ze maja ladne drogi? Czy tez nie
    > bardzo?

    Nie bardzo.
    Mają kilka fajnych autostrad i dróg krajowych (mniej niż my), ale większość
    jest jeszcze gorsza niż nasze, zwłaszcza te na zachodzie.
    Dużo gorsza.

  • 129. Data: 2011-09-28 17:26:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No i moze wreszcie to nalezaloby zweryfikowac, a nie podnosic obciazenia
    > obywatela na kazdym kroku.

    Ale to jest zupełnie inny temat i na pewno nie ma sensu abyśmy o tym
    dyskutowali, bo nie ma różnicy między nami pod tym względem.

    > Wiesz - nie wszyscy sa tak zajebisci jak Ty i sledza przetargi z
    > pierwszych stron gazet.

    No i do kogo mają pretensje?
    Jedyny problem to oni sami.

    BTW: że za rok czy dwa wyłączą w Polsce analogową tv, to wiesz, czy czekasz
    na polecony? ;-)

    > Prasa na pierwszych stronach? To ktos jeszcze z papierowych gazet
    > korzysta? ;)

    Na pierwszych stronach w sieci rzecz jasna. ;-)

  • 130. Data: 2011-09-28 17:27:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Nie wiem jak frekwencja na RedBull X-Fighters. No ale jest szansa, ze ten
    > stadion sie na cos ludziom przyda i moze nie trzeba bedzie za duzo do

    A nawet jeśli to dokładać będzie Lech - od wczoraj jest operatorem stadionu.
    Jeśli stadion nie będzie miał wad, to miasto nie będzie dokładać, tylko
    kasować za niego.