    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
    Date: Thu, 1 Mar 2012 11:18:31 +0100

    Dnia 2012-03-01, o godz. 10:03:44
    kamil <k...@s...com> napisał(a):

    > Pracuję dla firmy całkiem sporej. W poprzedniej pracy opiekowałem się
    > klientami z całego kraju, w tym kilka firm mających oddziały w
    > kilkudziesięciu miastach + spory biurowiec jako centrala i nie zgodzę
    > się z twierdzeniem o małych firmach.
    >
    > Jeśli korporacja używa mikroskopów z kamerą po 30 tysięcy dolarów
    > sztuka działających pod XP z dedykowanym kontrolerem na PCI od
    > Olympusa, myślisz że wymieni wszystkie tylko dlatego, że wyszedł nowy
    > Windows?

    Rozróżnij sprzęt specjalistyczny od używanego do - nazwijmy to -
    celów ogólnych. Bo chyba nie masz w tej korporacji wyłącznie komputerów
    z dedykowanymi kontrolerami PCI? Także w kadrach, księgowości, obsłudze
    klienta, zarządzaniu etc. ich uzywasz? Nie wymieniasz planowo sprzętu
    tylko dopiero gdy jest całkowicie "zarżnięty"? Policzyłeś kiedyś koszty
    serwisu, serwisantów, zapasowych części, przestojów spowodowanych
    awariami i poszukiwaniem części do starego sprzętu? Ja wiem że szefowie
    kręcą nosem na nowe zakupy ale warto takie coś policzyć bo może się
    okazać że nowszy sprzęt to jednak oszczędności. Nie mówiąc już o tym że
    warto np. przynajmniej część stacji klienckich zwirtualizować. Liczyłem
    niedawno koszt takie przedsięwzięcia i wychodziło mi że staje się to
    opłacalne przy 150-180 stacjach roboczych. Plus taki że uniezależniasz
    się od sprzętu i wtedy faktycznie możesz jechać na starych maszynach
    jako cienkich klientach. Tyle że to się niestety opłaca dopiero od
    pewnej ilość stacji roboczych.

    Zdrówko