    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Date: Wed, 28 Sep 2011 17:24:18 +0200
    <j5ipvl$d74$1@news.onet.pl> <j5itek$n0p$1@inews.gazeta.pl>
    <4e7cfdb7$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
    <j5j8je$h4k$1@inews.gazeta.pl> <j5jsor$1b9$1@news.onet.pl>
    <j5kajj$r4s$1@inews.gazeta.pl> <j5p6jr$et6$2@inews.gazeta.pl>
    <j5r81k$gmd$1@news.onet.pl> <j5skqi$jnt$1@inews.gazeta.pl>
    <j5st2d$ddn$1@news.onet.pl> <j5sv9g$khv$1@news.onet.pl>
    <j5tcgu$92s$2@news.onet.pl> <j5tdjn$f6n$1@news.onet.pl>
    <j5tktq$g0d$1@news.onet.pl> <j5uek4$mri$1@news.onet.pl>
    <j5v1h8$ok8$1@news.onet.pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

    > No nie do konca. Na podniesienie stawki winiet nie trzebaby wydac 5 _MLD_
    > PLN.

    A jaka byłaby skuteczność droższych winiet, nadal bez kontroli?

    >W dodatku lokalne drogi nie bylyby rozjezdzone

    No jakby nie trzeba kupowac droższych winiet to nie.
    Gdyby jednak udało sie zmusić do kupowania, to oczywiście że by były, bo
    TIR-y z tego powodu nie zaczęły by latać.

    > Teraz musi sie jeszcze zwrocic budowa systemu.

    Zwróci się na ilości płacących w stosunku do ilości niepłacących przy
    winietach dotychczas.

    > Bramek. Placiles winiete np. na granicy i nikt nie kombinowal jak tu
    > wiochami objechac.

    Na jakiej granicy przepraszam i jakich bramek?

    > Oczywiscie. Wiem, bo sam kupowalem, jak np. przywozilem sobie z niemiec
    > samochod. Bardzo dobre rozwiazanie.

    No Ty kupowałeś, a byli tacy co nie kupowali.
    Obstawiam, że było ich bardzo dużo, sam przejechałem z kimś w ten sposób
    połowę A4.

    > No jak sie nie zmienilo, jak sam piszesz, ze sie zmienilo, bo tirmani
    > zaczeli nagle po jakichs gminnych drogach jezdzic?

    Bo zmieniło się egzekwowanie płacenia.
    Teraz ryzyko wpadki jest dużo większe.

    > Czyli zle slyszalem. A w Bulgarii prawda, ze maja ladne drogi? Czy tez nie
    > bardzo?

    Nie bardzo.
    Mają kilka fajnych autostrad i dróg krajowych (mniej niż my), ale większość
    jest jeszcze gorsza niż nasze, zwłaszcza te na zachodzie.
    Dużo gorsza.