  • 21. Data: 2012-02-29 15:55:24
    Temat: Re: Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:jij5al$ne7$4@inews.gazeta.pl...

    > Sięgając do nie-graczy:
    >
    > http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp
    >

    > Ani 47%, ani wzrost od grudnia.

    Tym niemniej wciąż dużo jak na ponad 10-letni OS. Ostateczny odwrót od XP
    nastąpi w 2014, kiedy zakończą support doń. Przyzwyczajenia
    przyzwyczajeniami, ale bezpieczeństwo jest ważniejsze.

  • 22. Data: 2012-02-29 15:59:42
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/02/2012 15:55, maX wrote:

> [...]
    > XP nastąpi w 2014, kiedy zakończą support doń. Przyzwyczajenia
    > przyzwyczajeniami, ale bezpieczeństwo jest ważniejsze.

    Bo to wciąż dobry system, ale demonizowanie 7 jest naprawdę bez sensu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 23. Data: 2012-02-29 16:07:09
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Wymieniano by częściej, gdyby sprzęt przestawał wystarczać do pracy. Jeśli
    > na 5-letnim komputerze Word i Excel działa pani Krysi z finansów dobrze,
    > nikt nie będzie jej na siłę uszczęśliwiał nowym pudełkiem. Do tego
    > dochodzą też problemy ze starszym oprogramowaniem czy sprzętem, które nie
    > zawsze chcą pod 7 działać a ich wymiana kosztuje nieraz tyle co nowy
    > samochód dla prezesa.

    Nawet wśród graczy (Steam) XP ma 20% userów (a jeszcze gracze stosunkowo
    najbardziej korzystają na Vista/Win7, ze względu na brak dx10/11 pod XP). We
    wszystkich innych grupach XP jest już popularniejszy niż 20%. Ale gdyby
    Vista/Win7 oferowały rzeczywisty skok możliwości względem XP, to miałyby
    znacznie większy udział w rynku.

  • 24. Data: 2012-02-29 16:07:23
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Bo to wciąż dobry system, ale demonizowanie 7 jest naprawdę bez sensu.

    Nie chodzi o demonizowanie, czy inne Vista-fobie. Po prostu Win7 nie oferuje
    nic istotnego względem XP (poza dx10/11).

  • 25. Data: 2012-02-29 16:13:41
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/02/2012 16:07, maX wrote:

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Nie chodzi o demonizowanie, czy inne Vista-fobie. Po prostu Win7 nie
    > oferuje nic istotnego względem XP (poza dx10/11).

    Wygodę obsługi, o wiele lepsze wsparcie sterowników w 64-bitowym
    systemie, bezpieczeństwo (kwestia dyskusyjna, ale UAC raczej pomaga niż
    szkodzi). Używałem 7 już od wersji beta z MSDNa, do domu kupiłem
    pudełkową w przedsprzedaży za jakieś grosze i jest zdecydowanie warty
    wymiany.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 26. Data: 2012-02-29 17:11:11
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.02.2012 17:07, maX pisze:
    > Nie chodzi o demonizowanie, czy inne Vista-fobie. Po prostu Win7 nie oferuje nic
    istotnego względem XP (poza dx10/11).

    Bzdura.

    Po prostu nie wiesz, co oferuje :)

    Miałem zamiar wymienić, ale NTG, więc robię FUT i możesz się
    dowiedzieć na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 27. Data: 2012-03-01 07:40:45
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-02-29, o godz. 15:55:00
    kamil <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > Jeśli na 5-letnim komputerze Word i Excel działa pani Krysi z
    > finansów dobrze, nikt nie będzie jej na siłę uszczęśliwiał nowym

    To nie do końca tak wygląda. Takie podejście cechuje firmy małe gdzie
    używa się stosunkowo małego wachlarza softu i gdzie często sprzęt
    eksploatuje się do jego fizycznego końca. Np. widzę tak w warsztatach
    wulkanizacyjnych gdzie pracuje jeden soft pomocny w wyważaniu kół i
    najczęściej na starutkim sprzęcie. W korporacji zakłada się okresowa
    wymianę sprzętu - zwykle w momencie kiedy kończy się na niego
    gwarancja. Jest to okres 3-5 lat - zależnie od warunków jakie
    wynegocjowano. Chodzi o to żeby nie obciążać się kosztami serwisu
    pogwarancyjnego który może dla starego sprzętu być droższy niż zakup
    nowego. Pomijaj tu oczywiście kwestie pracy systemu w sieci
    korporacyjnej - stare systemy mogą nie wspierać wdrażanych nowych
    rozwiązań.

    Zdrówko

  • 28. Data: 2012-03-01 10:03:44
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/03/2012 07:40, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]
    > nowego. Pomijaj tu oczywiście kwestie pracy systemu w sieci
    > korporacyjnej - stare systemy mogą nie wspierać wdrażanych nowych

    Pracuję dla firmy całkiem sporej. W poprzedniej pracy opiekowałem się
    klientami z całego kraju, w tym kilka firm mających oddziały w
    kilkudziesięciu miastach + spory biurowiec jako centrala i nie zgodzę
    się z twierdzeniem o małych firmach.

    Jeśli korporacja używa mikroskopów z kamerą po 30 tysięcy dolarów sztuka
    działających pod XP z dedykowanym kontrolerem na PCI od Olympusa,
    myślisz że wymieni wszystkie tylko dlatego, że wyszedł nowy Windows?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 29. Data: 2012-03-01 10:16:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/03/2012 10:03, kamil wrote:
> [...]
    > działających pod XP z dedykowanym kontrolerem na PCI od Olympusa,
    > myślisz że wymieni wszystkie tylko dlatego, że wyszedł nowy Windows?

    Z innych przykładów - jedna z największych brytyjskich wypożyczalni
    maszyn budowlanych. Jeszcze kilka lat temu w kilkuset oddziałach stały
    terminale unixowe, które przez modemy i dial-up synchronizowały bazę
    danych z głównymi serwerami. System działał przez w sumie kilkanaście
    lat, po prostu koszty jego wymiany, szkoleń pracowników itd nie były
    przez długi czas warte wymiany tylko dlatego, że na rynku jest przecież
    Vista..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 30. Data: 2012-03-01 10:18:31
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-01, o godz. 10:03:44
    kamil <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > sztuka działających pod XP z dedykowanym kontrolerem na PCI od
    > Olympusa, myślisz że wymieni wszystkie tylko dlatego, że wyszedł nowy

    Rozróżnij sprzęt specjalistyczny od używanego do - nazwijmy to -
    celów ogólnych. Bo chyba nie masz w tej korporacji wyłącznie komputerów
    z dedykowanymi kontrolerami PCI? Także w kadrach, księgowości, obsłudze
    klienta, zarządzaniu etc. ich uzywasz? Nie wymieniasz planowo sprzętu
    tylko dopiero gdy jest całkowicie "zarżnięty"? Policzyłeś kiedyś koszty
    serwisu, serwisantów, zapasowych części, przestojów spowodowanych
    awariami i poszukiwaniem części do starego sprzętu? Ja wiem że szefowie
    kręcą nosem na nowe zakupy ale warto takie coś policzyć bo może się
    okazać że nowszy sprzęt to jednak oszczędności. Nie mówiąc już o tym że
    warto np. przynajmniej część stacji klienckich zwirtualizować. Liczyłem
    niedawno koszt takie przedsięwzięcia i wychodziło mi że staje się to
    opłacalne przy 150-180 stacjach roboczych. Plus taki że uniezależniasz
    się od sprzętu i wtedy faktycznie możesz jechać na starych maszynach
    jako cienkich klientach. Tyle że to się niestety opłaca dopiero od
    pewnej ilość stacji roboczych.

    Zdrówko