    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wielkie Przejscie - Nikon FM2N -> cyfra
    From: NetUser <n...@n...net>
    <i...@p...onet.pl> <isthfi$nfb$1@news.onet.pl>
    <4df295f9$0$1512$c3e8da3$fb483528@news.astraweb.com>
    Date: 12 Jul 2011 07:56:50 GMT

    Bronek Kozicki <b...@s...net> wrote in
    news:4df295f9$0$1512$c3e8da3$fb483528@news.astraweb.
    com:

    > tutaj są (sorki za długi link)
    >
    > http://www.dxomark.com/index.php/Camera-Sensor/Compa
    re/Compare-sensors/
    > (appareil1)/687%7C0/(appareil2)/612%7C0/(appareil3)/
    665%7C0/(onglet)/0/
    > (brand)/Olympus/(brand2)/Olympus/(brand3)/Canon

    Tak sorry, ze w tym temacie ale zainteresowalo mnie jedno zerkajac na link,
    ktory tu podano. Sa tam tez porownania obiektywow z roznymi puszkami. Nie
    znam sie na cyfrowych body bo nie mam ale zastanowilo mnie dlaczego ten sam
    obiektyw do FF podpiety do cropa wypada gorzej, widze, ze rozdzielczosc
    spada ale ogolny wynik przesuwa sie dramatycznie w dol - czy to oznacza, ze
    jest zauwazalnie gorzej jesli chodzi o obraz na cropie? Bo to troche kloci
    sie z tym, co czytam tu przy okazji roznych watkow jak to piszecie, ze fota
    zrobiona cropem i FF jest nie do odroznienia w wiekszosci przypadkow, do
    cropow polecane sa obiektywy FF a przeciez patrzac na takie wyniki to daje
    on teoretycznie gorszy obraz. Byc moze, ze ja czegos tu nie rozumiem i stad
    moje zdziwienie bo do tej pory myslalem, że majac lepszy obiektyw, ktory
    akurat uzywam w analgu to jak podepne go obojetnie czy do cropa, czy do FF
    to obraz bede mial identyczny, jesli nie lepszy biorac pod uwage mozliwosci
    dzisiejszych cyfrowek a tu taki zagwozdnik. Do tej pory nie zaprzatalo to
    mojej glowy ale teraz sie zastanawiam, oczywiscie poszukam czegos na ten
    temat, moze cos sie rozjasni w mojej lepetynie i gdybym kupil sobie cyfrowe
    body to nie bede w swojej niswiadomosci uzywal dwoch roznych kompletow
    szkiel, jeden do analoga lub FF a drugi do cropa. Widze tez, ze dotyczy to
    wszystkich producentow czy Sigma, czy Nikon, czy Canon itd.