  • Data: 2015-06-01 13:59:32
    Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:mkbqf0$4ca$1@srv.chmurka.net...

    > Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem sprzedawca nie ma racji.
    > Wielkość alternatora według mnie nie ma nic do rzeczy w temacie
    > niedoładuje. Alternator ładuje tyle ile może aż do osiągnięcia konkretnego
    > napięcia.
    > Weźmy dwa akumulatory, jeden dwa razy większej pojemności. Startujemy ze
    > stanu oba rozładowane. Jeśli np. po 6 h jazdy ten mniejszy byłby w pełni
    > naładowany to gdyby zamiast niego był ten większy to będzie naładowany w
    > połowie. Ale to oznacza, że w razie co w tej sytuacji mamy do dyspozycji
> [...]

    Weź odwrotnie - oba naładowane.
    Wtedy dopiero nie widać różnicy.
    Ale to tylko w kwesti ładowania.
    Przy rozładowaniu już ją schody.
    Nieważna jest pojemność akumulatora, tylko prąd zwarcia.
    Dlatego akumulatorem z benzyniaka nie odpali diesla - a dwrotnie? szybsze
    zużycie rozrusznika
    Akumulator podczas rozruchu pracuje jako żródło prądowe.
    Kiedyś liczyłem do odpalenia benzyniaka wystarczy energia zawarta w płaskiej
    baterii. Tylko to Rwew :-)

    --
    Desoft